اخبار داغ

عضو شورای شهر کرمانشاه مطرح کرد؛

بحث قطار شهری در دنیا منسوخ شده است/ نمی دانیم منوریل داریم یا مترو!

بحث قطار شهری در دنیا منسوخ شده است/ نمی دانیم منوریل داریم یا مترو!
عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: بحث منوریل یا قطار شهری چندین دهه است که در دنیا منسوخ شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هاشم درویشی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، در خصوص پروژه قطار شهری کرمانشاه اظهار داشت: بحث منوریل یا قطار شهری چندین دهه است که در دنیا منسوخ شده است.

 عضو شورای شهر افزود: این طرح به خاطر هزینه بر بودن و آلایندگی ها و همچنین حجم ترافیکی که دارد در دنیا مورد استقبال قرار نگرفت.

وی خاطر نشان کرد: پروژه قطار شهری کرمانشاه که پایه گذاری آن در دولت دهم شکل گرفت طرح خوبی نبود و مسئولین کرمانشاه به ویژه نمایندگان وقت نباید زیر بار این طرح می رفتند.

درویشی ادامه داد: اولا ما در این موضوع خود رای نبودیم که در جایی طرح را متوقف کنیم و یا اگر در جایی متوقف شد بتوانیم دوباره آنرا فعال کنیم.

وی گفت: ناوگان حمل و نقل شهری ۱۰۰ درصد وابسته به شرق یا غرب است.

این نماینده شورای شهر کرمانشاه بیان داشت: اینجا قطار شهری به لحاظ ظواهر و وظیفه‌ای که در موضوع ترافیک و بحث ترابری دارد دارای تعریف خاصی است و وقتی قطار شهری به زیر زمین کشیده شد به متر تبدیل می‌شود و الان ما نمی‌دانیم قطار شهری داریم یا مترو !

وی افزود: قطار شهری کرمانشاه از یک مسیری به بعد به زیرزمین منتقل شده است که این امر با مشکلاتی مواجه است از جمله اینکه در آن محدوده زمین سخت است و شاه لوله تامین آب منطقه ۲۲ بهمن نیز در آن قسمت قرار دارد که باید کار را متوقف کنند تا آب این منطقه از جای دیگری تامین شود تا مسیر شاه لوله را بتوانند تغییر دهند.

درویشی خاطر نشان کرد: همچنین به دنبال اجرای این طرح زیبا ترین خیابان شهر کرمانشاه که یک برند در بین استان‌ها بود و در امتداد بلوار طاقبستان که بلوار زیبایی مملو از درختان ۵۰ ساله تا ۸۰ ساله بود از دست دادیم.

وی گفت: البته در ابتدا گفتند که درختان را با یک فناوری بیرون می کشیم و در جای دیگر قرار می‌دهیم که مورد استفاده قرار بگیرد اما همه آن درختان خشکیدند و در هیچ جا از آن‌ها استفاده نشد.

 عضو شورای شهر اذعان داشت: متاسفانه به جای این درختان سرسبز ستونهای بتنی که در روح و روان مردم تاثیر منفی دارد، کاشتند.

وی تصریح کرد: در سال ۸۹ و ۹۰ مدیر توسعه و عمران غرب بودم و آن زمان برآورد کردند که ۴۵۰ میلیارد تومان با دلار ۱۰۰۰ تومانی برای تامین ناوگان این پروژه نیاز است اما آن مبلغ با دلار امروز رقمی می شود که شمردن صفرهای آن نیز مشکل است.

درویشی گفت: این طرح به این زودی و حتی در دور دوم دولت آقای رئیسی نیز به نتیجه نخواهد رسید چراکه اعتبار خاصی نیاز دارد.

وی بیان داشت: شهری مثل قم این طرح را از یک نقطه متوقف کرد و باعث نشد خیابان‌های زیبایش خدشه دار شود.

درویشی اظهار داشت: بنده منوریل را برای کرمانشاه مناسب نمی‌بینم و آن میزان مسافری که قصد دارد در این طرح جابه‌جا شود اگر توسط خط اتوبوس شهری با عنوان بی.آر.تی انجام شود بیشتر پاسخگو است.

این نماینده شورای شهر کرمانشاه گفت: اگر این خط اتوبوس شهری راه اندازی می شد الان هم بار ترافیکی پایین می‌آمد و هم خودروهای تولید داخل استفاده می شد و مهمتر از اینها زیبایی شهر به هم نمی‌خورد و این میزان اعتبار نیز لازم نداشت و شاید به جرأت می توان گفت ۱۰ درصد کل این اعتبار و خیلی کمتر از آن مشکل حمل و نقل مسافر در شهر کرمانشاه را حل می‌کرد.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه