اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد؛

کمیجان، محلات و خنداب پایین‌تر از میانگین استانی در تزریق واکسن کرونا/ در هفته جاری شاهد افزایش قابل توجه آمار تزریق دوز دومی ها خواهیم بود

کمیجان، محلات و خنداب پایین‌تر از میانگین استانی در تزریق واکسن کرونا/ در هفته جاری شاهد افزایش قابل توجه آمار تزریق دوز دومی ها خواهیم بود
جمالیان گفت: کمیجان با ۷۳درصد دوز اول و ۳۴ درصد هر دو دوز، محلات با ۷۵درصد دوز اول و ۳۵ درصد هر دو دوز و خنداب با ۷۸درصد دوز اول و ۳۴درصد هر دو دوز کمترین استقبال از واکسن را داشته اند. این در حالی است که ما بقی شهرستان ها بیش از ۸۰درصد دوز اول را تزریق کرده اند و در شهرستان اراک نیز ۸۱.۲ درصد دوز اول و ۴۰درصد هر دو دوز را تزریق کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ دکتر جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان، گفت: در استان مرکزی از یک میلیون و ۴۳۰هزار و ۱۲۳ دوز واکسن تزریقی، ۹۵۶ هزار و ۹۳۲ نفر دوز اول و ۴۷۳هزار و ۱۹۱ نفر هر دو دوز واکسن را دریافت کردند. این میزان در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۸۱.۶ درصد افراد دوز اول و ۴۱درصد افراد هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,
 
,
وی افزود: همچنین آخرین آمار واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نشان می دهد ۶۴ درصد افراد واکسن خود را دریافت کرده اند که البته انتظار داشتیم این میزان بیشتر باشد.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه در تمام دنیا، تزریق واکسن و رعایت پروتکل ها بهترین روش مقابله با این بیماری است، تصریح کرد: نظر سازمان بهداشت جهانی این است که تمامی واکسن های تایید شده در کاهش آمار بستری ها و میزان مرگ و میر موثر است. همچنین بهترین واکسن در دسترس ترین آنهاست.
,
 
,
جمالیان اضافه کرد: وضعیت استان مرکزی در میزان واکسیناسیون در مقایسه با سایر استانها وضعیت خوبی است و ان شا الله امیدواریم به زودی بتوان به واکسیناسیون ۸۵درصدی جمعیت هدف رسید. البته در ادامه هفته جاری شاهد رشد قابل توجهی در تزریق دوز دوم شهروندان استان خواهیم بود.
,
 
,
وی با بیان اینکه عادی انگاری ها باعث ایجاد نگرانی از شیب رو به افزایش بیماری می شود، گفت: با توجه به اینکه هنوز پیک پنجم بیماری به اتمام نرسیده است، اگر شاهد عادی انگاری ها باشیم، زنگ خطر ورود به پیک ششم به صدا در می آید که خبر خوبی نیست. لذا بایستی همکاری و عزم جدی در تمامی مردم و مسئولین به وجود بیاید تا جلوی افزایش شیب بیماری گرفته شود.
,
 
,
جمالیان با اشاره به مصوبه جلسات قبلی ستاد مقابله با کرونای استان، گفت: اجازه بازگشایی استخرها با رعایت پروتکل ها در جلسات قبلی داده شد ولی در عمل شاهدیم هیچگونه پروتکلی رعایت نمی شود و ازدحام جمعیت بسیار است. همینطور برخی استخرها به هر دلیلی بازگشایی نشده اند و همین باعث شده تا ازدحام در برخی استخرها را شاهد باشیم که اگر وضعیت به همین شکل بخواهد پیش برود، بهتر است فعالیت استخر ها تعطیل شود. چرا که چنین وضعیتی سلامت مردم را به خطر می اندازد.
,
 
,
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود شاهد افزایش بستری های کرونایی در هفته های آینده باشیم، گفت: عادی انگاری ها باعث افزایش سفرها شده است که همین روند بیماری را افزایشی می کند.
,
 
,
جمالیان با اشاره به بازگشایی مدارس، گفت: برخی مدارس خصوصا مدارس غیرانتفاعی بدون رعایت محدودیت ها بازگشایی شده اند که باعث شکایت خانواده ها شده است. بایستی جلوی این کار گرفته شود و بدون شتاب زدگی نسبت به آغاز به کار آموزش حضوری اقدام شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه سه شهرستان کمیجان، محلات و خنداب به ترتیب کمترین میزان استقبال از واکسن را داشته اند، تصریح کرد: کمیجان با ۷۳درصد دوز اول و ۳۴ درصد هر دو دوز، محلات با ۷۵درصد دوز اول و ۳۵ درصد هر دو دوز و خنداب با ۷۸درصد دوز اول و ۳۴درصد هر دو دوز کمترین استقبال از واکسن را داشته اند. این در حالی است که ما بقی شهرستان ها بیش از ۸۰درصد دوز اول را تزریق کرده اند و در شهرستان اراک نیز ۸۱.۲ درصد دوز اول و ۴۰درصد هر دو دوز را تزریق کرده اند.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه برای تزریق دوز یادآور(دوز سوم) نیاز به گذشت ۶ ماه است، گفت: کادر بهداشت و درمان در بهمن ۱۳۹۹ دوز اول خود را دریافت کردند که در حال حاضر تنها برای افرادی که مستقیما با بیماران کرونایی سر و کار دارند دوز یادآور تزریق می شود. این در حالی است که در اردیبهشت ماه تزریق برای عموم مردم آغاز شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه