اخبار داغ

فرماندار دنا مطرح کرد؛

استمهال وام زلزله‌زدگان سی‌سخت، نیازمند تصویب هیأت وزیران

استمهال وام زلزله‌زدگان سی‌سخت، نیازمند تصویب هیأت وزیران
پناهی بابیان اینکه مبلغ تسهیلات استمهال شده در شهر زلزله زده سی سخت برابر 300 میلیارد تومان است گفت: برای اجرای آن نیازمند تصویب هیأت وزیران هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس پناهی فرماندار دنا در خصوص استمهال وام زلزله زدگان سی سخت در جمع خبرنگاران گفت: برای استمهال تسهیلات از طریق فرمانداری و استانداری و همچنین  و مدیریت بحران کشور مکاتباتی انجام شد که مقرر شد مبلغ  300میلیارد تومان براورد شده بعد از تصویب در هئیت دولت به بانک مرکزی اعلام تا بانک مرکزی به بانک های عامل جهت اجرا اقدام کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی بابیان اینکه مبلغ تسهیلات استمهال شده در شهر زلزله زده سی سخت برابر 300 میلیارد تومان است گفت: برای اجرای آن نیازمند تصویب توسط هیأت وزیران هستیم.

,

گفتنی است در بند ۶ قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیر مترقبه و امهال تسهیلات اعطایی به مشمولین اینگونه امده است: بازپرداخت کلیه تسهیلات اعطایی از وقوع حادثه به افراد آسیب دیده (اعم از تولیدی و غیرتولیدی، در شهرها و روستاها) به مدت دو سال از تاریخ وقوع حادثه استمهال و سود متعلقه برای مدت مذکور توسط دولت تأمین می شود.این موضوع در سال 92 در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است.

,

اکنون یکی از مهمترین مطالبات مردم سی سخت از این مسئولان اجرایی شدن این قانون است، آیت الله رئیسی نیز در سفر اخیر خود به استان  کهگیلویه وبویراحمد در خصوص این قانون گفت: مردم نباید نگران باشند در مورد استمهال وام های آنها مشکلاتی هست که باید این مشکلات برطرف شود.

,

زلزله 5.6 ریشتری 29 بهمن ماه 1399 شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج را لرزاند که بیش از 4 هزار خانه را در شهرستان دنا دچار آسیب دیدگی و تخریب شده ،این زلزله تلفات جانی نداشت.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه