اخبار داغ

در گفت‌وگو با رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان مطرح شد؛

وحدت؛ نرم‌افزار اصلی تمدن‌سازی نوین اسلامی

وحدت؛ نرم‌افزار اصلی تمدن‌سازی نوین اسلامی
بیارجمندی گفت: از آغاز نهضت و تمدن سازی حضرت رسول اکرم (ص) و پس از آن و در اعصار مختلف تا کنون؛ تقریب و وحدت اسلامی نرم افزار اصلی ایجاد تمدن سازی اسلامی بوده و هست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما؛ وحدت اسلامی، آرمانی بلند و متعالی است که از صدر اسلام تاکنون ، اندیشمندان و علمای آگاه و روشن بین، برای تحقق و تحکیم آن، سعی بسیار داشتند.

اتحاد و انسجام امت اسلامی ، نیرویی عظیم و شکست ناپذیر را در این امت پدید می آورد که مسلمانان با یاری آن می توانند دربرابر مداخله جویی و چپاولگری قدرتهای سلطه گر ایستادگی کنند و لذا دشمنان اسلام همواره در تلاش بودند که با تفرقه افکنی بین ملسمانان بر امت های اسلامی حکومت کنند.

در این راستا و به مناسبت آغاز هفته وحدت سعی کردیم گفتگویی متفاوت را با دکتر حسن بیارجمندی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان گلستان را انجام دهیم، وی یکی از چهره های متخصص و فعالین حوزه تقریب بین مذاهب اسلامی است گفتگو کردیم که از نظر می گذرانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
,
,
,
,

, ,

به عنوان نخستین سوال وحدت را از منظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تشریح کند؟

تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت خدمت مردم شهید پرور استان گلستان و مخاطبین عزیز گلستان ما گفت: چشم انداز اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایجاد تمدن سازی نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) است که اصل این چشم انداز مورد اجماع تشیع و اهل سنت است و خود مایه وحدت بنیادین در این گام است.

در ارتباط با ایجاد تمدن نوین اسلامی اگر از آغاز نهضت و تمدن سازی حضرت رسول اکرم (ص) و پس از آن و در اعصار مختلف تا کنون ؛ تقریب و وحدت اسلامی نرم افزار اصلی ایجاد تمدن سازی اسلامی بوده و هست.

بدین معنی که خود حضرت رسول اکرم(ص)  براساس همین راهبرد قرآنی وحدت در مدینه اولین مدنیت شهری و حکومت اسلامی شکل گرفت و نور آن به تمام قرون تابانده شد .هر جا به این منبع نور نزدیک شدیم به تمدن اسلامی نزدیک شدیم و هر جا از این منبع نور دور شدیم به ورطه ظلمات و تاریکی اختلاف و تفرقه و فروپاشی تمدن و تمدن ها افتادیم.

این موضوع را در سطوح دیگر بیانیه گام دوم چطور می بینید؟
فرق نمی کند ، وحدت اسلامی اساس شکل گیری جامعه سیاسی است و تا زمانی که این جامعه سیاسی در سطوح مختلفش تحت چنین نرم افزاری قرار نگیرد قادر به حرکت در مسیر تمدن سازی و در حوزه ها متعدد آن که در توصیه های بیانیه گام دوم انقلاب آمده است نخواهد بود.

حتی در حوزه جغرافیایی و مناطق قومی و مذهبی آن ؟
بله. البته مختص به مناطق قومی و مذهبی هم نیست و این راهبرد باید در داخل و حوزه تمدنی نوین اسلامی ساری و جاری باشد.

, به عنوان نخستین سوال وحدت را از منظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تشریح کند؟,
,
,
,
,
,
,
,
, این موضوع را در سطوح دیگر بیانیه گام دوم چطور می بینید؟,
,
,
, حتی در حوزه جغرافیایی و مناطق قومی و مذهبی آن ؟,
,

, ,

وحدت را در استان گلستان چگونه تحلیل می کنید؟
استان گلستان به برکت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تحت منویات امامین انقلاب اسلامی بطور علمی و عملی به این دانش بنیادین رسیده است و این نرم افزار با بهره گیری از ظرفیت های فراوانی که ایجاد شده است روز به روز در حال بروز رسانی است و ما می توانیم به جرات بگوییم که استان گلستان الگو و اسوه تقریب و وحدت اسلامی است.

به نظر شما عوامل اصلی و موثر چنین وحدت عملی در استان گلستان چیست ؟
وقتی به تاریخ شفاهی استان خاصه در گام اول انقلاب در این حوزه بخوبی نگاه می کنیم یک برجستگی خاص مشاهده می کنیم و آن معاشرت و نشست های خواص و علمای تشیع و اهل سنت با هم و ید واحده شدن در تمامی صفوف و خطوط مقدم و ... بوده و هست. این نشست و برخاست ها با هم و همدیگر همدلی و هم زبانی بوجود آورده است و همین منجر به شکل گیری وحدت بین پیروان مذاهب اسلامی شده است.

توصیه خاصم هم نوسازی همین روابط بین علمای جوان تشیع و اهل سنت است و نباید از این سبک زندگی اجتماعی مبتنی بر وحدت غافل بشویم

بعنوان آخرین سوال بفرمایید چه توصیه ای به دانشگاهیان استان دارید ؟

توصیه ویژه همان توصیه امام خامنه ای به دانشجویان برای جهاد تبیین است. تحرکات تبلیغاتی دشمنان کاملا مشخص است که بر این سرمایه انقلابی ما متمرکز شده است و خروجی آن بطور خاص در فضای مجازی کاملا مشهود است. از دانشگاهیان متعهد انتظار این است که در این عرصه عالمانه و آگاهانه ورود کنند ، حفظ و تقویت این سرمایه را عهده دار گردند.

انتهای پیام/

, وحدت را در استان گلستان چگونه تحلیل می کنید؟,
,
,
,
,
,
,
,
, بعنوان آخرین سوال بفرمایید چه توصیه ای به دانشگاهیان استان دارید ؟,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه