اخبار داغ

گره‌های کور گردشگری شهمیرزاد؛

تله سیژ طرح گردشگری جذابی که همچنان در انتظار تامین اعتبار است/ از تخریب ابنیه تاریخی تا تغییر چهره باغ شهری

تله سیژ طرح گردشگری جذابی که همچنان در انتظار تامین اعتبار است/ از تخریب ابنیه تاریخی تا تغییر چهره باغ شهری
شهر بین المللی گردشگری شهمیرزاد در استان سمنان ظرفیت قابل توجهی در بخش گردشگری دارد که به دلیل سوء مدیریت ها در حال نابودی است و نیاز به احیای تفکر مدیریتی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ شهمیرزاد شهری خوش آب وهوا در شمال شهر سمنان است که به دلیل برخی آثار تاریخی با قدمت قابل توجه، وجود فرهنگ گردشگرپذیری، تنوع فرهنگی و تفاوت آب و هوایی نسبت به شهرهای اطراف، به عنوان منطقه نمونه گردشگری شناخته  می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این شهر توریستی می تواند مزیت های اقتصادی  و اشتغال زایی و جذب توریست بسیاری را برای استان به همراه داشته باشد، که متاسفانه به دلیل سو مدیریت و بی تفاوتی مسئولین استان در این سال ها شاهد هستیم که به جای احیای بافت سنتی شهر و احترام به طبیعت بکر و خدادادی این منطقه با رشد قارچ گونه آپارتمان های متراکم منظر باغ شهری درحال تخریب است و تنها تلاش مدیریتی صورت گرفته ساخت هتل ها و مجوزهای بوم گردی است.

,

شهری که از سال 1386 به عنوان شهرنمونه گردشگری انتخاب شده ، اما همچنان غبارغفلت مسئولین بر روی شهر نشسته و می طلبد که به عنوان شهر توریستی  که همواره مقصد گردشگران  داخل و خارج استان است ،اهتمام و توجه بیشتری نسبت به آن صورت گیرد که قطعا اگر شیوه وتفکر مدیریت در مورد آن تغییر نکند،  از این منطقه نمونه گردشگری جزنامی باقی نخواهد ماند.

,

تراکم سازی معضل جدی برای باغ شهر شهمیرزاد

, تراکم سازی معضل جدی برای باغ شهر شهمیرزاد, تراکم سازی معضل جدی برای باغ شهر شهمیرزاد,

مهدی متقی سرپرست شهرداری  شهمیرزاد در گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه با مشکلات احیای بافت سنتی در شهر شهمیرزاد گفت : متاسفانه با وجود گذشت بیش از 14 سال از مصوبه هیات وزیران، تاکنون متولیان امر در انجام وظایف خود نسبت به ایجاد زیر ساخت های مناسب هیچ اقدام عملی را انجام نداده اند.

,

متقی در ادامه افزود: شهمیرزاد یکی از 14 شهر نمونه گردشگری در کشور است، که  تا کنون هیچ حمایتی از سوی مسئولین نسبت به آن نشده و در حد مصوبه  باقی مانده است و تنها  شهرداری و شورای شهر شهمیرزاد در حد بضاعت خود اقداماتی را در زمینه احیای بافت سنتی انجام داده اند.

,

سرپرست شهرداری شهمیرزاد طرح جامع شهمیرزاد را تنها راه حل حفظ بافت سنتی این شهر دانست و اذعان کرد: طرح جامع شهر شهمیرزاد باید هر چه سریع تر مصوب تا حریم شهر مشخص شود و بتوان به بخشی از تقاضای مسکن پاسخ داد تا شهر از این رویکرد تبدیل باغ به مسکن نجات یابد.

,

وی یکی از علل افزایش ساخت و ساز را هجوم افراد برای تامین ماوایی در این منطقه خوش آب وهوا دانست و اظهارکرد: این مشکل مبتلا به بسیاری ازمناطق توریستی کشوراست  که عرضه  وتقاضا با یکدیگر هم خوانی ندارد ومسلما زمانیکه زمین مازاد برای این کار وجود نداشته باشد از باغات استفاده می شود که این موضوع یکی از معضلات ودغدغه های شهرداری است.

,

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بسیاری از مجوز ها بدون نظر شهرداری وبر اساس کمیسیون ماده 5 در مورد آن تصمیم گیری  می شود و این یک ضعف بارز مدیریتی است که در طرح جامع شهری باید درمورد آن تصمیم گیری شود.

,

متقی در مورد مراحل طرح جامع شهری شهمیرزاد گفت: این طرح به شورای عالی شهرسازی تهران ارجاع شده بود که به دلیل اینکه  ضوابط درستی درمعابر و باغات آن وجود نداشت ارجاع  و قراراست پس از اصلاحات مجدد ارسال شود.

,

تله سیژ طرح گردشگری جذابی که همچنان در انتظار اعتبار است

, تله سیژ طرح گردشگری جذابی که همچنان در انتظار اعتبار است, تله سیژ طرح گردشگری جذابی که همچنان در انتظار اعتبار است,

سرپرست شهرداری شهمیرزاد در رابطه با طرح نیمه کاره تله سیژ نیز ابراز کرد: تله سیژ از ابتدا یک طرح غیر کارشناسی جانمایی آن برای مناطق برفی  بوده  که به دلیل صرف هزینه میلیاردی مجبور به تکمیل این طرح هستیم.

,

متقی همچنین خاطر نشان کرد: این قبیل دستگاه ها به دلیل اینکه با جان مردم در ارتباط است ، نیاز به استانداردهای ویژه ای دارد به همین علت تا کنون بسیاری از اشکال فنی وارده از این دستگاه مرتفع شده و تنها کابل آن باقیمانده که تامین هزینه آن از توان شهرداری خارج است.

,

شیر قلعه با بی توجهی میراث فرهنگی در حال نابودی است

, شیر قلعه با بی توجهی میراث فرهنگی در حال نابودی است, شیر قلعه با بی توجهی میراث فرهنگی در حال نابودی است,

متقی درمورد بازسازی آثارتاریخی شهر شهمیرزاد اذعان کرد: قلعه تاریخی شهمیرزاد در بالای چشمه از آثار دارای قدمت تاریخی قابل توجه است که سرمایه گذاران بومی رغبت زیادی برای احیای آن دارند و از سوی دیگر بازسازی قلعه های تاریخی در دیگر شهرهای کشور نشان داده گردشگران از این دست طرح ها استقبال می کنند.

,

وی در ادامه افزود: شهرداری شهمیرزاد نیز در رابطه با بازسازی راه دسترسی آماده سرمایه گذاری است و با توجه به اینکه متولی آن میراث فرهنگی است اما متاسفانه تاکنون هیچ پاسخ قاطعی را از این ارگان دریافت نکرده ایم.

,

سرپرست شهرداری شهمیرزاد از تخریب بسیاری از ابنیه تاریخی و امامزادگان این شهر که به دلیل بی تفاوتی مسئولین میراث فرهنگی در حال نابودی کامل است ابراز تاسف کرد.

,

متقی در پایان با ابراز تاسف از بی توجهی مسئولین نسبت به قطب گردشگری استان سمنان اذعان کرد: تمام بار مسئولیت بردوش شهرداری است و هیچ هم افزایی بین ارگان ها وجود ندارد و متاسفانه هنوز زیر ساخت این شهر در پایان هفته و تعطیلات جوابگوی نیاز مسافرین نیست به طوری که جمعیت این شهر براساس آمار 11هزار نفر است که در روزهای پایان هفته بیش از 50 هزار نفر جمعیت وارد این شهر شده و مشکلات گسترده ای برای تامین آب ساکنین ایجاد می شود.

,

به گفته سرپرست شهرداری شهمیرزاد برخی اقدامات شهرداری شهمیرزاد جهت بازسازی این شهر شامل مرمت خانه امین الرعایا  یکی از خانه های تاریخی شهر به عنوان یک فرهنگسرا و همچنین بحث بدنه سازی و کف سازی مناطق شهر و در مباحثی ایجاد پارک هایی برای مسافرین و گردشگران بوده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه