اخبار داغ

دم خروس بیرون زد؛

استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز ادامه دارد/ تذکر شدید نماینده تبریز به وزیر نفت

استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز ادامه دارد/ تذکر شدید نماینده تبریز به وزیر نفت
نگرانی‌ها درباره احتمال آلودگی نیروگاه تبریز در روزهای اخیر افزایش یافته و این نگرانی با اظهارات نماینده تبریز چند برابر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ تشدید آلودگی هوای تبریز به دلیل استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز تبدیل به یکی از معضلات زیست محیطی شده است. آناج در روزهای گذشته در چند گزارش خبری، وعده‌ها و تناقضات مسئولین در این خصوص را بررسی کرده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

باوجود تذکرات مسئولین و رسانه‌ها گویا استفاده از مازوت در این نیروگاه ادامه دارد. روح اله متفکرآزاد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی‌در تذکری شفاهی خطاب به وزیر نفت گفته است: در تابستان امسال دستورالعمل عجیبی توسط یکی از مدیران شرکت ملی گاز ایران صادر شده که در آن مصرف گاز نیروگاه‌‌‌های حرارتی کشور تعیین شده و تنها مصرف گاز دو نیروگاه حرارتی تبریز و سهند در استان آذربایجان شرقی صفر ارزیابی شده است!

,

این بدان معناست که نیروگاه‌های تبریز روزانه باید یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر مازوت مصرف کنند که معادل پتانسیل ۳۵۰ تن گوگردی است که در هوای تبریز خالی می‌شود و بر اثر آن ۴۰ تا ۵۰ واحد هوای این شهر را آلوده می‌کند.

,

متفکر آزاد از جلسه سال گذشته نمایندگان تبریز با وزیر وقت نفت برای حل این معضل خبر می‌دهد و می‌گوید: این اتفاق در حالی رخ داده است که سال گذشته ما به همراه نمایندگان تبریز با وزیر نفت سابق جلسه‌ای برگزار کرده و این موضوع را مطرح کردیم، اما متاسفانه وی گفت که ما اینجا درصد کشوری را حساب می‌کنیم و نمی‌توانیم استان را در نظر بگیریم!

,

نکته قابل توجه در اظهارات نماینده مردم تبریز آنجاست که می‌گوید: مردم تبریز با اینکه مصرف گازشان کم شده، اما به جای اینکه تشویق شوند، تنبیه شدند. از سوی دیگر مصرف کل گاز در استان ۲۲ و ۴۵ میلیون مترمکعب در روز بوده است، که از این میان ۲ و ۳ میلیون مترمکعب برای این دو نیروگاه بوده است که از طرق دیگر جبران کرده اند.

,

حال باید دید با وجود افزایش تولید و انتقال گاز به شمال غرب، آیا استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز متوقف می‌شود؟ متفکر آزاد در پایان به وزیر نفت تذکر داد که اگر تا دو هفته آینده این دستورالعمل لغو نشود، طرح سوال از وی را مطرح خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه