اخبار داغ

خسروی‌وفا: در کارنامه ورزشی به صورت کلی قبول شدیم؛

صالحی‌امیری: برخی فکر می‌کنند المپیک جایگاه پخش مدال هاست/ طهران‌چی: نباید فقط در زمان اوج به ورزشکاران توجه کنیم

صالحی‌امیری: برخی فکر می‌کنند المپیک جایگاه پخش مدال هاست/ طهران‌چی: نباید فقط در زمان اوج به ورزشکاران توجه کنیم
مراسم تقدیر از دانشجویان مدال‌آور دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئولین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آئین تجلیل و تقدیر از دانشجویان مدال‌آور دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی کشتی فرنگی و آزاد ۲۰۲۱ اسلو نروژ و المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، امروز درسالن اجتماعات کتاب‌خانه دکتر حبیبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این مراسم سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، محمدمهدی طهران‌چی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدال‌آوران و مسئولین ورزشی حضور داشتند.

,

صالحی‌‎امیری: بعضی‌ها فکر می‌کنند المپیک جایگاه پخش مدال‌هاست

, صالحی‌‎امیری: بعضی‌ها فکر می‌کنند المپیک جایگاه پخش مدال‌هاست,

رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم اظهار داشت: المپیک سال ۱۴۰۰ در شرایطی آغاز شد که حدود یک سال و نیم در وضعیت قرمز کرونایی بودیم و در سخت‌ترین شرایط تمرینات به صورت انفرادی و جمعی انجام شد. ما برای المپیک حدود ۲۹ میلیارد تومان هزینه کردیم، با این که شرایط اقتصادی سختی داشتیم. دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش قهرمانی کشور کمک جدی کرده، دانشگاه علوم و تحقیقات با گشاده‌رویی به کمک ما آمد و فضاهای بسیار خوبی در اختیار دارند که می‌توانند به فدراسیون‌ها کمک کنند.

,
وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش آمده در دوران آماده‌سازی برای بازی‌های المپیک عنوان داشت: در این دوران حوادثی اتفاق افتاد که در اختیار کسی نبود. ما بسیاری از افراد را برای مسابقات از دست دادیم و امکان حضور آن‌ها در بازی‌ها وجود نداشت؛ به همین دلیل این حوادث باعث شد ما چند مدال را از دست بدهیم. علاوه بر این فضای روانی عجیبی بر ما حاکم بود؛ زیرا تا یک ماه قبل از رویداد المپیک حتی خود ژاپنی‌ها هم تصمیم قطعی برای برگزاری بازی‌ها نداشتند و این شرایط بر تصمیمات داخلی هم تاثیر گذاشت. با همه این موانع کاروان ورزشی ایران در آوردگاه المپیک بسیار خوش درخشید؛ هر چند بعضی‌ها فکر می‌کنند المپیک جایگاه پخش مدال‌هاست ولی المپیک صحنه رقابت فوق‌ستاره‌هاست.
,
 
,
رئیس کمیته ملی المپیک بیان داشت: برای المپیک ۳۰۰ هزار نفر مبارزه کردند ولی تنها ۱۱ هزار نفر به توکیو رسیدند، ما در آسیا رتبه ۴ را کسب کردیم و در منطقه نیز رتبه اول را از آن خود کردیم. زحمات پارالمپیکی‌ها سخت‌تر از المپیکی‌ها بود و باید قدردان آن‌ها باشیم. سکوی قهرمانی نقطه آغاز است و ما نیازمند تحول فرهنگ اخلاقی و معرفتی در ورزش کشور هستیم و نقطه‌ای که دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کرد نقطه مبارکی است.
,
 
,
صالحی‌امیری در پایان گفت: در وزنه‌برداری گاهی قضاوت‌ها ناعادلانه می‌شود ولی باید بدانیم که سهمیه ما به دو سهمیه رسید که در یک سهمیه مدال‌آور بودیم. ما امروز در کشتی نیز نسلی داریم که می‌توانیم افتخارات را تکرار کنیم.
,
 
,
علی‌نژاد: خدمات ورزش و دانشگاه متقابل است
, علی‌نژاد: خدمات ورزش و دانشگاه متقابل است,
 
,
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در ادامه این نشست اظهار داشت: یکی از موضوعات المپیک این است که ورزشکاران برای زندگی آماده شوند و نه فقط یک دوره ۵ تا ۱۰ ساله؛ آموزش بهترین راه برای رسیدن به این مهم است و دانشگاه آزاد در این مسیر موفق بوده. بسیاری از مدیران و قهرمانان ورزشی ما محصول همین آموزش در دانشگاه آزاد هستند. هر ۳ طلایی المپیک و بسیاری از طلایی‌های پارالمپیک دانشجویان دانشگاه آزاد هستند.
,
 
,
علی‌نژاد عنوان داشت: نگاه دانشگاه آزاد به ورزشکاران حمایتی و سرمایه‌گذاری روی مدال‌آوران بوده و دانشگاه آزاد در قالب تیم‌های باشگاهی آنان را حمایت می‌کند. خدمات ورزش و دانشگاه متقابل است و حضور در کنار این قهرمانان برای هر دانشجویی انگیزه است. برنامه‌هایی برای تربیت مربی داریم که با کمک دانشگاه آزاد انجام خواهد شد.
,
 
,
خسروی‌وفا: در کارنامه ورزشی به صورت کلی قبول شدیم
, خسروی‌وفا: در کارنامه ورزشی به صورت کلی قبول شدیم,
 
,
رئیس کمیته ملی پارالمپیک هم در این جلسه اظهار داشت: در کارنامه ورزشی به صورت کلی قبول شدیم ولی از خود راضی نیستیم؛ چرا که شرایط کرونا و یک سری دلایل دیگر سبب شد ما از خود راضی نباشیم. در پارالمپیک لندن، ریو و توکیو در هر کدام ۲۴ مدال کسب کردیم و همه می‌دانند که این کار بسیار دشوار است.
,
 
,
خسروی‌وفا بیان داشت: اردوهای آماده سازی المپیک فرانسه را از آبان شروع می‌کنیم، روی طلایی‌ها تمرکز داریم و روی نقره‌ای‌هایی که فرصت طلایی شدن دارند. بیشتر طلایی‌ها از دانشگاه آزاد اسلامی بودند؛ ۳ خانم طلا گرفتند و هر ۳  رکورد زدند و دو تن از خانم‌ها برای سومین بار طلای خود را تکرار کردند؛ خوشحالیم که می‌توانیم از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنیم.
,
 
,
طهران‌چی: ​نباید فقط در زمان اوج به ورزشکاران توجه کنیم
, طهران‌چی: ​نباید فقط در زمان اوج به ورزشکاران توجه کنیم,
 
,
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه این نشست اظهار داشت: دانشگاه آزاد و ورزش پیوند نزدیکی با یک‌دیگر دارند. اعتماد به نفسی که در وجود جوان ورزشکار در صحنه ورزش ایجاد می‌شود، بارها بیشتر از شرکت در کلاس درس است. زمانی که این جوانان در آوردگاه‌های مهم پرچم کشور را به اهتزاز در می‌آورند؛ تبلور هویت ملی است. در عین حال نقش دانشگاه در انتقال هویت ملی به دانشجو نیز انکارناپذیر است و این دانشگاه است که هویت ملی را به دانشجو منتقل می‌کند.
,
 
,
طهران‌چی در ادامه عنوان داشت: نباید فقط در زمان اوج به ورزشکاران توجه کنیم؛ دانشگاه باید فضایی ایجاد کند که این قهرمانان در دوران پس از اوج نیز در انتقال مفاهیمی که سبب غرور ملی شده به دیگران کمک کنند. ورزش در خلق دانش اجتماعی و انتقال دانش اجتماعی به دانشجو حرف اول را می‌زند؛ نگاه دانشگاه به مقوله ورزش نباید به عنوان یک مسئولیت اضافی و کار حاشیه‌ای باشد، بلکه باید به ورزش به عنوان یک فرآیند متنی نگاه شود.
,
 
,
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت:: ورزش صرفا امر مهارتی نیست و بحث به‌کارگیری فناوری اطلاعات، غذا، مهندسی ابزارآلاتی که در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد باید مورد توجه قرار گیرد. نمی‌شود که کشوری بخواهد پیش‌گام باشد و خودش طراح وسایل ورزشی نباشد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه