اخبار داغ

فرماندار خلیل‌آباد مطرح کرد؛

زلزله خاموش در کمین بخش کشاورزی خلیل آباد / افزایش استخرهای ذخیره آب و باغات در خلیل آباد ممنوع است

زلزله خاموش در کمین بخش کشاورزی خلیل آباد / افزایش استخرهای ذخیره آب و باغات در خلیل آباد ممنوع است
قاسم‌پور با بیان اینکه اقتصاد کشور و شهرستان در زلزله خاموش خشکسالی‌ها دچار خسارت‌های زیادی شده است و مدیران باید در این بخش در اخذ اعتبارات مربوطه تلاش کنند، گفت: نباید اجازه افزایش استخرهای ذخیره آب و باغات بدون نظر جهاد کشاورزی را داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ابراهیم قاسم‌پور، فرماندار خلیل‌آباد ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت میدان ورودی پارک جنگلی باید برای فصل بارش مشخص شود نمی توان در این محل همه‌ساله از سازه‌های بتنی برای جلوگیری از بروز سیلاب استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه ساماندهی این میدان در نشست جمع‌بندی مصوبات سفر استاندار در بهمن 99 مطرح شد و اداره کل آب منطقه‌ای قول مساعد برای پیگیری این موضوع را داد، خاطرنشان کرد: باید کار کارشناسی ظرف مدت 10 روز در این زمینه صورت گیرد تا در آینده مشکلاتی برای شهر به وجود نیاید.

,

فرماندار خلیل‌آباد با تاکید بر اینکه سوخت جایگزین باید برای تمام نانوایی‌ها، اصناف ضروری و همچنین ادارات پیش‌بینی شود، تصریح کرد: تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیر مسیل‌ها نیز معضلی در مواقع بحران به وجود می‌آورد که باید از بروز آن جلوگیری شود.

,

وی با اشاره به اینکه مقام سازی منازل مسکونی باید در دستور کار قرار گیرد، اذعان کرد: هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در داخل بافت‌های مسکونی می‌تواند خطرات زیادی به دنبال داشته باشد، سازه‌های غیر مقاوم می‌تواند خسارت‌های زیاد مالی و جانی وارد کند.

,

قاسم‌پور با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات هواشناسی بارش‌های کمتری در یک یا دو ماه آینده داریم و این فرصتی برای مدیران است که بازبینی امکانات خود را داشته باشند، عنوان کرد: اقتصاد کشور و شهرستان در زلزله خاموش خشکسالی‌ها دچار خسارت‌های زیادی شده است و مدیران باید در این بخش در اخذ اعتبارات مربوطه تلاش کنند.

,

وی با بیان اینکه کشت‌های زیرسطحی باید در شهرستان توسط جهاد کشاورزی افزایش پیدا کند، تشریح کرد: ازدست‌رفتن 50 درصد انگور، 60 درصد انار، 20 درصد پسته و... بر اثر خشکسالی و گرمای هوا نیز می‌تواند شهرستان را دچار چالش کند و نباید اجازه افزایش استخرهای ذخیره آب و باغات بدون نظر جهاد کشاورزی را داد.

,

فرماندار خلیل‌آباد با تاکید بر اینکه آگاهی‌بخشی کشاورزان در این زمینه باید بیش از گذشته باشد، بیان کرد: کشت‌های جایگزین و مقاوم به تنش آبی در سطح شهرستان باید افزایش پیدا کند تا اقتصاد شهرستان آسیب نبیند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه