اخبار داغ

واکنش سازمان غذا و دارو به گلایه‌ها درباره عدم پیش‌خرید واکسن‌های کرونای داخلی

واکنش سازمان غذا و دارو به گلایه‌ها درباره عدم پیش‌خرید واکسن‌های کرونای داخلی
رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به گلایه مدیر پروژه واکسن فخرا مبنی بر اینکه از هیچ واکسن‌سازی پیش‌خرید انجام نمی‌شود، گفت: ما خودمان پیشنهاد پیش‌خرید دادیم و گفته‌ایم از این دو پلتفرم یعنی رازی و فخرا با توجه به سرمایه‌گذاری که کردند حتما پیش‌خرید انجام شود. اعتبار و مصوبه‌اش بیاید، حتما این کار انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا شانه‌ساز رییس سازمان غذا و دارو در ارتباط با گلایه روز گذشته مدیر پروژه واکسن فخرا مبنی بر اینکه از هیچ واکسن‌سازی پیش‌خرید انجام نمی‌شود، گفت: ما خودمان پیشنهاد پیش‌خرید دادیم و گفته‌ایم از این دو پلتفرم یعنی رازی و فخرا با توجه به سرمایه‌گذاری که کردند حتما پیش‌خرید انجام شود. اعتبار و مصوبه‌اش که بیاید، حتما این کار انجام می‌شود. اصلا ازسوی وزارت بهداشت بر این مساله تاکید شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
او در ارتباط با درخواست مدیر پروژه واکسن فخرا مبنی بر تسریع در تایید و صدور مجوزهای این واکسن توضیح داد: واقعیت این است که واکسن حساسیت ویژه‌ای را طلب می‌کند. ما باید یک سری از گزارش‌ها را دریافت کنیم که اطلاعات و گزارش‌های بدی نیز نبوده، اما باید کامل شود و هنوز به حداقلی که باید نرسیده است، اما به محض اینکه کامل شود، کارشناسان ما یقینا آن گزارش‌ها را هم مانند گزارش بقیه تولیدکنندگان، با اولویت تام و ظرف ۴۸ ساعت می‌خوانند و موارد را منعکس می‌کنند، پاسخ می‌گیرند و مجوز می‌دهند.
,
 
,
شانه‌ساز در ارتباط با میزانی که قرار است از این دو پروژه واکسن پیش‌خرید شود، بیان کرد: پیشنهاد ما این بوده که یک و نیم میلیون دوز از هر کدام از این دو واکسن پیش‌خرید شود. این پیشنهاد ما بوده و بالاخره باید تامین اعتبار آن نیز به تصویب برسد.
,
 
,
رییس سازمان غذا و دارو همچنین در ارتباط با مساله رو به اتمام بودن ذخایر پانسمان بیماران‌ ای بی‌ که از سوی دبیرخانه‌ ای بی اعلام شده بود، گفت: ما با آقای هاشمی و دیگر مسئولان خانه‌ ای بی‌ جلسات متعددی داشتیم و در حال پیگیری هستیم و نمی‌گذاریم کمبودی برایشان پیش بیاید. قرار شد به ما اطلاعات بدهند، در هربخشی نگرانی از کمبود وجود داشته باشد، سریعا اقدام می‌کنیم.
,
 
,
او افزود: متاسفانه یکی از مظاهر تحریم همین رفتار زشت شرکت تولیدکننده این پانسمان بود که از ترس آمریکا به ما جنس نداد، اما از کانال‌های دیگر ما برای واردات اقدام کرده‌ایم و الان هم ذخایرمان خوب است و همکاری‌مان با انجمن‌ ای بی‌ بسیار نزدیک‌تر از قبل شده است. هر کمبودی باشد، به آن رسیدگی می‌شود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: ایلنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه