اخبار داغ

از FIVB درخواست دوره بین‌المللی خواهیم کرد

فیروزی: افزایش چهار برابر حق سوت را نداشتیم/ والیبال ایران به داوران بین‌المللی نیاز دارد

فیروزی: افزایش چهار برابر حق سوت را نداشتیم/ والیبال ایران به داوران بین‌المللی نیاز دارد
رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال گفت: برخی از داوران درخواست چهاربرابری حق الزحمه داوری داشتند که این موضوع واقعا برای فدراسیون والیبال ممکن نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی والیبال، ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال با بیان این‌که برای شروع لیگ برتر، نشست هماهنگی برای داوران ملی و بین المللی در روز یکشنبه 25 مهرماه برگزار شده، اظهار داشت: همانند سال های قبل پیش از آغاز لیگ برتر و لیگ دسته یک یک نشست هماهنگی برای داوران گذاشتیم و از داوران خواهش کردیم که قبل از شروع مسابقات در این نشست هماهنگی حضور داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با یادآوری این موضوع که در این نشست موارد مختلفی از جمله بحث هماهنگی، بررسی آخرین قوانین و مقررات، تست‌های آمادگی جسمانی و تست‌های تئوری انجام شد، تصریح کرد: 10 نفر از داوران برای حضور در این نشست دو درخواست مطرح کردند که یکی افزایش چهار برابر حق‌الزحمه داوری مسابقات و دومی تهیه بلیت رفت و برگشت با هواپیما برای شرکت در این نشست بود.

,

رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال، ادامه داد: این درخواست‌ها را به مسئولین فدراسیون منتقل کردیم و قرار شد که برای رفت و آمد کمک شود ولی افزایش چهار برابری حق الزحمه یا حق سوت داوران با توجه به اینکه در دو سال گذشته حق‌الزحمه داوران حدود 60 درصد افزایش یافته بود و همچنین سال جاری هم متناسب بر عرف و توانایی منابع مالی فدراسیون افزایش خواهد یافت، بنا به دلایل متعدد و نبود توجیه منطقی و خارج از چارچوب و قاعده این اقزایش ناگهانی ممکن نبود. چرا که همه ما اعم از داور و مربی و بازیکن و… همه اعضای یک خانواده‌ایم و می‌بایست در چارچوب قواعد تعریف شده در راستای منافع والیبال عمل کنیم. نباید خواسته‌هایی را که خارج از توان و اختیارات فدراسیون والیبال هست را مطرح کنیم و توقع ایجاد کنیم.

,

فیروزی افزود: همه داوران عزیز کشور سرمایه‌های والیبال هستند و برای اینکه این عزیزان به درجات بین المللی و سطح بالا برسند، فدراسیون والیبال سرمایه‌گذاری زیادی برای آنها انجام داده است و می‌بایست از حضور همه انها به بهترین نفع در راستای رشد و اعتلای والیبال بهره ببریم.

,

وی در ادامه گفت: بسیاری از داوران برای قضاوت در هفته اول و دوم لیگ برتر مردان همکاری کردند، ولی تعدادی حاضر به همکاری در مسابقات نشدند که باید وضعیت این افراد هر چه سریعتر مشخص شود. اگر مایل به همکاری هستند، فدراسیون با کمال میل پذیرای آنها خواهد بود، اما اگر مایل نیستند، فدراسیون باید درباره آن‌ها تصمیم‌گیری کند. به همین دلیل برای 10 داور نامه مجدد دعوت به همکاری زدیم و امیدواریم که همکاری خود را ادامه دهند، در غیر اینصورت فدراسیون حتما درباره آنان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

,

رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال دهم آبان‌ماه را آخرین فرصت برای اعلام همکاری این داوران دانست و گفت: در صورتی که تا آن زمان جواب کتبی دریافت نکنیم، به معنی عدم تمایل به همکاری با والیبال تلقی خواهد شد.

,

فیروزی در پایان صحبت های خود با یادآوری حساسیت کنفدراسیون والیبال آسیا و فدراسیون جهانی والیبال به همکاری و فعالیت داوران بین‌المللی با فدراسیون‌های ملی در طول سال، گفت: اگر داوری با فدراسیون ملی کشور خود همکاری نکند، طبیعی است که عدم همکاری به فدراسیون جهانی نیز اعلام خواهد شد. از سوی دیگر چون والیبال ایران به داوران بین‌المللی نیاز دارد، فدراسیون می‌تواند از FIVB درخواست برگزاری دوره‌های بین‌المللی کند تا داوران جایگزین را برای حضور در این دوره‌ها معرفی شوند.

, FIVB,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه