اخبار داغ

مدیر فرودگاه خرم‌آباد:

پرواز به مشهد مقدس از فرودگاه خرم‌آباد برقرار می‌شود

پرواز به مشهد مقدس از فرودگاه خرم‌آباد برقرار می‌شود
کاملی گفت: از هشتم آبان ماه، دو پرواز از فرودگاه «خرم‌آباد» به «مشهد مقدس» و بالعکس به پروازهای فرودگاه‌ خرم آباد اضافه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کاملی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: میزان پروازهای فرودگاه خرم‌آباد به دلیل تحریم‌های ظالمانه غرب نسبت به ماه‌های گذشته کاهش داشته است، برای مثال از ۱۳ فروند a.t.r شرکت هواپیمایی ایران ایر که به این فرودگاه پرواز داشتند در حال حاضر هفت فروند از آن‌ها فعال است و مابقی زمین‌گیر شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

وی افزود: پرواز روزانه در مسیر تهران- خرم‌آباد و بلعکس برقرار بوده و حتی در برخی روزها ازجمله شنبه، یکشنبه و سه‌شنبه دو پرواز صبح و عصر برقرار می باشد و امیدواریم از ۱۰ آبان نیز دو پرواز صبح و عصر در این مسیر داشته باشیم.

,

مدیر فرودگاه خرم‌آباد عنوان کرد: از ۸ آبان ماه، دو پرواز از فرودگاه «خرم‌آباد» به «مشهد مقدس» و بالعکس به پروازهای فرودگاه‌ اضافه می‌شود.

,

وی تصریح کرد: از اوایل دی ماه سال ۹۸ پرواز به شهر «مشهد مقدس» را راه‌اندازی کردیم ولی به علت همه گیری ویروس کرونا و ممنوعیت پروازها از عید سال ۹۹ کنسل شد و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و پای‌کار آمدن بخش خصوصی، توسط شرکت پارس ایر مجدداً برقرار گردید و در صورت استقبال مردم، دو روز در هفته پروازهای مشهد پایدار و مستمر می‌شود.

,

کاملی با اشاره به اینکه مقاصد پروازی فرودگاه خرم‌آباد، تهران و مشهد است، بیان کرد: برای برقراری پروازها وظیفه فرودگاه آماده‌سازی زیرساخت‌ها و تجهیزات فرودگاهی است و خوشبختانه در این زمینه مشکلی نداریم. ولیکن با توجه به عدم وجود متولی خاص دولتی و همچنین ارتباط نزدیک تر سازمان هواپیمایی و ایرلاین ها با فرودگاه ها، برای افزایش پروازهای استان با محوریت و راهنمایی و پشتیبانی استانداری و بعضاً بخش خصوصی مساعدت و پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

,

وی خاطرنشان کرد: به جهت اینکه پروازهای خرم‌آباد مانند پرواز‌های تهران، تبریز، اهواز، کیش، بندرعباس و …مورد اقبال ایرلاین ها نمی باشد، مانند سایر مناطق کمتر توسعه‌یافته و محرومی دو حالت وجود دارد، یا بایستی بخش خصوصی پیش‌قدم شود یا اینکه از طریق استانداری و نمایندگان استان رایزنی ها و پیگیری های زیاد و مستمری وجود داشته باشد، در حال حاضر به دلیل تغییر دولت و اولویت بالاتر برخی امور نسبت به وضعیت پروازها، میزان پیگیری‌های ما در یک الی دو ماه گذشته کمتر شده بود که امیدواریم با استقبال استاندار و قول مساعد وی و سایر مسئولان ذی‌ربط شاهد افزایش پروازها باشیم.

,

مدیر فرودگاه خرم‌آباد به نقش فرهنگ‌سازی در افزایش پروازهای استان اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم حمل‌ونقل هوایی به‌عنوان موتور حمل‌ونقل و توسعه استان و منطقه افزایش یابد، باید از پروازهای آن استقبال شود که لازمه این کار فرهنگ‌سازی است.

,

وی بیان کرد: درصورتی‌که شرکت‌های هواپیمایی با تعاملات سیاسی مقامات ارشد و یا با کمک بخش خصوصی به‌عنوان چارتر کننده به لرستان بیاید، ولی مسافران از آن استقبال نکنند پس از مدت کوتاهی از استان خواهند رفت و مجدداً پروازی برقرار نمی‌کنند، مثلاً پرواز شرکت هواپیمایی ماهان، یکشنبه دوم آبان ماه، به دلیل کم بودن تعداد مسافران پرواز خود را کنسل کرد، در این راستا باید فرهنگ استفاده از هواپیما و پروازی که برای استان وجود دارد، شکل بهتری به خود بگیرد و مورد حمایت قرار گیرد.

,

کاملی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری لرستان و ارادت خاص مردم به ائمه اطهار(ع)، اظهار داشت: از مردم لرستان درخواست داریم که بتوانند برنامه‌ سفرهای کاری، سیاحتی و زیارتی به خصوص زیارت حرم مطهر رضوی را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از پروازهای این فرودگاه استفاده و استقبال شود تا علاوه بر استمرار پروازها، شاهد افزایش پروازهای این این فرودگاه و مسیر نورانی مشهد مقدس باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه