اخبار داغ

درپی تصمیم دولت برای رونق تولید؛

واحدهای تولیدی بدهکار تعطیل نخواهند شد

واحدهای تولیدی بدهکار تعطیل نخواهند شد
تصمیمات دولت برای رونق تولید نه تنها مانع تعطیلی واحدهای تولیدی شد بلکه موجب شده است در سه ماهه نخست امسال 1396 واحد صنعتی نیز پروانه بهره برداری دریافت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طبق گفته‌های رئیس جمهوری بانک‌ها نباید به هیچ عنوان به‌خاطر مطالبات خود حتی یک واحد تولیدی را تعطیل کنند؛ ضمن اینکه بانک‌ها باید با توجه به امکانات خود، واحدهای تولیدی را هم که در اختیار دارند، فعال سازند. به دنبال تأکید رئیس جمهوری، وزیر اقتصاد نیز در مکاتبه با وزیر صمت این موضوع را پیگیری کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

البته به نظر می رسد این تصمیمات تا حدودی اثربخش بوده است به طوری که در سه ماهه اول امسال 1396 واحد صنعتی به ارزش 40 هزار و 60 میلیارد تومان پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند که این حجم از سرمایه‌گذاری نسبت به بهار سال گذشته 494.6 درصد افزایش داشته است. براساس آمارهای نماگر اقتصادی سه ماهه اول 1400 شاخص کارگاه‌های بزرگ صنعتی با 5.7 درصد افزایش به عدد 105.6 درصد بهار امسال رسیده است.

,

بررسی‌ها حاکی است از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه تعداد ۷۴ مورد سرمایه‌گذاری خارجی با حجم ۲ میلیارد و ۲۲۷ میلیون دلار در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت کشور مصوب شده است.

,

طبق گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیز در ۶ ماهه نخست امسال تعداد ۱۱۳ مورد سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۱۴ میلیون دلار در کل کشور به تصویب رسید که بخش صنعت، معدن و تجارت با ۷۴ مورد و حجم سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۲۲۷ میلیون دلاری، به‌ترتیب از نظر تعداد و حجم سهم ۶۵ و ۸۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه