اخبار داغ

مدیر فرهنگی و هنری مجمع ملی جوانان کشور:

چشم البرز به شکوفایی اقتصادی در زمینه صنایع دستی خشک شد/ جشنواره گذر هنری؛ مرهمی بر زخم های فرهنگی کلانشهر کرج

چشم البرز به شکوفایی اقتصادی در زمینه صنایع دستی خشک شد/ جشنواره گذر هنری؛ مرهمی بر زخم های فرهنگی کلانشهر کرج
علی فلاحی گفت: با توجه به مشکلاتی که به واسطه مهاجرت پذیری دامنگیر استان البرز می شود، هنر می تواند التیامی برای درد های کلانشهر کرج باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر فرهنگی و هنری مجمع ملی جوانان کشور درباره برگزاری جشنواره گذر هنری در پارک ایران کوچک کرج، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: البرز مهد بسیاری از هنرمندان طراز اول کشوری و بین المللی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
علی فلاحی ارتقاء فعالیت های هنری را زمینه کاهش آسیب های اجتماعی دانست و افزود: با توجه به مشکلاتی که به واسطه مهاجرت پذیری دامنگیر استان البرز می شود، هنر می تواند التیامی برای درد های کلانشهر کرج باشد.
,
 
,
وی مشارکت سازمان های مردم نهاد را در راستای به حداقل رسیدن معضلات موثر ارزیابی کرد و اظهار داشت:  در جشنواره گذر هنری کرج، هنرمندان در زمینه چرم و ساخت کیف های دستی، نقاشی و گرافیک شناسایی می شوند.
,
 
,
فلاحی با اشاره به فروش صنایع دستی هنرمندان توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برای حمایت از آنها اشاره و تصریح کرد: قریب به ۵۰ گروه هنری از این جشنواره استقبال کرده اند.
,
 
,
وی گفت: در این گذر های هنری کارگاه های آموزشی هنری و نشاط اجتماعی در نظر گرفته شده است تا بتوانیم هنرمندانی که در مناطق مختلف شهرستان کرج و استان البرز پراکنده هستند گرد هم آمده و آثار هنری خود را در معرض دید عموم بگذارند.
,
 
,
فلاحی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی – اجتماعی شهرداری کرج برای شناسنامه دار کردن آثار هنرمندان اقدام کرده است، گفت: در جشنواره گذر هنری؛ ۱۰ هفته در پارک ها و بوستان های سطح کرج، به شهروندان خدمات ارائه می شود.
,
 
,
وی اشتغال و کارآفرینی را مهم ترین هدف جشنواره مذکور اعلام کرد و افزود: تبلیغات محیطی توسط شهرداری کرج انجام شده است تا مردم با آثار هنری آشنا شده و بازار فروش صنایع دستی جشنواره گذر هنری افزایش یابد.
,
 
,
فلاحی با اشاره به اینکه شهرداری کرج درصدد کارآفرینی و ایجاد درآمد پایدار برای هنرمندان است، خاطر نشان داشت: بتوانیم در بحث کارآفرینی و درآمد پایدار برای هنرمندان صنایع دستی اقدام خواهیم کرد.
,
 
,
وی اقدامات جزیره ای دستگاه ها را مهم ترین عامل عدم حمایت مالی از هنرمندان دانست و درباره بهره وری از اقتصاد در آمد زایی صنایع دستی، گفت: متاسفانه استان البرز تا کنون به شکوفایی اقتصادی در زمینه صنایع دستی نرسیده است.
,
 
,
فلاحی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی می تواند محور شکوفایی اقتصادی در البرز باشد و دیگر دستگاه ها از آن حمایت کنند، افزود: این روند موانعی که بر سر راه صنایع دستی وجود دارد را تا اندازه ای برطرف می کند.
,
 
,
وی ادامه داد: گام دوم انقلاب اسلامی یک رویکرد کارآمد برای تمام مسئولین و هنرمندان خواهد بود و راهبردهای آن بسیاری از مشکلات هنری را مرتفع می کند. جوانان هنرمند باید مطالبه گر بوده و از نهادهایی که دارای زیرساخت های هنر هستند احقاق حق کنند.
,

مدیر فرهنگی و هنری مجمع ملی جوانان کشور در خاتمه خاطر نشان داشت: مسئولین شهری و هنرمندان استان برای توسعه اقتصاد هنر، عرصه را خالی نکنند چرا که با کمک و همراهی جوانان در بستر هنر می توانیم شهری با نشاط اجتماعی داشته باشیم.
,
,
 
,
 
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه