اخبار داغ

عضو شورای اسلامی کار هپکو خبر داد؛

دستور وزیر کار به شرکت‌های تابعه برای تأمین نیاز از محصولات هپکو/ اگر اموال هپکو برگردد به هیچ بانکی نیاز نداریم

دستور وزیر کار به شرکت‌های تابعه برای تأمین نیاز از محصولات هپکو/ اگر اموال هپکو برگردد به هیچ بانکی نیاز نداریم
میرناصری گفت: وزیر کار به معاون اقتصادی خود دستور دادند که به شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی یعنی حدود ۳۰۰ شرکت و هلدینگی که این سازمان در آن‌ها سهام‌دار است ابلاغ شود تا در جهت هم‌افزایی نیاز آن‌ها از طریق تولیدات داخلی هپکو تأمین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  دیارآفتاب؛ اخیراً طی جلسه‌ای با حضور عبدالملکی وزیر کار، آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و میرناصری عضو شورای اسلامی کار هپکو پیرامون آخرین وضعیت این واحد عظیم صنعتی و برخی مطالبان کارگران بحث و تبادل‌نظر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
سید امیر میرناصری عضو شورای اسلامی کار هپکو در گفتگو با دیارآفتاب در تشریح جزئیات این نشست گفت: آقای عبدالملکی قبل از اینکه وزیر شوند و در دوره ریاست آقای رئیسی در دستگاه قضا جزو مشاورین ایشان بودند و از این لحاظ اطلاعات کاملی از هپکو داشتند، خوشبختانه در این دیدار هم جلسه قبلی را به یاد داشتند و از وضعیت فعلی هپکو را جویا شدند.
,
 
,

هپکو از کما خارج شده ولی اگر حمایت نشود دوباره زمین می خورد

, هپکو از کما خارج شده ولی اگر حمایت نشود دوباره زمین می خورد,
این فعال کارگری تصریح کرد: وضعیت فعلی هپکو را می‌توان به یک دونده‌ تشبیه کرد که با سرعت در حال حرکت بوده اما زمین‌خورده و به کما رفته، این دونده الآن احیاشده ولی به این معنی که فقط در کما نیست اما هنوز نمی‌دود درحالی‌که هپکو در سال ۸۶ واقعاً می‌دوید، نباید این‌طور تصور کرد الآن که هپکو از جا بلند شده باید رها شود چراکه در این صورت به‌مراتب بدتر به زمین خواهد خورد.
,
 
,
عضو شورای اسلامی کار هپکو در خصوص راهکارهای حمایت از این شرکت اظهار داشت: شرکت‌های معدنی که به دنبال واردات ماشین‌آلات هستند باید درخواست‌های خود از طریق هپکو انجام بدهند و بحث واردات محصولات دست‌دوم در صورت نیاز از طریق هپکو انجام شود و تنها در این صورت اعتماد تخریب‌شده چند سال اخیر مردم به دلیل عملکرد ضعیف دولت دوباره بازخواهد گشت چون هپکو علاوه بر یک برند تجاری، یک برند مطالبه گری در کشور است.
,
 
,
وی ادامه داد: با توجه به درخواست‌های انجام‌گرفته در این جلسه، وزیر کار بلافاصله به معاون اقتصادی خود دستور دادند که به شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی یعنی حدود ۳۰۰ شرکت و هلدینگی که این سازمان در آن‌ها سهام‌دار است ابلاغ شود تا در جهت هم‌افزایی نیاز آن‌ها از طریق تولیدات داخلی هپکو تأمین شود و اگر این ظرفیت در هپکو وجود نداشت واردات انجام گیرد.
,
 
,
این فعال کارگری هپکو افزود: در این نشست همچنین ما گلایه‌هایی در خصوص اعضای هیئت‌مدیره‌ای که از طریق سازمان تأمین اجتماعی در هپکو حضور پیدا کرده‌اند و تخصصی ندارند مطرح کردیم و درخواست شد تا با توجه به حیطه کاری هپکو هیئت‌مدیره از افراد متخصص بدنه این شرکت انتخاب شوند.
,
 
,
میرناصری با بیان اینکه کارگران هپکو در ۱۳ سال اخیر هزینه‌های سنگینی را متحمل شده‌اند تصحیح کرد: با توجه به اینکه اواخر سال گذشته بنا شد ۵ درصد از سهام شرکت تحت عنوان سهام ترجیحی به پرسنل واگذار شود اما متأسفانه توزیع این سهام بسیار ناعادلانه بود چراکه سهام به‌شدت گران بود و درحالی‌که قرار بود بهای آن را از سود سهام کم کنند این اتفاق هم نیفتد لذا در این مورد هم گلایه و درخواست تجدیدنظر داشتیم که وزیر دستور پیگیری دادند.
,
 
,
حسابرسی ویژه و بازگشت اموال هپکو مطالبه کارگران است
, حسابرسی ویژه و بازگشت اموال هپکو مطالبه کارگران است,
 
,
عضو شورای اسلامی کار هپکو در پایان با تأکید بر مطالبه دیرین کارگران این شرکت مبنی بر حسابرسی از جریان واگذاری هپکو به بخش خصوصی تأکید کرد: اگر بحث حسابرسی ویژه با دقت انجام شود و اموالی که از هپکو بیرون رفته بازگردد ما به حمایت مالی هیچ بانکی نیاز نداریم و این اموال سرمایه در گردش ما خواهد شد، شرکت هپکو با توجه به شرایط ایده آل در سال های گذشته منابع مالی ارزشمندی را در اختیار داشته و اینک سهامدار بخشی از سهام معدن در مس طارم، آهن بینالود و ... که باید در جهت بازگشت و در اختیار قرارگرفتن این اموال اقدام شود.
,
 
,
شرکت هپکو تا پیش از بحران‌های خصوصی‌سازی غیراصولی در اواسط دهه ۸۰ بزرگ‌ترین شرکت ساخت ماشین‌آلات راهسازی و معدنی سنگین در خاورمیانه بود که پس از واگذاری دچار چالش‌هایی شد تا جایی که میزان تولیدات این شرکت عظیم در سال‌های اخیر تقریباً به صفر رسید و بدهی‌های این شرکت روی هم انباشته شد تا در نهایت اواخر سال گذشته با پیگیری‌های چندین ساله کارگران بدهی‌های این شرکت تهاتر شد.
,
 
,
همچنین گفتنی است سهام عمده شرکت هپکو اراک که پس از خلع ید سهامدار سابق(شرکت هیدور اطلس) به دولت برگشته بود قریب به یک سال و نیم است که به سازمان تأمین اجتماعی واگذارشده است.
,
 
,
این روزها خبرهای خوشی از روشن شدن چراغ تولید در شرکت هپکو به گوش می‌رسد اما بزرگ‌ترین تهدید برای این شرکت یعنی واردات ماشین‌آلات راهسازی و معدنی کماکان در جریان است و مدیریت این مسئله می‌تواند سهم مهمی در رونق تولید هپکو داشته باشد.
,
 
,
درباره «هپکو» بیشتر بخوانید:
,
 
,
تقابل وارداتچی ها با هپکو، نابرابر و ادامه دار!
,
 
,
قرارداد ۳۳۰ میلیاردی هپکو برای تولید دامپتراک معدنی نهایی شد
,
 
,
انعقاد قرارداد هپکو برای فروش ۲۹ دستگاه ماشین آلات/ رونق بزرگترین تولید کننده تجهیزات سنگین در گرو حمایت
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه