اخبار داغ

در نشست خبری کمیته دانشگاهیان کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان مطرح شد؛

یادواره شهدای دانشجوی استان زنجان با حضور وزیر علوم برگزار می‌شود/ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جاری و ساری است

یادواره شهدای دانشجوی استان زنجان با حضور وزیر علوم برگزار می‌شود/ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جاری و ساری است
نشست خبری کمیته دانشگاهیان کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان صبح امروز (سه‌شنبه ۲۷ مهر) با حضور رئیس دانشگاه زنجان به عنوان رئیس کمیته و فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان به عنوان دبیر کمیته برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سیدمحسن نجفیان، رئیس کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان امروز در نشست خبری این کمیته با بیان اینکه در آستانه برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان در 6 آبان با حضور ریاست‌جمهوری و سایر میهمانان هستیم، گفت: کنگره شهدای استان زنجان دارای 20 کمیته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

, ,

وی با بیان اینکه کمیته دانشگاهیان کنگره، فعالیت خود را در بخش‌های مختلف با حضور تمام دانشگاه‌ها آغاز کرده و دبیرخانه این کمیته در ناحیه بسیج دانشجویی استان مستقر است، اظهار کرد: دبیرخانه کمیته به عنوان مرکز فرماندهی، هدایت و پیگیری برنامه‌ریزی‌ها تمام ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان را در جهت اجرای هرچه بهتر این کنگره به کار بسته است.

,

نجفیان با بیان اینکه فعالیت‌های متعددی در بیش از یک سال گذشته در این کمیته انجام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره، فعالیت‌های کمیته نیز به پایان نزدیک می‌شود و آخرین فعالیت و برنامه کمیته دانشگاهیان قبل از برگزاری کنگره، یادواره شهدای دانشجوی استان است که پنج‌شنبه (29 مهر) برگزار خواهد شد.

,

, ,

رئیس کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان گفت: اعتقاد بر این است که برنامه‌های کنگره در 6 آبان و با برگزاری اجلاسیه، توقف و خاتمه پیدا نمی‌کند و باید استمرار داشته باشد و به تبع آن فعالیت کمیته دانشگاهیان نیز تمام نمی‌شود.

,

وی اظهار داشت: اجلاسیه کنگره ملی شهدای زنجان، نقطه عطفی است که تبلور تمام فعالیت‌ها در طول بیش از یک سال گذشته در روز کنگره، دیده می‌شود اما گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواه در جامعه جاری و ساری است.

,

نجفیان تصریح کرد: ملت ما همواره یاد و نام، سیره، ایثارگری، فداکاری، گذشت و زندگی شهدای عزیز را سرمشق و الگوی زندگی خود قرار می‌دهند.

,

وی با بیان اینکه هر اندازه که برای شهادت و شهدا کار شود باز هم کم است، خاطرنشان کرد: ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی شهدا آنقدر بوده که هر چه بخواهیم ترویج و تبیین کنیم باز هم نمی‌توانیم حق مطلب را ادا کنیم لذا تمام امکانات و نیروهای در این زمینه باید به کار گرفته شوند چرا که خیر و مصلحت جامعه ما نیز در راه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است.

,

, ,

*‌ استان زنجان 33 شهید دانشجو دارد

, *‌ استان زنجان 33 شهید دانشجو دارد, *‌ استان زنجان 33 شهید دانشجو دارد,

حسین محمدی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی و دبیر کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه استان زنجان دارای 33 شهید دانشجو است، گفت: 7 شهید از دانشگاه فرهنگیان، 5 شهید از دانشگاه علوم پزشکی، 20 شهید از دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور و یک شهید نیز از دانشگاه آزاد اسلامی، تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است ضمن اینکه در کنار این عزیزان، بزرگداشت دانشمند هسته‌ای شهید دکتر مجید شهریاری و 8 شهیدی که در دانشگاه‌های زنجان آرمیده‌اند را نیز خواهیم داشت.

,

, ,

وی با اشاره اجمالی به فعالیت‌هایی که در طول یک سال گذشته در این کمیته انجام شده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین فعالیت‌ها جمع‌اوری آثار شهدای دانشجو بوده و تقریباً تمام آثار از قبیل عکس، فیلم، دست‌نوشته، وصیت‌نامه، کارت کتابخانه، برگه اعزام، برگه شهادت و... در قالب 700 قطعه سند، جمع‌آوری شده که آثار ماندگاری خواهد شد.

,

محمدی خاطرنشان کرد: مصاحبه کامل با خانواده و همرزمان شهدای دانشجوی استان صورت گرفته و بانک اطلاعاتی کاملی از شهدای دانشجوی استان جمع‌آوری شده است.

,

وی با اشاره به تالیف 3 کتاب از آثار شهدای دانشجو افزود: یک کتاب در خصوص شهید ودود روغنی زنجانی (دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی)تالیف و چاپ شده و 2 کتاب دیگر نیز در دست اقدام است که شامل کتاب عکس مادران و پدران شهدا و کتاب شهید سیدعلیرضا ترابی (دانشجوی نخبه ریاضی که در دانشگاه تهران تحصیل می‌کرد) است.

,

دبیر کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان با بیان اینکه در یک سال اخیر 12 یادواره شهدای دانشجو در سطح استان برگزار شده است، گفت: 2 جشنواره فرهنگی هنری با عناوین جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز و جشنواره ققنوس داشتیم که آثار خوبی واصل و داوری شد ضمن اینکه فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه رسانه‌ای انجام شده که فعالیت‌هایی نیز در دست اقدام است که منتشر خواهد شد.

,

, ,

وی با اشاره به تهیه و تولید مستند خانه پدری که به مصاحبه با والدین شهدا می‌پردازد، اظهار داشت: برنامه چکه نیز به چکه‌ای از فضایل و ویژگی‌های شهدا پرداخته و مستند شهید سیدعلیرضا ترابی نیز به زودی منتشر خواهد شد.

,

محمدی با اشاره به برنامه‌های ورزشی، مسابقات، همایش‌های پیاده‌روی و کوهنوردی با حضور دانشجویان در طول یک سال گذشته خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان بسیجی به نیت شهدای دانشجو در اردوهای جهادی در مناطق محروم ماهنشان نیز یکی از اقدامات بسیار خوب در طول این مدت بود.

,

وی افزود: شناسنامه هوشمند برای تمام دانشجویان شهید استان تهیه و به خانواده‌شان تقدیم شد و شهید سیدعلیرضا ترابی (دانشجوی نخبه ریاضی که در دانشگاه تهران تحصیل می‌کرد) نیز به عنوان مفاخر استان در سازمان ثبت احوال به ثبت رسید.

,

, ,

دبیر کمیته دانشگاهیان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان گفت: تلاش بر این بوده که دانشجویان و عموم مردم را با شهدای دانشجوی استان آشنا کنیم و یادواره شهدای دانشجوی استان در روز پنج‌شنبه (29 مهر) با سخنرانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه بخش‌های متعددی برای این یادواره برنامه‌ریزی شهد است، اظهار کرد: روایتگری ماشاءالله شاهمرادی (بازیگر سینما و تلویزیون)، خوانندگی احسان کیان (خواننده ارزشی کشور) خاطره‌گویی مادر شهید عباس منتخبی و تجلیل از خانواده شهدا از بخش‌های این یادواره است.

,

, ,

, ,

, ,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه