اخبار داغ

شکست سیاست های اقتصادی حکمران خوب دولت تدبیر وامید در یزد(بخش۲)

میراث دولت دوازدهم،«رتبه دوم فقر غذایی در کشور» به یزدیها رسید

میراث دولت دوازدهم،«رتبه دوم فقر غذایی در کشور» به یزدیها رسید
براساس گزارش مرکز پزوهش های مجلس شورای اسلامی، مردم سه دهک پائین استان یزد دچار فقر غذایی می باشند و از این لحاظ رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، در دومین گزارش از سلسله گزارسات بررسی شاخص های اقتصادی استان یزد یکی دیگر از آمارهای اقتصادی نگران کننده استان یزد، که حاصل سیاست های نادرست دولت تدبیر و امید در یزد را که مربوط به شاخص فقر غذایی می باشد بررسی میکنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

 طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، سه دهک پائین استان یزد دچار فقر غذایی بوده و از این لحاظ در سطح کشور رتبه دوم را استان یزد به خود اختصاص داده اند.

,

این آمار در شرایطی حاصل شده است که باید بدانیم تأمین کالری مهم ترین و اولین معیار برآورد خط و نرخ فقر مطلق در یک جامعه بوده و افرادی که در تأمین کالری مورد نیاز خود دچار مشکل هستند، از فقر مطلق رنج می برند ، بنابراین گام نخست مبارزه با فقر مطلق، طراحی شیوه های حمایتی برای تأمین کالری مورد نیاز افراد است که براساس آمار و مستندات موجود می توان گفت حکمرانان و سیاست گذاران دولت دوازدهم در استان یزد در این زمینه نتوانستند موفق عمل نمایند.

,

طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی میزان مصرف کالری در کل جامعه استان یزد ۲۰۳۱ و میزان مصرف پروتئن ۷۱ می باشد اما همین آمار در سه دهک پائین استان یزد ۱۵۲۲کالری می باشد و میزان مصرف پروتئن ۵۴که متاسفانه نشان از فقر غذایی مردم سه دهک پائین جامعه دارد.

,

تنها با بررسی همین دو عدد ارائه شده می توان به وجود شکاف شدید طبقاتی در استان یزد پی برد.

,

در پایان این گزارش به ادعای آمار و ارقام می توان ادعا کرد دولت دوازدهم در استان یزد برای آیندگان ، یک میراث منحوس به جا گذاشته است که اثرات آن شاید تا سالها قابل برطرف شدن نباشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه