اخبار داغ

معرفی دبیر و شورای سیاست­گذاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

معرفی دبیر و شورای سیاست­گذاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر
اعضای شورای سیاست­گذاری و دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حکم محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، احکام اعضای شورا را اعطا کرد و با اکثریت آرای شورا در این جلسه سید عباس میرهاشمی به عنوان دبیر چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر انتخاب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سرپرست معاونت امور هنری، هادی مظفری را به‌عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب کرد و احکام منیژه آرمین، محسن حسن‌پور، امیر راد، پریسا شادقزوینی، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، طاهر شیخ‌الحکمایی، حبیب‌الله صادقی، مینا صدری، علی‌اشرف صندوق‌آبادی، جاسم غضبان‌پور، سیدعباس میرهاشمی و مسعود نجابتی به‌عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره اعطا شد.

,

همچنین سرپرست معاونت امور هنری با توجه به نظر شورا، سیدعباس میرهاشمی را به‌عنوان دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب کرد. در این حکم آمده است:

,

«هنرهای تجسمی بی‌تردید زیباترین جلوه‌های شکوه ایران اسلامی و اندیشه والای هنری هنرمندان سرزمین ما را به تصویر کشیده است، از این‌رو جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز با سویه انقلابی و زیبایی‌شناسی منحصربه‌فرد خود، جایگاهی بی بدیل در میان جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی دارد.

,

هنرمند گرامی جناب آقای سیدعباس میرهاشمی

,

با عنایت به نگاه و پیشینه هنری جنابعالی و همچنین تجربه دبیری در ادوار پیشین جشنواره و نظر شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، شما را به سمت دبیرکل این دوره جشنواره منصوب می‌کنم.

,

امید است با بهره‌گیری از ظرفیت دبیرخانه و همراهی با شورای سیاست‌گذاری و دبیران و داوران جشنواره که هریک هنرمندان برجسته‌ای هستند، چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به بهترین شکل و بالاترین کیفیت برگزار شود و توانایی‌های هنر امروز ایران را به تصویر کشد.

,

آرزوی موفقیت جنابعالی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

,

محمود شالویی در این جلسه با اشاره به پیشینه جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر از نظر کیفی و هنری و نحوه اجرا اهمیت دارد و ظرفیت‌های هنرهای تجسمی می‌تواند به برگزاری بهتر جشنواره کمک کند.

,

سرپرست معاونت امور هنری گفت: در شکل اجرایی جشنواره، باید همه توان را برای اجرای بهتر به کار گرفته شود تا مخاطب عمومی در جشنواره جذب شود و رشد و بالندگی این جشنواره در جامعه هنری و فضای هنری مورد توجه قرار گیرد.

,

شالویی در ادامه به اهمیت بخش پژوهش و پیشینه این بخش در ادوار گذشته جشنواره اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت فوق العاده‌ای که در جشنواره وجود دارد در بخش پژوهش، دانشگاهیان در حوزه هنرهای تجسمی با جشنواره هنرهای تجسمی فجر مرتبط شوند و از ظرفیت علمی دانشگاه برای کیفیت بالای پژوهش در جشنواره بهره گرفته شود.

,

وی افزود: دبیران و دبیرخانه جشنواره از نخستین دوره جشنواره تاکنون کوشیده‌اند تا جایگاه جشنواره و بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی را در میان دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و عموم مخاطبان ارتقا دهند. بخش‌های اصلی جشنواره مانند طوبای زرین و پژوهش و بخش‌های ویژه می‌تواند به این مهم کمک کند.

,

در ادامه این جلسه، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی نیز با اشاره به تجربیات چند دوره اخیر و تلاش در جهت احیای برخی بخش‌های فراموش شده در هنرهای تجسمی و همچنین کمک به اقتصاد هنر با حضور گالری‌ها گفت: تجربیات سال‌های گذشته نشان داده است با همکاری هنرمندان شاخص هنرهای تجسمی با دبیرخانه جشنواره توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از مخاطبان را به سمت جشنواره هنرهای تجسمی سوق بدهیم. همکاری هنرمندان و دانشگاهیان در بخش‌های شورای سیاست‌گذاری، دبیری و داوری و شرکت در بخش‌های ویژه، فرصت مغتنمی بوده است تا بتوانیم در حد امکان هنرهای تجسمی را در میان عموم مردم بیاوریم.

,

در ادامه نشست اعضای شورا رویکردهای چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و فراخوان جشنواره را بررسی کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه