اخبار داغ

امیرعبداللهیان در نشست خبری با وزیرخارجه پاکستان:

تماس‌های امنیتی ایران با هیئت حاکمه افغانستان در جریان است

تماس‌های امنیتی ایران با هیئت حاکمه افغانستان در جریان است
وزیر امورخارجه با بیان اینکه مشورت‌های امنیتی ایران با هیئت حاکمه افغانستان در جریان است، گفت: هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان در قبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در این کشور مسئول است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز(سه‌شنبه) در نشست خبری مشترک با «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان گفت: ما گفتگوهای مهمی را در خصوص تحولات افغانستان داشتیم و همچنان این تحولات را با دقت دنبال می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: باور داریم که تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان به عنوان مهمترین راهکار سیاسی پیش روی همه ما قرار دارد. کماکان تماس‌های خود را با همه طرف‌ها در افغانستان دنبال می‌کنیم.

,

وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: تماس‌ها و مشورت‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران با هیئت حاکمه سرپرست یا موقت در افغانستان در جریان است.

,

امیرعبداللهیان بیان اینکه برای کمک به افغانستان در راستای برون رفت از وضعیت کنونی تمامی گذرگاه‌های مرزی ایران، برای تجارت‌های مرزی با افغانستان باز است گفت: برای تسهیل در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه از طریق مرزهای ایران به کشور افغانستان آمادگی کامل داریم.

,

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت را برای همکاری‌های تجاری، اقتصادی و مردمی با افغانستان را کماکان ادامه خواهیم داد.

,

وی افزود: هر چقدر بتوانیم وضعیت اقتصادی و معیشتی و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه سایر کشورها به افغانستان را تسهیل کنیم، در آستانه فصل سرما با موج کمتری از پدیده آوارگان به سمت مرزهای همسایگان افغانستان مواجه خواهیم بود.

,

امیرعبداللهیان با بیان اینکه همکاری‌های ایران با افغانستان در بازارهای مرزی ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان در قبال ایجاد صلح و ثبات و امنیت در این کشور مسئول است.

,

وی افزود: با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی پاکستان توافق کردیم که در نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان که فردا در تهران برگزار خواهد شد، پیام واحدی را برای مردم افغانستان، برای جامعه جهانی و برای هیئت حاکمه سرپرستی و موقت افغانستان داشته باشیم.

,

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: در عین حال تلاش می‌کنیم با ادبیات و درکی مشترک برای برون‌رفت از شرایط پیچیده کنونی در منطقه به تلاش های جمعی خودمان ادامه بدهیم.

,

وی تصریح کرد: بخش دوم گفتگوی ما، توافق برای توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور بود.

,

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در یک ماه گذشته هیئت‌های سطح بالایی از ایران به اسلام‌آباد سفر کردند، دو بار هم وزیر محترم امور خارجه پاکستان به تهران سفر کرد و مقامات امنیتی و نظامی ما نشست‌های مهمی را داشتند.

,

وی ادامه داد: امروز توافق کردیم سطح تبادل تجاری دو کشور را افزایش دهیم و با استفاده از مکانیزم‌های شناخته شده در چارچوب حقوق بین الملل نسبت به افزایش حجم تبادل تجاری، توسعه همکاری‌های همه‌جانبه اقتصادی، اقدامات عملی در راستای منافع دو ملت و دو کشور را محقق کنیم.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه