اخبار داغ

آنسوی کوهستان در دیشموک چه می‌گذرد/ چشم دل امید دیشموکی‌ها به دستورات نماینده کهگیلویه+تصاویر

آنسوی کوهستان در دیشموک چه می‌گذرد/ چشم دل امید دیشموکی‌ها به دستورات نماینده کهگیلویه+تصاویر
دیشموک منطقه ای در جنوب غربی ایران که به قولی نافش را با محرومیت بریده اند و امروز سیل محرومیت و نداشتن امکانات داستانی است که در هر سطر دفتری نوشته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، امروز دیشموک در شهرستان کهگیلویه در ردیف مناطق محروم کشور نامی آشنا است، منطقه‌ای که هرازگاهی نام آن در مستندهای محرومیت می‌بینیم و و چهره پیر دختران جوانش نشان از عمق دردها و رنج‌ها دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

دیشموک سال‌ها است که در سرنوشت خود داستان غم‌انگیز فقر و محرومیت را لالایی شب‌های کودکان خود کرده و همچنان در انتظار انقلابی از طرف مسئولان برای پایان کابوس‌های شب و روز خود است.

,

آری امروز دیشموک، نیازمند نگاه‌های جهادی مسئولاالن بر برطرف کردن این لکه بزرگ محرومیت است که از کمو.دکی با آن بزرگ است و امروز نیازمند ترمیمی دوچندان است.

,

, ,

, ,

نبود امکانات رفاهی در کنار فقر اقتصادی در دیشموک را مسئولان همه می دانند و هرگاه پشت تریبون‌های سخن می‌ایستند همه آن را صدا می زنند و از ناله های آن می گویند، اما کجاست توسعه، امروز بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی همچنان چارقد زنان در دیشموک چو بیرق فقر و محرومیت خودنمایی می‌کند و هنوز هیچ گونه جواب در خورشأن برداشتن این محرومیت کهنه نیست.

,

امروز دیشموک یک شهر و یک روستا نیست بلکه دیشموک بخشی است شامل 15 روستای در هم تنیده که هرکدام از دیگری  محرومتر و غمناک تر است.

,

با شروع فصل پائیز و راهی شدن سرما در مناطق سردسیری مردمان سرزمین دیشموک لرزه بر اندامشان خود نمایی می کند، اما این لرزه فقط به دلیل سوز سرما نیست، بلکه بیشتر ناشی از فقر امکانات در فصل سرما و استرس از دست دادن جان عزیزان آنهاست.

,

روستاهایی که امروز ترس دارند که با بارش اولین باران در پاییز یا زمستان و مسدود شدن راههای ارتباطی اشان جان عزیزی از آنها ستانده شود و این داستان پرمشقت هرسال برای آنها تکراری باشد.

,

, ,

, ,

راه ارتباطی 15 روستای بخش دیشموک از جمله آجم، رود ریش، مورخانی، بناری، سرگچ، چندار، روی رش، ریزک، بنه کلو، ده قاضی، سرتل، رودسمه، پای پره، مور دراز، تنگ تی، چنگل لمروز به گونه مردم این منطقه خاکی و فاقد ایمنی‌های لازم بوده که در فصول سرد سال قطع می‌شوند

,

هرچند که باران رحمت های انقلاب بر دیار  چهار فصل کهگیلویه وبویراحمد باریده و حتی این رحمات توانسته مرحمی  باشد بر زخم های کاری این دیار، اما همچنان باید این روستاها را نگاه ویژه کرد.

,

به گفته دارا کریمی نژاد فرماندار شهرستان کهگیلویه در بودجه سال جاری و در قالب محرومیت زدایی مبلغ 40 میلیارد تومان به شهرستان کهگیلویه اختصاص داده شده، که از این مبلغ با توجه به عمق محرومیت در دیشموک 50 درصد از این اعتبار به این منطقه اختصاص داده شده است.

,

, ,

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده ساکنان بخش دیشموک آب آشامیدنی است، افزود: با همکاری بنیاد علوی و شرکت آب و فاضلاب این مشکل در حال مرتفع شدن است.

,

کریمی نژاد گفت: اعتبارات در بخش‌های راه و آب روستایی در نیمه دوم امسال از طرف سازمان‌های متولی اختصاص می‌یابد، که انتظار داریم با وصول این اعتبار مشکلات منطقه به مرور حل شود.

,

با توجه به این مشکلات باید دانست که امروز عزم جهادی و آمدن مردان جهادی برای برطرف کردن مشکلات رندگی مردمان این دیار امری حیاتی است.

,

می طلبد که اعتبار در نظر گرفته شده برای محرومیت زدایی از شهرستان کهگیلویه در دو حوزه راه و آب روستایی یکی از ضروریات است و بی‌شک با توجه به حجم محرومیت منطقه و شرایط خاص جغرافیایی برای رسیدن منطقه دیشموک به وضعیت ایده‌آل نیاز به اعتبارات بیشتر و توجه ویژه تری است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه