اخبار داغ

سرگیجه مردم بین معامله یا حفظ سرمایه؛

بازار خودرو ترمز کشید

بازار خودرو ترمز کشید
مشاهدات بازار خرید و فروش خودرو حکایت از‌ آن دارد که معاملات به صفر میل می کند و همه منتظر ثبات قیمت‌ها هستند و به نوعی به کاهش قیمت‌ها خوش‌بین بوده و تمایلی به خرید ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، چندی پیش نمایندگان مجلس طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو را تصویب کردند. هرچند این مصوبه با نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مجدد به مجلس عودت داده شده، اما نمایندگان طرفدار این طرح امیدوارند تا با رفع ایرادات، طرح مذکور به تصویب نهایی برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار،,

مجلس قصد داشت با واردات مشروط خودروی خارجی، حباب قیمت را در بازار خودروی خارجی و داخلی تخلیه کند که این موضوع خود را در بازار هم نشان داد؛ به‌طوری‌که اوایل مهرماه شاهد ریزش قیمت خودروهای خارجی در بازار بودیم.

,

مشاهدات بازار خرید و فروش خودرو حکایت از‌ آن دارد که معاملات به صفر میل می کند و همه منتظر ثبات قیمت‌ها هستند و به نوعی به کاهش قیمت‌ها خوش‌بین بوده و تمایلی به خرید ندارند.

,

البته عده ای هم نگران سرمایه خود بوده و حاضر به فروش خودروهای خود با قیمت‌ پایین نیستند.

,

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تبریز در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو می گوید: در دو هفته گذشته قیمت خودرو تقریبا ثابت بوده، اما از نظر تقاضا بازار خودرو کلا به کما رفته و به ندرت خرید و فروش انجام می‌شود.

,

ابراهیم مددیان در گفتگو با ایلنا تاکید دارد که طرح واردات خودرو نیز تاثیرگذار است، اگر واردات آزاد شود هم بازار از حالت انحصاری خارج می‌شود و هم قیمت‌ها کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی خواهد داشت، بنابراین خریداران تا زمان به نتیجه رسیدن این طرح از خرید خودداری می‌کنند. در نتیجه این عوامل ۹۰ درصد بازار در رکود است و فقط کسانی که نیاز فوری دارند اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

,

بر اساس اطلاعات بدست آمده هم اکنون قیمت سمند LX در بازار ۲۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۲ حدود ۲۴۵ تا ۲۴۶ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به میزان ۱۳۷ میلیون تومان، پژو پارس تیوفایو ۳۱۰ میلیون تومان، پژو پارس معمولی ۲۷۵ میلیون تومان، تیبا ۲، ۱۵۶ میلیون تومان و تیبا صندوق‌دار ۱۴۶ میلیون تومان است.

,

از میان خودروهای خارجی هم گرانترین خودروهای موجود در بازار حدود ۱۲ میلیارد تومان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه