اخبار داغ

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان:

اولین باران پاییزی در کردستان از فردا آغاز می شود

اولین باران پاییزی در کردستان از فردا آغاز می شود
کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: بر اساس بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی، کردستان روز جمعه شاهد اولین بارش باران پاییزی موثر خود است که این بارش تا روز یکشنبه هفته آینده تداوم دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خسرو سیف پناهی کارشناس اداره کل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی، کردستان روز جمعه شاهد اولین بارش باران پاییزی موثر خود است که این بارش تا روز یکشنبه هفته آینده تداوم دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

وی با بیان اینکه بارش‌ها موجب افزایش دما نسبت به چند روز اخیر از بعد از ظهر جمعه در استان خواهد شد گفت: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده دمای حداقل و حداکثر استان با افزایش روبرو می‌شود.

,

وی افزود: مقدار این بارش را قابل توجه دانست و افزود: این بارش بیشتر بخش‌های غربی و جنوبی استان همچون شهرهای مریوان، سروآباد، کامیاران، سنندج و دهگلان را فرا می‌گیرد که در برخی از نقاط پیش بینی می‌کنیم به ۱۵ تا ۲۰ میلی‌متر برسد.

,

سیف پناهی با اشاره به اینکه طی شبانه روز گذشته بابارشانی و یاسوکند وزش باد با سرعت ۱۶ متر بر ثانیه را داشتند، یادآور شد: امروز پنج شنبه نیز وزش باد در استان قابل ملاحظه است که سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

,

وی در پایان توصیه‌ای هم به کشاورزان داشت و گفت: کشاورزان طی یک تا دو روز آینده نسبت به جمع‌آوری محصولاتی که بر زمین دارند اقدام کنند تا با خسارت و ضرر و زیان مواجه نشوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه