اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون گلستان تشریح کرد؛

شرایط اهدای خون پس از دریافت واکسن‌های کرونا/ افزایش اهدای خون گلستانی‌ها در مهر

شرایط اهدای خون پس از دریافت واکسن‌های کرونا/ افزایش اهدای خون گلستانی‌ها در مهر
بنی‌عقیل گفت: کسانی که واکسن برکت و سینوفارم را دریافت کردند هیچ معافیتی برای اهدای خون ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید صادق بنی عقیل در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت:استان گلستان از نظر وضعیت ذخایره خونی نسبت به کشور شرایط بدی ندارد و میزان ذخایره خونی در استان گلستان به پنج روز رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: با افزایش میزان  مصرف خون و فرآورده های خونی در چند روز گذشته ذخایره خونی در گروه هایO   مثبت و منفی و A منفی کاهش یافته است.

,

بنی عقیل یادآور شد: در مهر ماه آمار اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خوب بوده و استقبال بیشتری را از بانوان شاهد بودیم.

,

وی گفت: ۵.۶  درصد در مهر ماه بار اولی ها و بانوان نیز ۷.۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته اهدای خون بیشتری داشتند.

,

این مقام مسئول بیان کرد: در گرگان و غرب استان ۲۴.۹ درصد و در شرق استان ۹.۶ درصد میزان اهدای خون در مهر ماه نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

,

مدیرکل انتقال خون گلستان  تاکید کرد: در آبان ماه میزان مصرف خون و فرآورده های خونی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا می کند و لذا در  آبان باید مردم برای اهدای خون مراجعه بیشتری داشته باشند.

,

بنی عقیل در خصوص محدودیت های اهدای خون برای افرادی که نسبت به کرونا واکسینه شدند، یادآور شد: کسانی که واکسن برکت و سینوفارم را دریافت کردند هیچ معافیتی برای اهدای خون ندارند و پس از دریافت واکسن می توانند اهدای خون داشته باشند اما افرادی که واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک  را دریافت کردند باید ۱۴ روز پس از واکسناسیون برای اهدای خون اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه