اخبار داغ

امام جمعه تربت حیدریه:

مرزبانی از دین مهمترین میثاق طلاب و روحانیون است

مرزبانی از دین مهمترین میثاق طلاب و روحانیون است
حجت الاسلام عصمتی گفت: دو اصل مهم میثاق طلبگی مرزبانی از دین و کفالت ایتام آل محمد صلی الله است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام محمدرضا عصمتی امام جمعه تربت حیدریه صبح امروز در مراسم میثاق طلبگی و همایش تجدید بیعت طلاب و روحانیون با امام عصر عجل الله اظهار داشت: در ابتدا باید به آموزه های دینی نگاه کنیم و جایگاه علم و عالم دین را بنگریم و بر همان اساس جایگاه خودمان را نیز پیدا کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: دو اصل مهم میثاق طلبگی مرزبانی از دین و کفالت ایتام آل محمد صلی الله است و کسی که می خواهد مرزبان باشد باید از نظر نیروی انسانی و تجهیزات کامل باشد در غیر این صورت نمی تواند برای دین مبین اسلام مرزبان خوبی باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی و تجهیزات یک طلبه و عالم دین، توانمندی علمی، خودسازی و علم اندوزی است که باید به دو مولفه علم و تهذیب نیز مجهز باشد.

,

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی بیان کرد: مرزبان دین باید همت عالی داشته باشد و برای رسیدن به همت بلند و عالی باید سختی ها را از همان ابتدای طلبگی تحمل کرد و سنگر را حفظ کرد چرا که کسی که می خواهد سنگر را حفظ کند دیگر به فکر خودش نیست.

,

امام جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: طلبه نباید از موضوعی هراس داشته باشد و یا امکانات و تجهیزات را بهانه قرار دهد چرا که خیلی از علمای بزرگ جهان اسلام بدون امکانات خاصی برای اسلام و بشریت افتخارات گرانبهای به یادگار گذاشتند.

,

شهرستان تربت حیدریه بعنوان قطب علمی حوزوی و دانشگاهی جنوب خراسان رضوی  دارای سه حوزه علمیه مرحوم هراتی، فولاد و معصومیهه و یک حوزه علمیه خوهران ریحانه الرسول سلام الله علیهااست که بیش از 600 نفر از سطح یک تا سطح چهار(دکترا)در آن تحصیل و تدریس می کنند.

,

همچنین در 7 مرکز دانشگاهی علوم پزشکی، عالی، فرهنگیان، پیام نور، آزاد اسلامی، علمی کاربردی و فنی مهندسی حدود 12 هزار دانشجو و اساتید هیئت علمی تحصیل و تدریس می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه