اخبار داغ

بذرپاش در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی؛

بانک مرکزی به ارائه «تسهیلات ارزان قیمت خرید مسکن» اهتمام ورزد

بانک مرکزی به ارائه «تسهیلات ارزان قیمت خرید مسکن» اهتمام ورزد
رئیس دیوان محاسبات در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی بر لزوم برنامه ریزی جهت ارائه «تسهیلات ارزان قیمت خرید مسکن» تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، مهرداد بذرپاش در ادامه سلسله مکاتبات فنی خود پیرامون تحقق احکام قانونی بر زمین مانده در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، پانزدهمین و آخرین نامه را خطاب به رئیس جدید بانک مرکزی صادر نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, الملل, رئیس,

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در این نامه با تاکید بر لزوم اهتمام بیش از پیش بانک مرکزی به ارائه تسهیلات ارزان قیمت زمین و مسکن، توجه ویژه نظام بانکی برای ساخت یا خرید حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جهت اقشار مستضعف را خواستار شد.

, رئیس,

مهرداد بذرپاش در بخش دیگری از این نامه، از علی صالح آبادی خواسته است تا تحقق موارد مغفول مانده ذیل را نیز در دستور کار قرار دهد:

,

- واگذاری اموال مازاد بانک‌ها و افزایش سرمایه بانک‌های دولتی

,

- اصلاح سیاست‌های ارزی و تجاری و تعرفه‌ای با رویکرد ارتقای کیفیت و رقابت‌پذیر ساختن کالاهای ساخت داخل برای صادرات

,

- اختصاص حداقل ۱۵ درصد از میانگین تسهیلات اعطایی بانک‌های عامل غیرتخصصی به بخش کشاورزی.

,

گفتنی است در پایان این نامه به رییس بانک مرکزی یادآور شده است مبنای رسیدگی مالی، رعایت و عملکرد توسط دیوان محاسبات، علاوه بر مصادیق فوق الذکر، اجرای قوانین و اسناد بالادستی، ارتقای شفافیت، مبارزه با فساد و حذف قوانین مزاحم خواهد بود.

, الذکر, فساد,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه