اخبار داغ

در گفتگو با علمای اهل سنت جنوب کشور مطرح شد؛

شیعه و سنی دوبال قوی اسلام هستند/ وحدت مسلمانان نقشه های شوم دشمنان را نابود می سازد

شیعه و سنی دوبال قوی اسلام هستند/ وحدت مسلمانان نقشه های شوم دشمنان را نابود می سازد
جمعی از علما اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه شیعه و سنی دوبال قوی اسلام هستند، گفتند: وحدت برای امروز و فردای جهان اسلام یکی از ضروریات مهم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ جمعی از علما اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه شیعه و سنی دوبال قوی اسلام هستند، گفتند: وحدت برای امروز و فردای جهان اسلام یکی از ضروریات مهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

ایجاد تفرقه و عداوت بین مسلمانان پرتگاه و گودال آتش است

, ایجاد تفرقه و عداوت بین مسلمانان پرتگاه و گودال آتش است,

شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه بندرپل در گفتگو با خبرنکار هرمز گفت: وحدت برای امروز و فردای جهان اسلام یکی از ضروریات مهم است و نباید دلسوزان جامعه اسلامی به آسانی از کنار آن بگذرند؛ خداوند وحدت را به عنوان یک وظیفه الهی برای مسلمانان معرفی کرده است و می‌فرماید : واعتصموابحبل الله جمیعا ولا تفرقوا.
بازماندگان با بیان اینکه وحدت و دوری از تفرقه یک وظیفه شرعی و الهی است، عنوان کرد: وحدت عامل اخوت و برادری به شمار می رود و اتحاد نعمت بزرگ الهی است که به وسیله اعتصام به حبل الله به وجود می آید و عدم وحدت سبب می شود که تفرقه در جامعه حکمفرما شود.
وی با اشاره به اینکه تفرقه و عداوت پرتگاه و گودال آتش است، اظهار کرد: شی و سنی برای رسیدن کشورمان به قله های پیشرفت باید وحدت خود را حفظ کنند.

,
,
,

وحدت یعنی پیروان دو مذهب با هم برادر و برابر باشند

, وحدت یعنی پیروان دو مذهب با هم برادر و برابر باشند,

عالم اهل سنت جنوب کشور تصریح کرد: وحدت یعنی پیروان دو مذهب با هم برادر و برابر باشند و احساس برادری کنند و در عین برادری عزیز دل واقعی هم باشند نه اینکه شیعه سنی بشود و سنی شیعه شود اصلاً هدف از وحدت این موضوع نیست بلکه وحدت به معنای احساس برادری است و آن هم احساس برادری دو طرفه البته اگر کسی از روی تحقیق و مطالعه یکی از مذاهب اسلامی را برای خودش انتخاب بکند آن مسئله اش جدا است.
وی افزود: باید که مسلمانان از هر مذهبی برادر مسلمان خود را عزیز دل خود بدانند تا آن جایی که در زندگی فردی هر سنی و شیعه دوستان صمیمی از مذاهب مختلف وجود داشته باشد و باید بزرگان و خواص و عوام نگاهشان به جلو، شکوه و عزت وعظمت و سرافرازی اسلام باشد و از یادآوری کردن اختلافات گذشته تاریخی واقعاً پرهیز کنند چرا که برگشت به گذشته دردی از جامعه اسلامی را حل نمی کند.

,
,

امام جمعه شهر بندر پل خاطرنشان کرد: ما برای رسیدن به وحدت ابتدا باید از همدیگر شناخت کافی داشته باشیم چرا که بیشتر دعواها و اختلافات به خاطر عدم شناخت از یکدیگر و مذاهب هم دیگر است.

,

شیعه و سنی دوبال قوی اسلام هستند

, شیعه و سنی دوبال قوی اسلام هستند,

بازماندگان با تاکید بر برکات وحدت گفت: مسلمانان قبل از هرچیز باید بدانند که اتحاد مسلمین به معنای انصراف مسلمین از آرای کلامی و فقهی خودشان نیست؛ بلکه هدف واقعی این است که ما مسلمانان باید در مقابل دشمنان اسلام همراه و همدل و متحد و همصدا باشیم اگر این چنین بشود دشمنان ما جرات نخواهند کرد که در میان صفوف به هم فشرده و متحد ما مسلمانان نفوذ کنند به همین خاطر در عصر حاضر می طلبد که مسلمانان با هم بیگانه نباشند و اگر بیگانه باشند بیگانگان ما را به جان همدیگر خواهند انداخت و این بدترین ضرر و ضربه، به جامعه اسلامی است.
بازماندگان گفت: اتحاد شیعه و سنی هراس و لرزه بر اندام انداخته و کسانی که از اختلاف بین مسلمان حرف می زنند نه شیعه هستند و نه سنی هم شیعه از اینها بیزار است و هم سنی از اینگونه افراد و گروه‌ها اعلام برائت می‌کنند اینها عاملان استکبار و تکفیری ها و داعشی هایی هستند که در وحشیگری روی اربابان روسیاه خودشان را سفید کردند اینها نه شیعه را دوست دارند و نه سنی را آن‌ها کمر دشمنی با اسلام و مسلمین بسته اند و باید که این افکار که خلاف وحدت و مخل امنیت جامعه اسلامی است به آیندگان و جوانان و تحصیلکردگان عزیز و کسانی که در دانشگاه‌ها و مدارس مشغول هستند شناسانده شود و این وظیفه خواص و علما از مذاهب گوناگون اسلامی است.

,
,

شیخ بازماندگان خاطر نشان کرد: شیعه و سنی دوبال قوی اسلام هستند و باید با قدرت تمام در کنار هم باشند و بر عظمت و شوکت اسلام بیفزایند إن شاء الله.

,

وحدت مسلمانان نقشه های شوم دشمنان را نابود می سازد

, وحدت مسلمانان نقشه های شوم دشمنان را نابود می سازد,

شیخ خنجی، امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان، با تبریک هفته وحدت، گفت: اگر امروز اسلام و انسانیت و برابری ممکن شده به سبب وجود قرآن است که در افکار و دل های ما وجود دارد، امروز نغمه وحدت داریم اما در دل برخی امت ها اختلاف وجود دارد و باید این جوامع را در کنار هم بیاوریم، دشمنان دوست دارند ما را از هم گسیخته کنند اما به اتحاد و همبستگی نیاز داریم تا نقشه های شوم آنها از هم پاشیده شود.

,

 

,

شیخ خنجی، با بیان اینکه رحمت و الفت باید بیش از این در جامعه باشد، تاکید کرد: می‌توانیم ذره های اختلافی را از بین ببریم، دوستان را به هم نزدیکتر کنیم و باید در راه سنت اولیای خدا حرکت کنیم در غیر این صورت است که اقتدار جمهوری اسلامی ایران از دست ما می‌رود و ما نخواهیم گذاشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه