اخبار داغ

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج:

شرایط انقباضی مالی در شهرداری کرج اجرای کلکتور آب‌های سطحی را متوقف کرد/ رودخانه کرج و دلمبر؛ مقصد نهایی رواناب‌های شهری

شرایط انقباضی مالی در شهرداری کرج اجرای کلکتور آب‌های سطحی را متوقف کرد/ رودخانه کرج و دلمبر؛ مقصد نهایی رواناب‌های شهری
علی اصغر همتی گفت: روند اجرای ۲ کلکتور ۴۵ متری گلشهر و بلوار باهنر کرج برای کنترل رواناب های سطحی ناشی از بارندگی به واسطه شرایط مالی شهرداری متوقف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به اینکه در گذشته نگاه علمی به کرج وجود نداشت، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: کرج در سایه تهران بود و توقعی برای رسیدگی پایتخت به این کلانشهر هم نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
علی اصغر همتی افزود: طی ۸ سال گذشته تا کنون مطالعات جامع جمع آوری آب های سطحی و کنترل سیلاب شهری انجام و برخی نقاط برای اجرای کلکتور شناسایی شد، برخی از کلکتورها اجرا شده و برخی دیگر هم در حال اتمام هستند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه نبود اعتبارات این اجازه را به شهرداری نداد تا تمام شبکه را به یکباره اجرا کند، اظهار داشت: در تکمیل کلکتورهایی که به عنوان یک شبکه با تاسی از طرح جامع در کرج اجرا شده است کلکتور ۴۵ متری گلشهر در حال اجرا است.
,
 
,
همتی تصریح کرد: کلکتور تکمیلی بلوار باهنر در منطقه ۶ کرج تا میدان باهنر که به خیابان اصلی باغستان ختم می شود و شهید شمس یا همان ۴۵ متری گلشهر به واسطه مسائل اعتباری متوقف شده است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط انقباضی مالی شهرداری کرج، روند اجرای ۲ کلکتور مذکور با توقف همراه شده است، گفت: این کلکتورها دغدغه هایی که شهر به واسطه جاری شدن رواناب ها داشت به حداقل رسانده است.
,
 
,
همتی افزود: اصلاح شیب های عرضی خیابان ها در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، برخی شیب های عرضی و طولی در زمان اجرای پروژه ها موجب جمع آوری آب های سطحی می شود، این اصلاح شیب در خط چهار حصار در حال انجام است.
,
 
,
وی اظهار داشت: با اجرای کلکتور زیرگذر میدان سپاه از میدان جمهوری به سمت ماهان، بالا آمدن اب  را در زمان بارندگی شاهد نخواهیم بود، البته کلکتورها برای شرایط نرمال طراحی شده اند و در صورت بازگشت دوره بارندگی و برف سنگین، زمان بیشتری برای تخلیه آب نیاز دارند.
,
 
,
همتی هزینه اجرای هر کلکتور را ۱۸ الی ۲۳ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: بخشی از آب های سطحی به سمت رودخانه کرج و دلمبر هدایت شده و در نهایت به سمت دشت های پائین دست ماهدشت و اشتهارد منتقل می شود.

 
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه