اخبار داغ

در تماسی تلفنی صورت گرفت؛

تأکید امیرعبداللهیان بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

تأکید امیرعبداللهیان بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان
وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی با خانم «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی، آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله افغانستان را مورد تبادل نظر قرارداد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به شرایط جاری در افغانستان و دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، اقدامات تروریستی اخیر و هدفمند داعش در این کشور را محکوم کرد و با یادآوری مسئولیت طالبان در حفظ امنیت اقوام و پیروان مذاهب مختلف در برابر اقدامات تروریستی، اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را مورد تأکید قرار داد.

,

وی توجه به پناهندگان افغانستانی در کشورهای همسایه و بویژه جمهوری اسلامی ایران را مسئولیت جامعه جهانی دانست.

,

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری توافقات طرفین در ملاقات اخیر در نیویورک، تلاش برای توسعه و تقویت هرچه بیشتر روابط دو کشور را اعلام کرد.

,

«رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی نیز در این گفتگوی تلفنی بر حفظ حقوق بشر و به‌ویژه حقوق زنان تأکید کرد و رسیدگی به امور پناهندگان افغانستانی را مسئولیت انسانی دانست که نیازمند توجه ویژه جامعه جهانی است.

,

وزیر امور خارجه اندونزی ضمن دعوت از همتای ایرانی برای سفر به جاکارتا، از توسعه همه‌جانبه روابط دو کشور استقبال و اظهار کرد: در این ارتباط توصیه‌های لازم به دستگاه‌های دولتی به عمل آمده است تا توافقات و پروژه‌های تعریف شده فی ما بین با سرعت مناسب اجرایی و یا نهایی شوند.

,

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی همتای خود را در جریان گفتگوهای اخیر هسته‌ای قرار داد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه