اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

افزایش دوباره شهرهای قرمز؛ پیامد تعجیل در بازگشایی هاست؟/ آیا گسترش رنگبندی قرمز می تواند قاصد پیک ششم باشد

افزایش دوباره شهرهای قرمز؛ پیامد تعجیل در بازگشایی هاست؟/ آیا گسترش رنگبندی قرمز می تواند قاصد پیک ششم باشد
آمار شهرهای درگیر وضعیت قرمز؛ در روز ۱۰ مهرماه ۱۶ شهر بود که در روز ۲۱ مهر این آمار به ۷ و دو روز بعد به ۹ شهر رسید؛ امروز اپلیکیشن ماسک ۱۶ شهر را درگیر وضعیت قرمز اعلام کرد؛ برخی تعجیل در بازگشایی ها را علت این اتفاق ناخوشایند می دانند؛ این درحالیست که پیش از این رئیس جمهور بازگشایی ها را مستلزم برنامه ریزی جامع دانسته و در این رابطه هشدار داده بود.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتشار آمار شهرهای درگیر وضعیت قرمز امروز شنبه اول آبان ماه موجب شگفتی شد. چرا که آمار های امروز از افزایش شهرهای درگیر بالاترین شاخص خطر به 16 شهر حکایت داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این وضعیت موجب نگرانی فعالان حوزه بهداشت و درمان رسانه ها و همچنین فعالان حوزه سلامت شد؛ به ویژه اینکه افزایش شهرهای درگیر وضعیت قرمز به علاوه ورود به فصول سرد سال و امکان ابتلای برخی از شهروندان به آنفلوآنزا و تهدیدهای بالقوه دیگری که میتوانند با تلاقی با وضعیت موجود کرونا در جامعه نه تنها رخداد پیک ششم ، بلکه وضعیت اسفناکی را در روزهای آینده رقم بزنند.

,

جای تاسف است که کارد درمان در کنار دولتمردان دولت سیزدهم که به مجرد روی کار آمدن تمام تلاش خود را معطوف انجام واکسیناسیون و مرتفع کردن موانع پیش روی این هدف بزرگ کردند و در مدت زمان کوتاهی به توفیقات عظیمی هم دست یافتند که نتیجه کار تحسین دوست و دشمن را بر انگیخت.

,

با اینحال افزایش شمار شهرهای درگیر وضعیت قرمز برای برخی از افراد جامعه که در پی القائات رسانه های معاند، دیدگاه منفی و خلاف واقعی از واکسیناسیون و در مجموع مدیریت بیماری کرونا داشتند، حجت ماندگاری کرونا و ناتوانی دولتمردان ما در مواجهه و مقابله با این بیماری است. همچنانکه پیش از این نیز   ورود کشور به پیک ششم کرونا در کشور را حتمی می دانستند.

,

 بر اساس بررسی خبرنگار دانا، با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اهتمامی که دولتمردان در واردات واکسن و فراهم کردن مقدمات انجام واکسیناسیون داشتند، در مدت کوتاهی و برخلاف گذشته شهرهای درگیر خطر که با بالاترین شاخص یعنی رنگ نارنجی و قرمز معرفی شدند، به شدت کاهش یافت و همین موجب دلگرمی مردم شد.

,

حال این سوال پیش می آید که چرا در طول 20 روز شهرهای درگیر وضعیت قرمز دو مرتبه به عدد 16 رسیده است.

,

 

,

, ,

 

,

برای روشن شدن موضوع بهتر است به اپلیکیشن ماسک رجوع کنیم که در روز 9 مهرماه سال جاری شمار شهرهای قرمز را 29 شهر اعلام میکند. این آمار در روز10 مهرماه به 16 نفر تقلیل می یابد.

,

با تداوم واکسیناسیون و خدمات مراکز درمانی آمار شهرهای درگیر وضعیت قرمز در روز21 مهر ماه به 7 شهر رسید و تا روز23 مهر نیز این آمار تغییر نکرد.

,

 

,

, ,

 

,

در حالیکه مردم انتظار داشتند به مرور شمار شهرهای قرمز با طی کردن روندی معکوس صفر شود، اما در کمال تعجب در روز 24 مهر ماه با افزایش دو شهر شمار شهرهای درگیر وضعیت قرمز به 9 شهر رسید.

,

 

,

, ,

گرچه برخی این افزایش را مقطعی می دانستند و امید داشتند در روزهای آتی آمار شهرهای قرمز تغییر کند اما تا پایان مهر ماه شمار شهرهای قرمز همچنان روی عدد 9 بود.

,

 

,

با آغاز دومین ماه پائیز و آبان ماهی که بارها از این ماه به عنوان موعد شروع پیک ششم یاد شده بود، آمار شهرهای قرمز در ماسک حاکی از افزایشی دو برابری و ارتقاء به عدد 16 بود؛ یعنی عددی که در روز 10 مهر ماه هم شمار شهرهای قرمز 16 شهر بود.  

,

 

,

, ,

 

,

برخی از رسانه های تعجیل در بازگشایی برخی از مراکز و رفع برخی محدودیت ها را عامل این افزایش دانسته اند. گرچه پیش از این و زمانی که آمار شهرهای قرمز و آمار جانباختگان روندی کاهشی داشت، آیت الله رئیسی، نسبت به این خطر هشدار داده بود.

,

 

,

هشدار آیت الله رئیسی درباره بازگشایی‌ها

, هشدار آیت الله رئیسی درباره بازگشایی‌ها, هشدار آیت الله رئیسی درباره بازگشایی‌ها,

آیت الله رئیسی در روز۲۴ مهرماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا می گوید: بازگشایی‌ها با برنامه‌ریزی باشد تا سلامت مردم به خطر نیفتد

, آیت الله رئیسی در روز۲۴ مهرماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا می گوید: بازگشایی‌ها با برنامه‌ریزی باشد تا سلامت مردم به خطر نیفتد, بازگشایی‌ها با برنامه‌ریزی باشد تا سلامت مردم به خطر نیفتد,

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ادامه راه مقابله با بیماری کرونا نیازمند تدوین نقشه راه جامع است،گفت: در این نقشه‌راه باید همه موارد بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی و درمانی به طور دقیق لحاظ شود تا با روشن کردن وضع آینده، ما را از اقدامات انفعالی در برابر شیوع بیماری خارج کند.

, رئیس‌جمهور با بیان اینکه ادامه راه مقابله با بیماری کرونا نیازمند تدوین نقشه راه جامع است،گفت: در این نقشه‌راه باید همه موارد بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی و درمانی به طور دقیق لحاظ شود تا با روشن کردن وضع آینده، ما را از اقدامات انفعالی در برابر شیوع بیماری خارج کند., ادامه راه مقابله با بیماری کرونا نیازمند تدوین نقشه راه جامع است, در این نقشه‌راه باید همه موارد بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی و درمانی به طور دقیق لحاظ شود تا با روشن کردن وضع آینده، ما را از اقدامات انفعالی در برابر شیوع بیماری خارج کند.,

با این وجود برخی از تصمیمات دیگر مانند انحلال تیم واکنش سریع ستاد ملی مقابله با کرونا، لغو محدودیت‌های تردد بین‌استانی، بازگشایی مدارس بی توجه به مشکل بودجه جهت تهیه اقلام  ضدعفونی کننده و گند زدا برای مدارس ، بازگشایی اماکن عمومی و مراکز و مشاغل پر خطر که خواسته و ناخواسته یکی از کانون های تجمیع ویروس کرونا محسوب می شوند و رفع زودهنگام برخی از محدودیت ها و ...در بروز موج ششم و تداوم زنجیره کرونا بی اثر نیست. 

, با این وجود برخی از تصمیمات دیگر مانند انحلال تیم واکنش سریع ستاد ملی مقابله با کرونا، لغو محدودیت‌های تردد بین‌استانی، بازگشایی مدارس بی توجه به مشکل بودجه جهت تهیه اقلام  ضدعفونی کننده و گند زدا برای مدارس ، بازگشایی اماکن عمومی و مراکز و مشاغل پر خطر که خواسته و ناخواسته یکی از کانون های تجمیع ویروس کرونا محسوب می شوند و رفع زودهنگام برخی از محدودیت ها و ...در بروز موج ششم و تداوم زنجیره کرونا بی اثر نیست. ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه