اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

سیره پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) در زمینه وحدت حجت را بر همگان تمام کرد

سیره پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) در زمینه وحدت حجت را بر همگان تمام کرد
ابویی، استاد حوزه و دانشگاه گفت: توجه به سیره پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) در زمینه وحدت همچنین تاکید قرآن بر مقوله مهم وحدت بین مسلمانان، حجت بر همه تمام کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا ابویی رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: در ضرورت وحدت بین شیعه و اهل تسنن همین بس که وحدت مسلمانان هم در قرآن کریم از سوی خداوند متعال مورد تأکید قرار گرفته است و هم اینکه در سیره پیامبر اسلام و امیرالمؤمنین بصورت عینی و علنی کاملا مبرهن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: اگر قرار بود کسی پرچم وحدت را زمین بگذارد یا اینکه این مهم را نادیده بگیرد، مهم‌ترین فردی که اولی بود به این عمل خود امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام هستند که حق ایشان در باره خلافت و زعامت مسلیمن نادیده گرفته شد.

,

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اما در جای جای سیره امیرالمؤمنین و در نهج‌البلاغه، این مسئله را به وضوح می‌بینیم که حضرت تعابیر بلندی دارند و در عمل نیز ایشان در مواجه با خلفا در جهت وحدت حداکثری مسلمانان همکاری کردند و برای تقویت جامعه اسلامی حتی به آن‌ها مشورت می‌دادند.

,

ابویی خاطرنشان کرد: حضرت علی علیه‌السلام در نامه 78 نهج‌البلاغه می‌فرمایند «در امت اسلام، هیچ کس وجود ندارد که به وحدت امت محمد (ص) و به انس  گرفتن آنان به همدیگر، از من دلسوزتر باشد».

,

وی اظهار داشت: به عنوان مثال در جریان جنگ جمل وقتی که آن جفا در حق امیرالمؤمنین شد باز هم ایشان آهنگ جدایی نداشتند و با اینکه فاتح میدان جمل بودند نسبت به عایشه که سردمدار جنگ جمل شد می‌فرمایند عایشه باز وجود اینکه جنگ را به پا کرد اما نزد من همان حرمت سابق را دارد یعنی امیرالمؤمنین تا جایی که توانستند نسبت به مسئله وحدت هم تلاش عملی داشتند هم سخنان مهمی را در نهج‌البلاغه از خود به جای گذاشتند و در این مسیر سر سوزنی کوتاهی نداشتند.

,

ابویی تأکید کرد: لذا وقتی سیره پیامبر اعظم (ص) و امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام اینگونه است و قرأن نیز آنگونه بر مقوله مهم وحدت بین مسلمانان تأکید کرده است دیگر حجت بر همه تمام است که در جهت وحدت مسلمانان با تمام توان باید تلاش کرد.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه