اخبار داغ

کارگرانی که از بی‌عدالتی رنج می‌برند؛

قصه پُرغصه کارگران شهرداری خرم‌آباد تمامی ندارد/ ۶ ماه بدون حقوق و سفره‌های خالی!

قصه پُرغصه کارگران شهرداری خرم‌آباد تمامی ندارد/ ۶ ماه بدون حقوق و سفره‌های خالی!
کارگران فضای سبز شهرداری خرم‌آباد ۶ ماه مطالبه دارند و پس از مدت ها چشم انتظاری هنوز هیچ خبری از دریافت مزدشان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سرسبزی، طراوت و زیبایی هر شهری به دستان کارگران زحمت کشی رقم می خورد که سالهاست خودشان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

سهم هر شهروند از فضای سبز، جلای روح و گذر اوقات فراغت است اما سهم کارگران شهرداری که هر روز خود را وقف رسیدگی به سرسبزی شهر می کنند، «هیچ» است.

,

کارگران شهرداری سالهاست بین بی توجهی پیمانکار و شهرداری پاسکاری می شوند و در نهایت دستان پینه بسته شان خالی از مزد می ماند و هر روز خود را با شرمندگی مقابل خانواده سپری می کنند.

, ,

زندگی سخت کارگران شهرداری خرم‌آباد

, زندگی سخت کارگران شهرداری خرم‌آباد, زندگی سخت کارگران شهرداری خرم‌آباد,

علی رغم اینکه بارها مشکلات کارگران شهرداری در رسانه‌ها مطرح شده است اما گویا گوش شنوایی نیست تا برای یک بار هم شده این دغدغه کارگران را شنیده و اقدامی موثر در این راستا صورت گیرد.

,

عدم پرداخت معوقات چند ماهه کارگران شهرداری سبب شد یکی از کارگران فضای سبز خرم‌آباد به دفتر پایگاه خبری سفیرافلاک مراجعه و مشکلات خود را بیان کند تا شاید با رسانه ای شدن این موضوع مسئولان مربوطه توجه بیشتری به مشکلات کارگران داشته باشند.

, سفیرافلاک,

این کارگر شهرداری اظهار داشت: حدود ۱۰ سال است که در قسمت فضای سبز شهرداری مشغول به کار هستم، طی این سالها سابقه نداشته که ما هم مانند سایر مشاغل ماه به ماه حقوق خود را دریافت کنیم.

,

وی افزود: به ناچار در شهرداری مشغول به کار شده ایم چون شغل دیگری نیست که بتوانیم خودمان را از این وضعیت نجات دهیم و هر روز باید شرمنده زن و بچه مان باشیم.

, ,

مطالبه ۶ ماهه کارگران شهرداری

, مطالبه ۶ ماهه کارگران شهرداری, مطالبه ۶ ماهه کارگران شهرداری,

کارگر شهرداری عنوان کرد: شش فرزند دارم و از پس مخارج زندگی بر نمی آیم و پسر بزرگم مجبور است کارگری کند تا بتواند کمک خرج خانواده باشد. مگر گناه ما چیست که در مقابل زحماتی که می کشیم مزدی دریافت نمی کنیم و هر ماه، وعده ماه بعد می دهند و در نهایت هیچ حقوقی پرداخت نمی شود.

,

وی بیان کرد: در فضای سبز منطقه ۲ خرم آباد مشغول به کار هستیم و شش ماه است هیچ حقوقی دریافت نکرده ایم، آیا مسئولان شهرداری و پیمانکاران مربوطه خودشان می توانند شش ماه بدون حقوق زندگی کنند؟

,

کارگر شهرداری خاطرنشان کرد: در طول سال شاید دو الی سه بار حقوق کارگران پرداخت می شود آن هم حقوق یک الی دو ماه که واقعا کفاف زندگی را نمی دهد.

, ,

سفره خالی کارگران

, سفره خالی کارگران, سفره خالی کارگران,

وی گفت: شش ماه است حتی هزار تومانی به منزل نبرده ام و تنها خوراک ما نان خالی است و خیلی از روزها همین نان را هم قرض می گیریم، توان خرید غذای ساده و حتی یک کیلو میوه نداریم. بارها اعتراض و اعتصاب کرده ایم ولی چرا کسی به فکر کارگران نیست!

,

قصه پر غصه عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری سر دراز دارد و چندین سال است مزد کارگران با تاخیر پرداخت می شود و تاکنون مدیریت درستی توسط شهرداری در این راستا صورت نگرفته است.

,

سالهاست کارگران بین شهرداری و پیمانکاران پاسکاری می شوند و در نهایت این کارگران هستند که در این روزگار گرانی، هر روز سفره شان کوچک تر می شود.

,

چشم انتظاری کارگران برای دریافت معوقات

, چشم انتظاری کارگران برای دریافت معوقات, چشم انتظاری کارگران برای دریافت معوقات,

سعید فتوحی شهردار خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: بخشی از کارگران شهرداری خرم آباد حدود چهار ماه حقوق دریافت نکرده اند و در این راستا پیگیری های لازم صورت گرفته تا مطالباتشان پرداخت شود.

,

وی تصریح کرد: شهرداری خرم آباد ۱۰۰ میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی استان طلب دارد که انتظار می رود ادارات نسبت به پرداخت این میزان بدهی اقدام کنند چرا که شهرداری با همین هزینه ها می تواند بخشی از مشکلات مالی را برطرف نماید.

,

, ,

فتوحی عنوان کرد: مهمترین برنامه ای که می تواند شهرداری را یاری کند، ایجاد درآمد پایدار است که همه تلاش ها برای این امر به کار گرفته شده است.

,

وی بیان کرد: امسال برای بودجه شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که از این میزان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان طی یک سال برای پرداخت حقوق هزینه می شود.

,

کارگران فضای سبز منطقه دو خرم آباد شش ماه معوقه دارند و چشم انتظاری شان برای دریافت مزدشان پایان نیافته است، آنچه مورد انتظار است رسیدگی جدی شهردار خرم آباد به دغدغه به حق کارگران بوده و امیدواریم در کمترین زمان برای رفع مشکل کارگران اقدام کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه