اخبار داغ

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر فجر استان البرز:

تئاتر کرج در جستجوی مخاطب است/ اقتصاد هنر در استان البرز مغفول مانده است

تئاتر کرج در جستجوی مخاطب است/ اقتصاد هنر در استان البرز مغفول مانده است
حسین شوندی گفت: عدم توجه مسئولین فرهنگی البرز به ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در تئاتر ایران کوچک، مخاطبین استانی این هنر را به پاینخت سرازیر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین شوندی دبیر اجرایی تئاتر البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" درباره مشکل حضور مخاطب در تئاتر البرز و در نتیجه عدم بهره وری اقتصادی از این هنر، گفت: اولین و مهم ترین دلیل این مسئله، نبود رویداد فرهنگی مشخص، منظم و با استاندارد بالا در ایران کوچک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: همچنین باید اجراهای منظم و متناوبی در سالن های تئاتر شهر برگزار شود تا در پی آن هنرمند استانی کاری برای ارائه داشته باشد و مردم نیز سرگرمی برای گذراندن اوقات فراغت داشته باشند.
,
 
,
دبیر اجرایی تئاتر البرز با بیان اینکه اجرای منظم تئاتر در البرز باعث جذب مخاطب دائمی می شود، گفت: در پی آن، قطعا حمایت مالی از هنرمند صورت می گیرد و چرخه اقتصاد هنر نیز در البرز رشد می کند.
,
 
,
شوندی ادامه داد: تا زمانی که گام عملی در خصوص تحقق اقتصاد هنر در البرز رخ ندهد، شاهد شکوفایی این مهم در استان نخواهیم بود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه، اقتصاد هنر در استان البرز مغفول مانده است، عنوان کرد: متولیان فرهنگی از این مسئله بی اطلاع هستند و در برنامه های فرهنگی و هنری به آن فکر نمی کنند.
,
 
,
این هنرمند تاکید کرد: در سالن های نمایش پایتخت درآمدزایی موج می زند و چرخه اقتصاد هنر رونق دارد، زیرا اجرای تئاتر به صورت منظم برگزار می شود و مخاطب برای اجرای نمایش لحظه شماری می کند.
,
 
,
شوندی با بیان اینکه هنرمند تئاتر در تهران دغدغه حمایت و درآمد ندارد، افزود: تا زمانی که این مهم در البرز در نگاه مسئولین تبیین نشود، شاهد رونق اقتصاد هنر در استان نخواهیم بود.
,
 
,
وی ادامه داد: برای رونق سالن های نمایش استان باید تعاملی بین دستگاه های دولتی صورت بگیرد و سکانس های مختلفی را برای اجرا به این ارگان ها اختصاص دهند تا رونق اولیه از دید مخاطب در تئاتر استان اتفاق بیفتد.
,
 
,
شوندی در خاتمه با اشاره به اینکه با برخی اقدامات، مشکل پیوند مخاطب با هنر در البرز به راحتی حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدیران ما در کرج و استان شناخت فرهنگی و هنری ندارند و از این ظرفیت بی بهره اند، به همین دلیل کارهایشان ابتر می ماند زیرا کلیه امور تا با هنر عجین نشود ماندگاری نخواهد داشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه