اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی:

تاخیر در پرداخت تعهدات مالی در دولت قبل، پروژه های بسیاری را نیمه کاره گذاشت

تاخیر در پرداخت تعهدات مالی در دولت قبل، پروژه های بسیاری را نیمه کاره گذاشت
یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: علیرغم انجام تعهدات مالی دولت تدبیر و امید در استان، به دلیل تاخیر در پرداخت اعتبارات و با توجه به افزایش قیمت ها، پروژه های بسیاری نیمه کاره مانده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب در پاسخ به این سوال که چه میزان از تعهدات دولت تدبیر و امید برای استان مرکزی اجرایی شد، گفت: تقریبا می توان گفت تمام تعهدات مالی که دولت قبل به استان داده بود، محقق شد. البته قبل از سفر نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت تدبیر و امید- در سال ۱۳۹۹، مقداری از تعهدات بر زمین مانده بود که با سفر او به استان، مابقی تعهدات مالی تکمیل شد. اعتباراتی علاوه بر تعهدات سفر ریاست جمهوری هم در سفر نوبخت پرداخت شد که می توان به ۷میلیارد تومان برای پل هفت دهنه ساوه، ۴ میلیارد تومان برای کتابخانه مرکزی اراک و ۴میلیارد تومان برای ساختمان تولید صدا و سیما اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وی ادامه داد: در مجموع ۵۴ پروژه با اعتبار ۹۳۰میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور قبل به استان تعریف شده بود که از نظر ریالی، دولت تدبیر و امید تعهداتش را اجرایی کرد ولی بایستی این نکته را گفت که علیرغم انجام تعهدات مالی دولت، به دلیل تاخیر در پرداخت اعتبارات و با توجه به افزایش قیمت ها، پروژه های بسیاری نیمه کاره ماندند.
,
 
,
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی تصریح کرد: البته پروژه های بسیاری هم به اتمام رسید یا بخش اعظمی از آن انجام شد که از جمله می توان به محور اراک-خمین، اراک-فرمهین، تالار مرکزی و ... اشاره کرد.
,
 
,
یادگاری در مورد اعتبارات بیمارستان ولیعصر(عج) اراک، تشریح کرد: این بیمارستان تخصیص کامل تعهدات سفر رئیس جمهور قبلی را گرفت و حتی بیشتر. در سفر آقای نوبخت به استان هم این قول داده شد که اگر تا پایان سال ۱۳۹۹ این بیمارستان به بهره برداری برسد ۲۰۰میلیارد تومان دیگر هم به آن اختصاص داده می شود. ولی با توجه به مشکلاتی که میان پیمانکار و کارفرما به وجود آمد و پروژه به بهره برداری نرسید، مبلغی بیش از ۱۰۰میلیارد تومان پرداخت شد. در اعتبارات سال ۱۴۰۰ نیز ۲۵ میلیارد تومان برای این بیمارستان در نظر گرفته شد که تمامی آن پرداخت شد. البته از وزارتخانه نیز مبلغی برای آن تخصیص داده شد. در مجموع این پروژه فعلا مشکل مالی ندارد و در حال پیشرفت است.
,
 
,
وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) به مبلغی در حدود ۳۰۰میلیارد تومان نیاز است، گفت: تالار مرکزی از دیگر پروژه های سفر بود که بیش از ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به نظر می رسد امسال به بهره برداری برسد ولی به اعتبار بالایی برای تکمیل نیاز دارد. برای کتابخانه مرکزی نیز علاوه بر ۴میلیاردی که در سفر نوبخت به استان به آن اختصاص داده شد، ۱۰میلیارد تومان نیز از اعتبارات استانی تخصیص داده شد. این پروژه نیز در حال فعالیت است و فعلا مشکل اعتبار ندارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه