اخبار داغ

رئیس ستادکل نیروهای مسلح:

درباره همکاری‌های نظامی دریایی با روسیه توافق کردیم

درباره همکاری‌های نظامی دریایی با روسیه توافق کردیم
سرلشکر باقری گفت: درباره همکاری های نظامی دریایی ایران و روسیه گفت وگو شد و توافقات خوبی بدست آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار سرلشکر باقری پس از دیدار با  ادمیرال ولادیمیر کاساتونوف، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این دیدار درخصوص همکاریهای دوجانبه دریایی ازجمله حضور شناورهای ایرانی در رزمایش‌ها و تمرین‌های دریایی در روسیه، حضور در مسابقات نظامی و تبادل تجربیات عملیاتی، همچنین کار مشترک و انجام تحقیقات برای کارآمدسازی تجهیزات دریایی و متقابلا حضور روسیه در رزمایش‌ها و تمرین‌های دریایی ایران که دو سال است در چابهار برگزار می‌شود و ناوهای ارتش روسیه نیز در آن مشارکت کردند، گفت و گو کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ازجمله موضوعات مورد گفت و گو با فرمانده نیروی دریایی روسیه، به حضور در مسابقات نظامی دریایی جام دریا و غواصی در ایران که روسیه در آن مشارکت داشته است اشاره کرد.
,
 
,
وی ادامه داد: درخصوص نشست فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه دریای خزر و همکاری برای امنیت مشترک دریایی خزر که مطابق با توافق پنج کشور ساحلی دریای خزر باید توسط این کشورها تامین شود، گفت و گو کردیم و توافقات خوبی بدست آمد.  
,
 
,
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: در این دیدار درباره همکاری های نظامی دریایی ایران و روسیه گفت وگو شد و توافقات خوبی بدست آمد.
,
 
,
ادمیرال ولادیمیر کاساتونوف فرمانده ناوگان کل دریای شمال نیز در  این دیدار با اشاره به مشارکت ناوهای ایرانی در مراسم رژه نیروی دریایی ارتش روسیه در سال جاری گفت: حضور ناوهای ایرانی در آب‌های روسیه زینت بخش این رژه دریایی بود.
,
 
,
وی با اشاره به همکاری قوای دریایی دو کشور گفت که این همکاری‌ها و مشارکت خوب ایران در رژه دریایی روسیه نشان داد که دو کشور از اتحاد روزافزون برخورداند و روابط ایران و روسیه در ابعاد مختلف روز به روز پرمحتوا تر  و بهتر می‌شود.
,
 
,
 آدمیرال یومینیوف همچنین گفت که امسال بخش نیروهای مسلح روسیه چندین برنامه و مسابقات نظامی برگزار کرد که ایران نیز  میزبان بسیار خوبی برای چند مورد از این مسابقات بود.
,
 
,
این مقام نظامی روس گفت: روسیه سال آینده نیز چندین مسابقه برگزار خواهد کرد که امیدواریم ایران حضوری حتی پررنگ تر از دوره های قبل در این مسابقات نظامی داشته باشد.
,
 
,
سردار باقری از روز یکشنبه  گذشته برای انجام دیدار رسمی در روسیه بسر می برد و در این مدت با وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه دیدار کرد و سفری نیز به سن پترزبورگ داشته و قرار است به آستراخان در ساحل دریای خزر نیز سفر کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه