اخبار داغ

حواشی سد تنگ سرخ؛

سخنان نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، فصل‌الخطاب ماجرای سد تنگ سرخ

سخنان نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، فصل‌الخطاب ماجرای سد تنگ سرخ
ورود امام جمعه یاسوج به مساله سد تنگ سرخ بویراحمد و اظهارات قاطع در پاسخ به فضاسازی های سیاسی و رسانه ای در خصوص این سد، فصل الخطاب در این موضوع خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس سد تنگ سرخ شهرستان بویراحمد یکی از چالش های اساسی در سال های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد بوده است، موضوعی که همواره بحث داشتن منفعت یا ضرر آن برای استان کهگیلویه و بویراحمد نقل محافل سیاسی و رسانه‌ای بوده است و واکنش های زیادی را به عنوان موافق و مخالف به دنبال داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

برخی بر این باورند که سد تنگ سرخ باعث نابودی زیست بوم استان کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص شهرستان های بویراحمد و دنا می‌شود و از طرف دیگر نیز هیچگونه آورده مثبتی برای این دو شهرستان در بر نخواهد داشت.

,

جنجال‌ها و فضاسازی‌های رسانه‌ای در سال‌های اخیر و به خصوص در یک ماه گذشته باعث شد که امام جمعه یاسوج نیز به این موضوع ورود کند و در خطبه های نماز جمعه امروز شهر یاسوج به این مساله اشاره کند.

,

 امام جمعه یاسوج در خطبه های امروز به مباحث پیرامون سد تنگ سرخ و حرف‌هایی که این روزها درباره آن مطرح می‌شود اشاره کرد و گفت: از همان ابتدا هم قرار بود سدی مشترک بین ۲ استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس باشد اما درصد استفاده ما از استان فارس و شهر شیراز بیشتر است.

,

آیت الله حسینی ادامه داد: این سد آب شرب شهر یاسوج و بخش‌های صنعتی و کشاورزی را باید تامین کند و یک قسمت هم باید رهاسازی شود که مشکلی برای پایین دست‌ها و همچنین محیط زیست ایجاد نشود؛ این قرار و مدارها از همان ابتدا بوده اما برخی‌ها اکنون سر و صدا می کنند در حالی که مطالعات آن از قبل صورت گرفته مجوزها سال‌ها پیش صادر شده و کار زیادی انجام گرفته و کار باید ادامه پیدا کند.

,

ورود امام جمعه یاسوج به مساله سد تنگ سرخ و اظهارات قاطع در پاسخ به فضاسازی های سیاسی و رسانه ای در خصوص این سد، فصل الخطاب در این موضوع خواهد بود و فعالان سیاسی و محیط زیستی باید به این مساله توجه جدی داشته باشند و از ادامه حاشیه پردازی در خصوص این سد خودداری کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه