اخبار داغ

یک کارشناس مذهبی:

تاراج منابع مسلمانان هدف اصلی تفرقه افکنی استکبار/ اتحاد مسلمانان باعث پیروزی جهان اسلام خواهد بود

تاراج منابع مسلمانان هدف اصلی تفرقه افکنی استکبار/ اتحاد مسلمانان باعث پیروزی جهان اسلام خواهد بود
بصیرت گفت: هدف از ایجاد تفرقه میان مسلمانان، تاراج منابع طبیعی یا منفعت اقتصادی بوده و اتحاد مسلمانان است که باعث نرسیدن آنها به هدفشان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی بصیرت یکی از کارشناسان مذهبی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز پیرامون هفته وحدت و اتحاد مسلمانان گفت: تفرقه سلاح مشرکین در تمامی دوره های تاریخ بوده و این مشکل حتی در زمان پیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم وجود داشته و جزءحیله های قدیمی و البته تأثیرگذار دشمنان اسلام بوده است؛ رسول خدا هم همیشه در صدد بوده اند که مانع ازتفرقه میان مسلمانان باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز, .,

وی با اشاره به آیه ۶۱ سوره توبه‏ بیان کرد: خداوند از پیامبر در برابر کسانی که طعنه و کنایه می‌زدند، حمایت می کرد و از سعه صبر نبی اکرم (ص) در برابر مردم ستایش می‌کنند.

,

این کارشناس مذهبی افزود: مردم آن زمان دائماً با پیامبر سخن می‌گفتند و ایشان با سعه صبرشان تمام صحبت ها را گوش می دادند و این ویژگی رسول اکرم بود که به مردم اجازه سخن می داد تا کافران نگویند که رهبر جامعه اسلامی حاضر به شنیدن حرف مسلمانان نیست.

,

تاراج منابع مسلمانان هدف اصلی استکبار از تفرقه افکنی

, تاراج منابع مسلمانان هدف اصلی استکبار از تفرقه افکنی, تاراج منابع مسلمانان هدف اصلی استکبار از تفرقه افکنی,

حجت‌الاسلام بصیرت در ادامه افزود: هدف از ایجاد شکاف میان مسلمانان، به دست آوردن منفعت مادی و تاراج منابع طبیعی یا منفعت اقتصادی بوده است زیرا منطقه‌ای که مسلمانان در آن سکونت دارند، از موقعیت جغرافیایی بالایی برخوردار است و همین امر موجب طمع استعمارگران به مسلمانان شده است.

, .,

وی با بیان اینکه استعمارگران حتی به هم پیمانانشان هم رحم نمی کنند، تصریح کرد: شما امروزه وضع مسلمان ها را می بینید که چقدر مشکلات هست؛ در عراق، سوریه، لبنان، یمن، عربستان، بحرین، افغانستان و ملت های شمال آفریقا و… . البته استعمارگران برای رسیدن به اهداف خودشان علاوه بر اینکه به ملت‌های مسلمان رحم نمی کنند، حتی به ملت های غیر مسلمان هم رحم نمی‌کند.

,

این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: استعمارگران در حدی پلید و حیله کار هستند، که به هم‌پیمانان شان هم رحم نمی کنند و اصل، منفعت مادی آنان است. در عراق، لبنان و سوریه مسیحی و سنی هم وجود دارد اما در ماجرای حمله داعش، ما با چشم خودمان هم دیدیم که همه را سر بریدند.

,

حجت‌الاسلام بصیرت گفت: داعش، آلت دست استعمار بوده که با نام اسلام قصد داشت که تیشه به ریشه اسلام بزند که با تلاش ها و مجاهدت های مدافعان حرم و شهدا به ویژه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی تلاش های آنها بی نتیجه ماند و آنها از بسیاری از هدف های خود بازماندند.

,

اتحاد مسلمانان باعث پیروزی جهان اسلام خواهد شد

, اتحاد مسلمانان باعث پیروزی جهان اسلام خواهد شد, اتحاد مسلمانان باعث پیروزی جهان اسلام خواهد شد,

وی با بیان اینکه همیشه در طول تاریخ می بینیم که با اتحاد و همدلی ما پیروز شده ایم، عنوان کرد: ثمره اتحاد و همدلی میان مسلمانان، پیروزی جهان اسلام در برابر مستکبرین است.

,

حجت‌الاسلام بصیرت همچنین در پاسخ به این سوال که چگونه مسلمانان می توانند مانع از رسیدن کافران به اهداف شان شوند، گفت: مسلمانان جهان باید هوشیار باشند و با بالا بردن سطح علمی خود، همه تلاششان را بکنند که بتوانند مانع از رسیدن دشمنان به اهداف پلیدشان شوند.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی های رسول اکرم (ص) اظهار کرد: صبر و بردباری پیامبر (ص) در راه گسترش اسلام و تلاش بی مانند او در این زمینه باعث شده که او به عنوان یک مشاور و راهنمایی بی‌نظیر برای مسلمانان باشد در حالی که بیشتر اوقات از طرف کافران و ظالمان مورد تمسخر قرار می گرفتند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: روز ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به روز اخلاق و مهرورزی نامگذاری شده و انبیاء با طاغوت ها و مستکبرین در طول تاریخ به روش‌های گوناگون با توجه به شرایط خودشان مبارزه کردند؛ حالا هم نوبت به ما مسلمانان رسیده تا با الگو قرار دادن انبیاء بتوانیم دشمنان اسلام را برای همیشه از میان ببریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه