اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

شرط لازم ظهور حضرت حجت(عج) اطاعت از امر خداوند است/ جامعه منتظر باید عطش ظهور داشته باشد

شرط لازم ظهور حضرت حجت(عج) اطاعت از امر خداوند است/ جامعه منتظر باید عطش ظهور داشته باشد
حجت الاسلام انصاری گفت: یکی از مهمترین مباحث در عصر غیبت شرط ظهور است که آن هم عطش و احساس فقدان آن امام در جامعه توسط مردم است و تا این عطش احساس نشود مردم آمادگی پذیرش حجت خدا را نخواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام قاسم انصاری کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: امام حسن عسکری (ع) در دوران امامت خود مردم را برای ورود به مرحله غیبت امام زمان (عج) آماده و از سوی دیگر نظریه ولایت فقیه را برای دوران غیبت پایه ریزی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: مردم در عصر غیبت باید از ولایت فقیه و مجتهدین جامع الشرایط پیروی کنند تا زمینه ظهور منجی عالم بشریت برای تشکیل حکومت عدالت‌گستر مهدوی ایجاد شود.
,
 
,
حجت الاسلام قاسمی افزود: شرط ظهور امام زمان (عج) و به دست گرفتن پرچم تربیت بشر و رفع همه مشکلات زندگی به دست مبارک ایشان، وجود اسماعیل‌ها و ابراهیم‌ها در جامعه است.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: کسی که در برابر حکمت بالغه خداوند متعال، خود را صاحب نظر می‌داند، عدل مهدوی را نیز تحمل نخواهد کرد؛ شرط لازم ظهور حضرت حجت (عج) تسلیم و اطاعت مطلق از امر خداوند است.
,
 
,
حجت الاسلام انصاری گفت: خانواده ای را می توان منتظر ظهور امام زمان (عج) دانست که وظیفه خود را در جامعه منتظر انجام دهد. البته اولین اقدام برای این که جهان در مرحله نهایی آمادگی برای ظهور حضرت حجت (عج) را پیدا کند، یک اقدام معرفتی است.
,
 
,
وی با اشاره به آداب انتظار برای فرج حضرت مهدی (عج) گفت: منتظر واقعی همواره در عمل نیز کار کرده و زمینه ظهور را فراهم می کند و مثل سوارکاری که فنون آن را می آموزد شخص منتظر هم مراحل کسب فیض را شناخته و به آن عمل می کند.
,
 
,
این کارشناس کسب معرفت را یکی از مراحل عملی انتظار فرج دانست و تصریح کرد: کسب معرفت و شناخت نسبت به امام و جایگاه آن و تلاش برای خودسازی از ضروریات فرج امام زمان (عج) بوده که جامعه اسلامی باید برای آن کار و تلاش کند.
,
 
,
حجت الاسلام انصاری در خاتمه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مباحث در عصر غیبت شرط ظهور است که آن هم عطش و احساس فقدان آن امام در جامعه توسط مردم است و تا این عطش احساس نشود مردم آمادگی پذیرش حجت خدا را نخواهند داشت.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه