اخبار داغ

امیرعبداللهیان در دیدار دبیرکل سازمان اکو:

مذاکرات هسته‌ای به‌زودی از سرگرفته می‌شود

مذاکرات هسته‌ای به‌زودی از سرگرفته می‌شود
وزیر امور خارجه به گفتگوهای اخیر با اتحادیه اروپایی در تهران و ادامه آن در بروکسل اشاره کرد و گفت: به‌زودی مذاکرات هسته ای با ۱+۴ از سر گرفته خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در جریان ملاقات خسرو ناظری دبیرکل جدید سازمان همکاری اقتصادی(اکو) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، طرفین درخصوص نقش سازمان اکو در منطقه و تقویت همکاری‌ها مابین کشورهای عضو رایزنی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر امور خارجه کشورمان از اجرای برخی طرحهای زیربنایی و درازمدت در حوزه های حمل و نقل، تجارت، مالی و بانکی در اکو اظهار رضایت و ابراز امیدواری کرد، طرح‌های ناتمام در دوره دبیرکلی ایشان به اتمام برسد.

,

وی همچنین از عملیات تروریستی اخیر در افغانستان که از کشورهای مهم عضو اکو می‌باشد اظهار تاسف کرد.

,

امیرعبدللهیان همچنین به گفتگوهای اخیر با اتحادیه اروپایی در تهران و ادامه آن در بروکسل اشاره و افزود: به‌زودی مذاکرات هسته ای با ۱+۴ از سر گرفته خواهد شد.

,

دبیرکل اکو نیز در این دیدار ضمن اظهار خوشحالی از حضور در ایران، از حمایت موثر جمهوری اسلامی ایران در خصوص انتخاب خود تشکر و گزارشی از فعالیت‌های سازمان اکو از جمله فرایند آماده سازی نشست سران اکو که قرار است در ۷ آذرماه در عشق آباد با حضور روسای جمهور کشورهای عضو برگزار شود ارائه کرد.

,

وی همچنین با تاکید بر نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در اکو، خواستار تدوام حمایتهای کشورمان از این سازمان مهم منطقه ای شد.

,

وزیر امور خارجه نیز بر استمرار حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از سازمان اکو و دبیرکل تاکید و اظهار امیدواری کرد در نشست سران اکو که با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد تصمیمات مهمی برای شکوفایی بیشتر همکاریهای منطقه ای گرفته شود.

,

شایان ذکر است خسرو ناظری از کشور تاجیکستان اخیرا به عنوان دبیرکل اکو منصوب شده است.

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه