اخبار داغ

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

لزوم ایجاد مزیت پایدار اقتصادی برای زرشک خراسان جنوبی/ مسئولان برای حمایت از کشاورزی با همدیگر تعارف دارند!

لزوم ایجاد مزیت پایدار اقتصادی برای زرشک خراسان جنوبی/ مسئولان برای حمایت از کشاورزی با همدیگر تعارف دارند!
ایزدخواه گفت: اگر به دنبال ایجاد مزیت اقتصادی پایدار در خصوص محصول زرشک استان خراسان جنوبی هستیم باید به سمت فرآوری این محصول برویم چون خام فروشی هیچ مزیتی ایجاد نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خبرنگار خاورستان، روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جشنواره یاقوت سرخ قهستان که در شهرستان درمیان برگزار شد، اظهار کرد:  اگر به دنبال ایجاد مزیت پایدار در خصوص محصول زرشک استان هستیم باید به سمت فرآوری این محصول برویم چون خام فروشی هیچ مزیتی ایجاد نمی‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار خاورستان,

وی در ادامه گفت: باید مزیت خام محصول زرشک استان را تبدیل به مزیت اقتصادی، رقابتی و پایدار کنیم.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند صد رقم محصول از زرشک فرآوری می‌‌شود، یادآور شد: چند سال پیش کارخانه‌ای در کرج زرشک خراسان جنوبی را خریداری و با برند ارگانیک به آلمان صادر می‌کرد اما جای سوال است که چرا این محصول نباید از خراسان جنوبی صادر شود؟

,

ایزدخواه افزود: باید برندسازی و اعطای گواهی کیفیت برای محصول زرشک در داخل استان با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و دستگاه‌های صنعتی و علمی انجام شود.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد کشاورزی احیا شود، ادامه داد: رئیس جمهور در این زمینه جهت گیری‌های خوبی را آغاز کردند و امیدواریم که تحول جدی در این عرصه رخ دهد.

,

وی بیان داشت: مبنای اقتصاد کشور باید کشاورزی باشد اما متاسفانه کشاورز ما تحت تاثیر انواع فشارهای اجتماعی و اقتصادی قرار گرفته و بعد هم از روستاها به عنوان کانون تولید مهاجرت به شهرها می کنند که این فاجعه است.

,

ایزدخواه با اشاره به اینکه همگان باید تلاش کنیم تا این مزیت خام استان تبدیل به یک مزیت پایدار شود، تصریح کرد: یکی از راهکارها آن بهاء دادن به نخبگان و جوانان استان برای فرآوری و برندسازی این محصول است.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تمام اجزای درخت زرشک به عنوان گیاه دارویی قابل استفاده است مانند محصول آنغوزه خراسان جنوبی که تک است و فقط در ۲ استان کشور تولید می‌شود اما با خام فروشی ارزش افزوده آن نصیب هندی‌ها می‌شود.

,

وی با تأکید بر اینکه تحول از جامعه سنتی و روستایی ایجاد می شود، عنوان  کرد: در حالی که آقایان تکنوکرات که سال‌های سال مدیریت کشور دستشان بود، اصلا اعتقادی به روستا نداشتند و سیاست روستا صفر را دنبال می‌کردند.

,

ایزدخواه با اشاره به اینکه جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاوتی شعار نیست بلکه جنگ اقتصادی است، گفت: ۱۲ سال است رهبر معظم انقلاب بر جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف، تولید و شکوفایی و نوآوری تأکید دارند.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان ۱۱ اقلیم متنوع کشاورزی در ایران و ظرفیت‌ها بزرگی که باید به ارزش افزوده تبدیل شود، افزود: در کشور ما دلالی، قاچاق و خام فروشی رونق دارد و مسئولان در زمینه حمایت از کشاورزی با همدیگر تعارف دارند!

,

به گفته وی در این ۳۰ سال بعد از جنگ، کشاورزی ایران منهدم و  روستاها به حاشیه رفت، آیا ما امروز باید میوه از پاکستان و مصر وارد کنیم؟ در حالی که ما کشوری بودیم که بذر به دنیا صادر می‌کردیم و امروز باید از کشورهای عقب مانده‌تر از خودمان بذر وارد کنیم که این یک فاجعه است.

,

ایزدخواه با بیان اینکه باید جوانان حمایت شوند تا به روستاها بازگردنند و اقتصاد روستایی را فعال کنند، افزود: همین جوانان زرشکار این استان آیا نمی‌توانند در زمینه اقتصاد کشاورزی و فرآوری زرشک وارد شوند و با برندسازی و فرآوری در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی محصول خود را به فروش برسانند؟ البته که این موضوع با حمایت مسئولان امکان پذیر است.

,

وی تأکید کرد: اگر قرار است محصولات کشاورزی به دنیا صادر شود باید کشاورز هم در ارزش افزوده محصول و سهام شرکت تعاونی‌ها مختلف در این زمینه سهیم باشد.

,

ایزدخواه با اشاره تشکیل فراکسیون پیشرفت شرق و مکران در مجلس، گفت: استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، گلستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان در این مجموعه مورد نظر قرار گرفته است و ۵۰ نفر از نمایندگان این مناطق هم عضو فراکسیون مذکور هستند.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این فراکسیون با هدف تقویت نقش آفرینی نمایندگان این منطقه از کشور، احیای ظرفیت های مغفول این منطقه و همچنین استفاده از ظرفیت مجلس در تحقق بخشی به الگوی پیشرفت مبتنی بر اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه