اخبار داغ

سید جواد حسینی خبر داد؛

۴۰ میلیارد تومان اعتبار جهت بازگشایی مدارس استثنایی اختصاص یافت

۴۰ میلیارد تومان اعتبار جهت بازگشایی مدارس استثنایی اختصاص یافت
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه مدارس استثنایی که حداکثر ۵۰ دانش‌آموز دارند، از ابتدای مهرماه به صورت حضوری بازگشایی شدند، گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی بهتر این مدارس اختصاص‌ یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در یازدهمین نشست شورای راهبری سازمان که با حضور اعضای شورای راهبری و حضور ویدیو کنفرانسی رؤسای ادارات استثنایی استان‌ها و با محوریت ارائه گزارش استان‌ها در خصوص بازگشایی مدارس برگزار شد، افزود: در سال جاری و باوجود مشکلات سامانه سیما بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد عضو هستند و علاوه بر آموزش‌های حضوری از آموزش‌های مجازی نیز بهره‌مند می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: گزارش استان‌ها نشان می‌دهد استقبال دانش‌آموزان استثنایی و خانواده‌های آنان از بازگشایی مدارس خوب بوده و باید به‌مرور مقدمات آموزش حضوری باقیمانده دانش‌آموزان استثنایی را نیز فراهم کنیم.
,
 
,
معاون وزیر آموزش و پرورش با یادآوری برگزاری نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی علاوه بر اعتبارات اختصاصی ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبارات دیگر نیز دارد که تاکنون ۲۹ درصد آن تخصیص‌یافته است و باتوجه‌به شرایط خاص مدارس استثنایی از کمیسیون آموزش مجلس خواسته شد این تخصیص‌ها بیشتر شود.
,
 
,
حسینی تاکید کرد: باتوجه‌به مصوبه تفویض اختیار آموزش‌وپرورش استثنایی از کمیسیون آموزش مجلس خواسته شد تمامی بودجه آموزش‌وپرورش استثنایی به‌صورت مستقل اختصاص یابد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: از زمان شروع به کار آموزش‌وپرورش استثنایی در سال ۱۳۷۰ پوشش تحصیلی ۱۸ برابر و اعتبارات سازمان ۱۲ برابر شده است. اعتبارات تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان استثنایی در تمام دنیا پنج تا ۱۰ برابر بیشتر از اعتبارات تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان عادی است و از اعضای کمیسیون آموزش خواسته شد پیگیر افزایش اعتبارات سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی باشند.
,
 
,
حسینی افزود: یکی از مشکلات برخی پرسنل آموزش‌وپرورش استثنایی سنوات ارفاقی است که از اعضای کمیسیون آموزش مجلس خواسته شد پیگیر رفع کامل این مشکل باشند.
,
 
,
وی با یادآوری برخی مشکلات سامانه سیما گفت: با وجود همه این مشکلات هیچ معلمی نباید مهرماه بدون حقوق بماند و تفویض اختیار ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی نیز باید تا نیمه اول آبان‌ماه به‌صورت کامل اجرایی شود.
,
 
,
جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت درخصوص ابلاغ ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان نوسازی مدارس برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی به استان‌ها، گفت: سال گذشته اعتبار تأمین تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند استثنایی به‌تمامی استان‌ها داده شد، اما اگر دانش‌آموز نیازمندی از لیست جا افتاده باشد، استان‌ها پیگیر تأمین تبلت برای این دانش‌آموزان از اعتبار اختصاص‌یافته توسط سازمان نوسازی باشند.
,
 
,
حسینی گفت: مشکلات دسترسی کارشناسان ادارات به سامانه سیما و اختصاص نیافتن ساعات موظف و غیرموظف به استان‌ها در حال پیگیری است و به‌زودی مرتفع خواهد شد.
,
 
,
وی با یادآوری توزیع کتب درسی گفت: تاکنون ۲۹ هزار جلد کتاب صوتی و خط بریل توزیع و کتاب‌های درشت خط نیز برای توزیع به استان‌ها ارسال شده است.
,
 
,
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: سال گذشته و باوجود شرایط کرونایی رکورد برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی با سنجش ۹۸.۸ درصدی شکسته شد. در سال جاری نیز تاکنون ۹۹.۴ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت‌گیری شده‌اند و ۹۶.۴۳ درصد نیز ارزیابی شده‌اند.
,
 
,
وی افزود: در سال جاری سنجش ۵۰۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی هم هدف‌گذاری شده است که باتوجه‌به مشکلات سامانه سیدا تاکنون ۸۶ هزار نوآموز پیش‌دبستانی نوبت‌گیری کرده‌اند.
,
 
,
حسینی تصریح کرد: تا نیمه اول آذر سنجش پیش‌دبستانی‌ها ادامه دارد و تقویت پایگاه‌های سنجش، حل مشکلات سیدا برای ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها و اقناع مدیران پیش‌دبستانی و اولیا از جمله برنامه‌های حضور حداکثری پیش‌دبستانی‌ها در برنامه سنجش سال جاری است.
,
 
,
وی گفت: بازگشایی تمامی مدارس استثنایی مستلزم حفظ سلامت این دانش‌آموزان است و رؤسای ادارات باید پیگیر واکسیناسیون حداکثری دانش‌آموزان استثنایی باشند.
,
 
,
حسینی در پایان گفت: یکی از ضروریات آموزش‌های حضوری در مدارس استثنایی سرویس ایاب‌وذهاب است که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر به استان‌ها تخصیص‌ یافته است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه