اخبار داغ

مسئول زکات خراسان رضوی خبر داد؛

رشد ۲۰ درصدی جمع‌آوری زکات در خراسان رضوی/ ۵۶ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد

رشد ۲۰ درصدی جمع‌آوری زکات در خراسان رضوی/ ۵۶ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه میزان جمع‌آوری زکات خراسان رضوی در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است، گفت: حدود ۵۶ میلیارد تومان در شش‌ماهه ابتدایی در خراسان رضوی زکات جمع‌آوری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی، مسئول زکات استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار صبح توس اظهار داشت: میزان جمع‌آوری زکات خراسان رضوی با تلاش روحانیون، مبلغین و رابطین زکات در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه حدود ۵۶ میلیارد تومان در شش‌ماهه ابتدایی در خراسان رضوی زکات جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد این زکات صرف امورات محرومین نظیر جهیزیه، مسکن، معیشت، تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند شده و ۲۰ درصد آن صرف پروژه‌های عام‌المنفعه نظیر مسجد، حسینیه، خانم عالم، خانه بهداشت و امورات این‌چنینی شده است.

مسئول زکات خراسان رضوی با تاکید بر اینکه جای شکر دارد که مردم در بحث وجوهات بر اساس اعتقاداتی که دارند عمل می‌کنند و همیشه یاری گر ما در ستاد زکات بوده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم مردم بر اعتقاداتی که دارند به دبیرخانه زکات اعتماد داشته باشند تا بتوانیم زکات را ساماندهی کنیم و بر اساس اولویت ابتدا محرومیت و بعد در پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تمام روستاهای سطح استان خراسان رضوی، شوراهای فرعی زکات را داریم، اذعان کرد: شوراهای فرعی زکات، بعد از شناسایی و جمع‌آوری زکات، در همان منطقه بر اساس اولویت نیازمندی‌های منطقه زیر نظر شورای زکات هزینه می‌کنند و مردم این اطمینان خاطر را داشته باشند زکات جمع‌آوری شده هر منطقه در همان منطقه هزینه می‌شود.

حسینی با بیان اینکه شورای زکات موظف است که میزان زکات جمع‌آوری شده و محل هزینه کرد آن را برای مردم اطلاع‌رسانی کند، عنوان کرد: انتظار داریم مردم و مودیان زکات ما را در امر مدیریت و ساماندهی زکات مدیریت کنند تا بتوانیم به نحو شایسته به محرومین خدمات بدهیم.

مسئول زکات خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ۸۰۰ نفر مبلغ زکات در سطح استان خراسان رضوی داریم که کار تبلیغ زکات را بر عهده دارند، تشریح کرد: در هر شورای زکات یک رابط زکات وجود دارد و آموزش‌های لازم را دیده‌اند و کار جمع‌آوری زکات را بر عهده دارند.

وی در پایان تاکید کرد: فلسفه زکات بر اساس تعالیم اسلامی ازبین‌بردن فقر و محرومیت از جامعه است و جان و مال انسان‌ها را پاک و طاهر می‌کند و جامعه را به رشد و بالندگی می‌رساند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه