اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران:

تزریق واکسن کرونا در گچساران ادامه دارد

تزریق واکسن کرونا در گچساران ادامه دارد
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از تزریق ۱۲۵ هزار و ۱۱۳ دوز واکسن کرونا به جامعه هدف در این شهرستان خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرین غلامیان، مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در گفتگو با صبح زاگرس؛ در خصوص اخرین وضعیت کرونا در این شهرستان گفت: تا کنون ۵۵ هزار و ۵۷۰ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در گچساران صورت گرفته که از این تعداد نیز افزون بر ۱۶هزار و ۸۶۶ مورد مثبت بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی بیان کرد: این درحالی است که تاکنون نیز ۱۶ هزار و ۴۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در گچساران بهبود یافتند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۱۹ نفر از شهروندان گچسارانی بر اثر این بیماری جان باخته اند، در حال حاضر ۱۹۷ بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی در این شهرستان قرار دارند.

,

وی گفت: هم اکنون ۴۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند.در این شهرستان مانند دیگر اقصی نقاط کشور تاکنون بیش ۱۲۵ هزار و ۱۱۳ مورد تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف صورت گرفته است.

,

دکتر غلامیان بیان کرد: از این تعداد افزون بر ۷۷ هزار و ۱۱۷ مورد دوز اول و ۴۷ هزار و ۹۶۶ نفر دوز دوم بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال در گچساران ۱۱ هزار و ۳۸۷ نفر است، افزود: از ابتدای برنامه واکسیناسیون دانش آموزان (۱۲ تا ۱۷ سال) در کشور افزون بر ۸هزار و ۳۰۲ نفر در این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کردند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه در کنار مراکز تجمیعی و خانه های بهداشت تعیین شده جهت تزریق واکسناسیون "۱۰" اکیپ سیار در شهرستان نیز واکسیناسیون را انجام می دهند، ادامه داد: از این تعداد اکیپ‌هایی درشرکت های اقماری و کمپ ها و در سطح بازار فعالیت دارند.

,

دکتر غلامیان اضافه کرد: روزانه بین ۴۵۰ الی ۵۰۰ نفر توسط اکیپ های سیار در گچساران واکسینه می شوند، بنابراین واکسیناسیون فقط می تواند از کاهش بار ویروس و شدت بیماری جلوگیری کند و تا رسیدن به درصد قابل انتظار از تکمیل واکسیناسیون عمومی، خطر ابتلا  همچنان وجود دارد و با توجه به شرایط فصلی پیش رو خطر پیک ششم هم دور از ذهن نخواهد بود.

,

وی درپایان تصریح کرد: شهرستان گچساران هم اکنون در وضعیت زردکرونایی قرار دارد، ولی با توجه به بررسی کارشناسان در بازدید ها و نظارت ها در مواردی کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشاهده شده است، لذا از همه همشهریان تقاضا داریم که موثر ترین روش پیشگیری تا قبل از اتمام واکسیناسیون عمومی، که  همان رعایت پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است را در اولویت قرار دهند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه