اخبار داغ

پای درد دل زعفرانکارن؛

دسترنج یکساله‌ای که به جیب دلال می‌رود/ درخواست زعفرانکاران از رئیس جمهور برای سفر به خراسان رضوی

دسترنج یکساله‌ای که به جیب دلال می‌رود/ درخواست زعفرانکاران از رئیس جمهور برای سفر به خراسان رضوی
جمعی از کشاورزان زعفران‌کار خراسان رضوی با گلایه از بازار سیاه زعفران در فصل برداشت و جولان دلالان این طلای سرخ در منطقه، درخواست سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی به منظور بررسی مشکلاتشان را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ زعفران محصولی معتبر و باارزش در جهان، اما بدون مهر برای کشاورزان در ایران، زعفران محصولی که با نام و شهرت خود در دید بیننده برای نام زعفرانکار ثروت و دارایی را در ذهن ها تداعی می کند، در صورتی که این محصول تنها و تنها برای عده ای خاص ثروت اندوزی را به دنبال دارد و تنها در این میان کشاورز زحمات و رنج های زیاد را بدون درآمد رضایت بخش تحمل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

محصول زعفران سال های طولانی و از دیرباز است که به عنوان یکی از محصولات مهم کشاورزی در سبد کشت کشاورزان در استان خراسان رضوی قرار دارد، محصولی که به دلیل موقعیت آب و هوایی منطقه استعداد رشد و برداشت محصول بالا را در جهان دارد، زعفران این محصول و ادویه محبوب جهانی اما آنچان که شایسته کشور ما و کشاورزان زحمت کش ما هست برای این قشر سودی نداشته و تنها گلایه هایی را به دنبال داشته که هر سال بیشتر از گذشته شنیده شده است.

,




 

,
,
, ,
,

راه اندازی بازارهای خرید دولتی گل زعفران راهکاری برای تقابل با دلالان

, راه اندازی بازارهای خرید دولتی گل زعفران راهکاری برای تقابل با دلالان,

محمد روشندل کشاورز ساکن شهرستان رشتخوار در رابطه با محصول زعفران و برداشت این محصول گفت: متاسفانه چندیدن سال است که کشاورزان خواستار رسیدگی و ورود دولت در بخش خرید تضمینی گل زعفران هستند، کاری که می تواند در تقابل با بازی هر ساله دلالان به تقابل با این مافیا بپردازد.

,

وی در ادامه تصریح کرد: خرید تضمینی زعفران خشک کار خوبی است اما کشاورزان در فصل برداشت و اوج گل دهی زعفران امکان تبدیل تمام محصول خود به زعفران خشک را ندارند و در اوج برداشت به دلیل جلوگیری از خسارت و از بین رفتن محصول و عدم وجود افراد کافی برای پاک کردن محصول به ناچار گل زعفران را به بازار عرضه می کنند.




فرصت طلبی دلالان و مافیای زعفران در اوج برداشت است

,
,
,
, ,
,
, فرصت طلبی دلالان و مافیای زعفران در اوج برداشت است,

علی نجف پور کشاورز دیگر زعفران کار در رابطه با فصل برداشت و مشکلات کشاورزان اظهار داشت: بیشتر کشاورزان به دلیل مشغله کاری زیاد در اوج فصل برداشت و همچنین تامین هزینه های کارگر، آب، شخم زنی، کود، پاک کنی گل و .... به ناچار محصول خود را به بازار می برند و اوج عرضه محصول توسط بیشتر کشاورزان در فصل برداشت، فرصت را برای دلالان فراهم و امکان جولان آنها در بازار را محیا می کند.

,

این کشاورز رشتخواری با درخواست از دولت در راستای ورود مستقیم به بازار گل زعفران گفت: راه اندازی بازارهای خرید محصول زعفران در شهرستان های زعفران خیز و خرید تضمینی این محصول با قیمت مناسب دلگرمی کشاورزان را افزایش و پایان جولان بازی دلالان  مافیای طلای سرخ را به دنبال خواهد داشت.




درخواست از رئیس جمهور برای سفر به خراسان رضوی/ زعفرانکارن خواستار رساندن صدای خود به رئیس جمهورند
 

,
,
, ,
,
,
, درخواست از رئیس جمهور برای سفر به خراسان رضوی/ زعفرانکارن خواستار رساندن صدای خود به رئیس جمهورند,
,

محمدی زعفرانکار دیگر رشتخوار در گفت و با خبرنگار ما بیان داشت: ما از ریاست محترم جمهور و  دولت انقلابی درخواست ورود و سفر به شهرستان های زعفران خیز در شرایط کنونی برداشت محصول و شنیدن درد دل کشاورزان از نزدیک را داریم، ورود دولت در بحث بازار زعفران و حمایت از کشاورزان زعفرانکار در این شرایط یک پشتوانه و دلگرمی عمیقی به قشر زحمتکش کشاورز در استان خراسان رضوی خواهد بود.

,

وی با تاکید بر اینکه بیشتر کشاورزان زعفرانکار در رشتخوار خرد مالک هستند، اذعان داشت: امید و درآمد سالانه بیشتر کشاورزان منطقه که تقریبا جمعیت 100 درصدی را شامل می شود، محصول زعفران است که نیازمند رسیدگی و ورود دولت است و اینکه صدای این قشر از طریق رسانه به گوش مسئولان دلسوز برسد قطعا بخش عمده ای از مشکلات زعفرانکاران قابل حل شدن است.
 

,
,

حمایت ها باید به سمت صنایع تبدیلی برود

, حمایت ها باید به سمت صنایع تبدیلی برود

,
,
, ,

خالقداد عرب فرماندار رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ما در این رابطه بیان داشت: یکی از کمک های شایان به بخش کشاورزی و زعفران رشتخوار تقویت بخش صنایع تبدیلی است که توجه به این امر سود و درآمد بیشتری را متوجه کشاورزان و منطقه خواهد کرد.

,

وی با تاکید بر حمایت های خوب بنیاد مستضعفان(ّبنیاد علوی در رشتخوار) در بحث زعفران، یادآور شد: ورود و در اختیار قرار دادن تسهیلات به بخش صنایع تبدیلی برای کارآفرینان منطقه علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در منطقه می تواند کمک بزرگی به درآمدزایی بخش کشاورزی در رشتخوار داشته باشد.


تلاش جهاد کشاورزی برای روش های نوین کشت زعفران

,
,
,
, تلاش جهاد کشاورزی برای روش های نوین کشت زعفران,

سید محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ما بیان داشت: از آن جا که زعفران در اقتصاد بسیاری از شهرستان ها تاثیر گذار بوده و بسیاری از خانواده های روستایی و شهری این شهرستان نیز به کشت این گیاه روی آورده اند، پس لزوم آموزش و ترویج آن ها در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت برای براشت محصول بیشتر می تواند نوید بخش درآمدی در منطقه و برای کشاورزان باشد.

اعظمی درادامه گفت : بنیادعلوی(نهاد پیشرفت وآبادانی رشتخوار) چندی است که به کمک جهادکشاورزی شهرستان با برگزرای کلاس های  متعدد و استفاده از کارشناسان مرتبط سعی بر القای روش های نوین کشاورزی در شهرستان دارد.


انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه