اخبار داغ

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

اجرای طرح ملی سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی

اجرای طرح ملی سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با صدور پیامی هفته تربیت بدنی و ورزش، (۲۶ مهر تا ۲ آبان) را تبریک گفت و با اشاره به طرح ملی سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی گفت: از جمله نتایج این طرح، اصلاح سبک زندگی کودکان و نوجوانان کشور و پرورش نسلی سالم، با نشاط و فعال خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پیام علیرضا کاظمی آمده است: «ورزش تربیتی» یکی از ارکان ساحت‌های تعلیم و تربیت و بنیان ورزش همگانی و قهرمانی کشور محسوب می‌شود و اصول حاکم بر آن مبتنی بر ایمان، اخلاق، نشاط، سلامت، جمع‌گرایی، نوع‌دوستی، قانون پذیری، سخت‌کوشی، ظلم‌ستیزی و منش پهلوانی است که همگی از اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وزارت آموزش و پرورش در راستای عملیاتی نمودن سند تحول، همواره تلاش نموده است در تمامی ساحت‌های تعلیم و تربیت، برنامه‌ها و پروژه‌هایی را که از مفاهیم فاخر این سند الهام گرفته است، در قالب بسته‌های تحولی تبیین کند و به مرحله اجرا بگذارد. حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت با مشارکت فکری معلمان تربیت‌بدنی، مدیران، صاحب‌نظران و پیشکسوتان، در ساحت زیستی و بدنی مجموعه‌ای از طرح‌ها و برنامه‌ها را با هدف ارتقای شایستگی‌های پایه دانش‌آموزان تدوین کرده و به مرحله اجرا گذاشته است. یکی از این بسته‌های تحولی، طرح ملی سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی است که پیامدهای اجرای آن، اصلاح سبک زندگی کودکان و نوجوانان کشور و پرورش نسلی سالم، با نشاط و فعال خواهد بود.
,
 
,
در این پیام آمده است: فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در ایام آموزش غیرحضوری به صورت نظام یافته در حال ارائه از شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد) است که این مهم نیز سهمی قابل توجه در تحقق عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی به مواد و محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان در جای جای کشور فراهم نموده است. بی‌شک معلمان و مربیان سخت‌کوش و شریف تربیت‌بدنی در این شرایط به عنوان رکن اصلی، نقشی بی بدیل و تعیین‌کننده در حفظ و ترویج فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزی کشور داشته‌اند که از یکایک این عزیزان صمیمانه تشکر می‌نمایم.
,
 
,
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه از دانش‌آموزان خواست که با بهره‌مندی از فرصت‌های به وجود آمده، اجازه ندهند که شرایط موجود از فعالیت‌های حرکتی و سلامت آنان بکاهد و شادابی، توانمندی و مهارت‌های اجتماعی و روان‌شناختی خویش را با شرکت در فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش، ارتقا بخشند.
,
 
,
وی همچنین خطاب به والدین هم گفت که انتظار دارم، حمایت و همراهی لازم را از شرکت فرزندان خویش در برنامه‌های سلامت بخش و نشاط‌آفرین تربیت‌بدنی به عمل‌آورند.
,
 
,
کاظمی در خاتمه از مدیران مدارس و  سازمان‌ها و نهادهای سهیم و مؤثری که در این شرایط سخت، حمایت خود را از تربیت بدنی دانش آموزان برای داشتن یک ملت سالم، فعال و پر افتخار دریغ نکرده‌اند، تقدیر کرد.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه