اخبار داغ

دغدغه‌های ایثارگران برای دریافت بیمه تکمیلی

دغدغه‌های ایثارگران برای دریافت بیمه تکمیلی
یکی از دغدغه های ایثارگران مشکل پرداخت بیمه تکمیلی به آنها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، اگرچه در مناسبت‌های مختلف از رشادت‌های ایثارگران و نقش آنها در دفاع مقدس سخن گفته می شود اما آن گونه که شایسته است مورد حمایت قرار نمی گیرند.

یکی از مسائل پیش روی ایثارگران مشکلات مربوط به پرداخت بیمه تکمیلی به آنها شامل تأخیرهای فراوان در پرداخت و حتی نحوه تحویل اسناد و مدارک است که امیدواریم مسئولان امر به پیگیری جدی این موضوع و رفع آن بپردازند.

بیمه تکمیلی ایثارگران توسط بیمه دی پرداخت می شود

حجت الاسلام هادی عسگری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز در خصوص روند پرداخت بیمه تکمیلی ایثارگران، اظهار داشت: بیمه تکمیلی ایثارگران توسط بیمه دی پرداخت می‌شود و چون بیمه دی تنها یک دفتر متمرکز در مرکز استان کرمانشاه دارد قطعاً باید کارهای اداری را انجام دهد و فرصت تحویل گرفتن اسناد را ندارد.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثاران استان کرمانشاه افزود: در این راستا بیمه دی مجوز اخذ نیرو در دفاتر و همچنین اجازه راه‌اندازی شعبه دیگری را نیز ندارد.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس جهت سهولت کارها از ظرفیت دفتر پیشخوان برای دریافت اسناد استفاده می‌کند و بیمه‌شدگان به جای اینکه از اقصی نقاط استان به مرکز استان رجوع کنند توسط دفاتر پیشخوان اسناد را به بیمه دی ارسال می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
, بیمه تکمیلی ایثارگران توسط بیمه دی پرداخت می شود, بیمه تکمیلی ایثارگران توسط بیمه دی پرداخت می شود,
,
, مرصاد نیوز ,
,
,
,
,

, ,

حجت الاسلام عسگری گفت: قرارداد بیمه دی نیز یک ماه دیگر باقی مانده و اگر در مناقصه آینده برنده شود بنا دارد برنامه جدیدی را ارائه دهند که طی آن بیمه‌شدگان در منزل مدارک و اسناد را از طریق اسکن برای طی مراحل بعد به بیمه دی ارسال کنند.

در استان کرمانشاه حدود ۶۰ هزار نفر بیمه شده تحت قرارداد بنیاد شهید هستند

امید باوندپور مدیر بیمه دی در استان کرمانشاه نیز در این خصوص به خبرنگار مرصادنیوز گفت: در استان کرمانشاه حدود ۶۰ هزار نفر بیمه شده تحت قرارداد بنیاد شهید داریم.

وی افزود: رسیدگی به اسناد درمانی هم شرایط خاص خود را دارد چون یک شرکت به تنهایی کار رسیدگی به اسناد را بر عهده ندارد.

باوندپور خاطر نشان کرد: در این میان یک سهم بیمه گر پایه وجود دارد که بنا به بیمه شخص یا تامین اجتماعی یا بیمه سلامت یا بیمه روستایی و ... است که البته اکثر بیمه‌شده های ما بیمه شده توسط بیمه سلامت هستند.

وی بیان داشت: در رسیدگی به اسناد درمانی شرایط متفاوت است و قطعاً در هر قراردادی یک مقدار پرونده وجود دارد که ممکن است رسیدگی آنها با تأخیر صورت بگیرد.

باوند پور ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعاتی که در دسترس داریم، میانگین رسیدگی به پرونده های درمانی خانواده های ایثارگران در استان کرمانشاه کمتر از ۷ روز است و بسیاری از آنها حتی طی یک یا دو روز رسیدگی و پرداخت می‌شود.

مدیر بیمه دی در استان کرمانشاه اظهار داشت: ما چون بیمه تکمیلی هستیم قبل از ما سازمان بیمه‌گر باید سهم خود را از خسارت ادا کند و مابه التفاوت سهم بیمه گر را پرداخت کنیم و گاهی ممکن است رقم خسارت بالا باشد که اینجا وظیفه داریم به بیمه شده اعلام کنیم که اول مقدار حق خود را از سازمان بیمه‌گر اول یا همان بیمه پایه دریافت کنند و پس از انجام امورات اداری فیش پرداختی را به پرونده اضافه کرده و به ما تحویل می‌دهند و این روند نیز خیلی پیچیده نیست.

وی اذعان داشت: اینجا ممکن است در پرداخت بیمه تکمیلی برخی از ایثارگران تأخیر وجود داشته باشد و آن به دلیل ارجاع بیمه گر به بیمه پایه است.

باوند پور گفت: در استان کرمانشاه تنها دو شرکت بیمه ای کار نسخه‌نویسی الکترونیکی را به صورت صددرصد اجرایی کردند که یکی از آن دو شرکت بیمه دی است و این در نامه‌ای که توسط مدیران شورای بیمه‌ها ارسال شده کاملاً مشهود است.

باوند پور خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمام نسخه پزشکان به صورت الکترونیکی برای ما ارسال می شود و در حال انجام آن هستیم و دست کم روزانه حدود ۱۰۰۰ پرونده برای ما ارسال می شود که در کمترین وقت به آنها رسیدگی می‌شود.

وی بیان داشت: گاهی ممکن است در نسخه ای که به صورت الکترونیکی نوشته می شود، پزشکان یا کد را به شخص ارائه نمی دهند و یا کد را اشتباه یادداشت می‌کنند که در این صورت ما نمی‌توانیم در سامانه استعلام بیمه سلامت آن را ببینیم و باید دوباره جهت دریافت کد صحیح عودت داده شوند و اصلاح کنند چرا که با چنین اشتباهاتی امکان پرداخت بیمه تکمیلی وجود ندارد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در استان کرمانشاه هیچ چالشی در بحث رسیدگی به اسناد درمانی ایثارگران نداریم.

,
,
, در استان کرمانشاه حدود ۶۰ هزار نفر بیمه شده تحت قرارداد بنیاد شهید هستند, در استان کرمانشاه حدود ۶۰ هزار نفر بیمه شده تحت قرارداد بنیاد شهید هستند,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

امیدواریم فراکسیون ایثارگران بتواند مشکل پرداخت بیمه تکمیلی  ایثارگران را برطرف کند

 محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز درباره مشکلات پرداخت بیمه تکمیلی ایثارگران اظهار داشت: اگر چنین معضلی وجود داشته باشد فراکسیون پیگیری خواهد کرد زیرا معنایی ندارد فردی که بیمه شده و بیمه تکمیلی خود را می پردازد در پرداخت هزینه هایش تاخیر شود.

, امیدواریم فراکسیون ایثارگران بتواند مشکل پرداخت بیمه تکمیلی  ایثارگران را برطرف کند, امیدواریم فراکسیون ایثارگران بتواند مشکل پرداخت بیمه تکمیلی  ایثارگران را برطرف کند,
,
, مرصادنیوز ,

وی افزود: کاش موضوع بیمه در کشور یکسان شود و با برداشته شدن بیمه های عمومی و تکمیلی، همه بیمه ها یکسان شوند تا چنین مشکلاتی ایجاد نشود.

,

جوکار گفت: بخشی از علت مشکل به دلیل آن است که سازمان های بیمه گر هر روز موضوعی را مطرح و مردم را گرفتار می کنند به ویژه ایثارگران و خانواده شهدا که باید به آنها توجه لازم شود اما با مشکلاتی مواجه هستند.

,

وی عنوان کرد: درصدد هستیم در این بخش فراکسیون ایثارگران ورود کند و از دستگاه های متولی توضیح بخواهد و بتواند این مشکل را برطرف کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه