اخبار داغ

با اعلام رأی نهایی و قطعی؛

رد درخواست تجدیدنظر وزارت ورزش و جوانان از دیوان عدالت اداری/ انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی باطل شد؟!

رد درخواست تجدیدنظر وزارت ورزش و جوانان از دیوان عدالت اداری/ انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی باطل شد؟!
شعبه ۲۶ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری طی حکمی تجدیدنظرخواهی از رای شعبه ۴۵ دیوان در موضوع ابطال انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را مردود دانست.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی که به پیروزی و ریاست مهرعلی باران‌چشمه، سرپرست وقت فدراسیون انجامید؛ دو تن از کاندیداهای بازنده کارزار انتخاباتی اقدام به اعتراض به نتیجه انتخابات نموده و وزارت ورزش و جوانان را به دخالت در سلامت روند انتخابات متهم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ماجرا به همین‌جا ختم نشد تا مجتبی جوهری، رئیس پیشین فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با همراهی محمدکاظم کوهی به عنوان دو نامزد بازنده در انتخابات فوق، مدارک خود مبنی بر اثبات تخلف در روند انتخابات ریاست فدراسیون را به دیوان عدالت اداری ارائه نموده و از وزارت ورزش و جوانان در قامت برگزارکننده مجمع انتخاباتی با اتهام چینش آرا شکایت کردند.

,

در نخستین رأی صادره از سوی دیوان، دستور موقتی از سوی شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری مبنی بر بی‌اثر شدن نتیجه انتخابات و به تبع آن، ریاست مهرعلی باران‌چشمه صادر شد تا در ابلاغیه این دیوان به وزارت ورزش و جوانان، انتخابات ۱۹ خردادماه سال ۱۴۰۰ کان لم یکن تلقی شود. در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ نیز پس از گذشت حدود ۳ ماه از رأی اولیه، مشروح تخلفات با حکم نهایی بدوی مبنی بر ابطال انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به وزارت‌خانه ابلاغ شد.

,

وزارت ورزش و جوانان نیز با استفاده از حق اعتراض خود نسبت به رأی فوق اعاده تجدیدنظر داشت اما در جدیدترین رأی حاصله، شعبه ۲۶ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری این درخواست را نیز رد نمود تا همه چیز در محاق قرار بگیرد.

,

با این تفاسیر باید منتظر جدیدترین اقدام معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان ماند که آیا ابطال رسمی انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را اعلام خواهد کرد یا خیر. بدین ترتیب و پس از حکم قطعی و نهایی دادگاه تجدیدنظر، صحت و سلامت انتخابات مذکور رد شده و مجدداً پس از تعیین سرپرست جدید توسط وزارت‌خانه، این انتخابات باید برگزار شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه