اخبار داغ

اظهارات متفاوت مسئولین درباره آلایندگی تبریز؛

ادامه تنـاقض!/ استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز دائمی‌است؟!

ادامه تنـاقض!/ استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز دائمی‌است؟!
مردم تبریز با دو اظهار نظر مختلف و مقابل هم رو به رو هستند. مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان می‌گوید وضعیت نیروگاه، پتروشیمی تبریز و صنایع بزرگ این شهر به لحاظ کاهش آلایندگی از سطح خوبی برخوردار است و از طرفی فرماندار تبریز صراحتا از آلودگی نیروگاه تبریز سخن می‌گوید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ فصل سرد سال در حال شروع شدن است و تبریز مانند سال‌های قبل بازهم قرار است با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم کند. کارشناسان یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای تبریز را استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه این شهر می‌دانند. سوختی که در سال‌های قبل استفاده از آن به شدت بالا بود اما در چند سال اخیر کاهش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان چندی پیش در بازدید از نیروگاه تبریز گفته بود: «خوشبختانه واحد‌های پتروشیمی‌ و پالایشگاه تبریز با توجه به پیگیری‌های انجام شده و همت مسئولان این واحدها، میزان آلایندگی خود را با اجرای طرح‌های مختلف از قبیل تصفیه فاضلاب و بازچرخانی پساب و جمع آوری گاز‌های خروجی و مدیریت پسماند و احداث کارخانه جدید گوگرد به حداقل رسانده اند. به غیر از نیروگاه تبریز که در مواقع اضطراری از سوخت نفت کوره (مازوت) استفاده می‌کند، هیچ واحد صنعتی دیگری از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند.»

,

این خبر خوش تنها چند روز بیشتر دوام نداشت. بهروز مهدوی فرماندار تبریز روز گذشته در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز گفته است: «درصد آلودگی حاصل از مازوت بالا بوده و بخش قابل توجهی از آلودگی شهر تبریز ناشی از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی هست که باید تمام تلاش جهت تامین سوخت پاک این نیروگاه انجام گیرد.»

,

اکنون مردم تبریز با دو اظهار نظر مختلف و مقابل هم رو به رو هستند. مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان می‌گوید وضعیت نیروگاه، پتروشیمی‌تبریز و صنایع بزرگ این شهر به لحاظ کاهش آلایندگی از سطح خوبی برخوردار است و از طرفی فرماندار تبریز صراحتا از آلودگی نیروگاه تبریز سخن می‌گوید.

,

هرچند در سال‌های اخیر تبلیغات وسیع دولت روحانی علت آلودگی هوا را خودروهای شخصی معرفی می‌کرد اما طبق گفته کارشناسان دلیل اصلی آلودگی هوا، آلایندگی صنعتی صانیع نزدیک به شهرهاست. موضوعی که در تبریز مشهود و در سال‌‌‌های اخیر صرفا تشکیل چند جلسه و انتقاد از آۀایندگی در دستور کار مقامات دولتی بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه