اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی:

هالووین، وصله ناجور بر قامت فرهنگ ایرانی - اسلامی است/ جولان تهاجم فرهنگی در سایه غفلت مسئولین!

هالووین، وصله ناجور بر قامت فرهنگ ایرانی - اسلامی است/ جولان تهاجم فرهنگی در سایه غفلت مسئولین!
محسن شیرمحمدی گفت: هالووین جشنی برای پرستش شیطان است که در آن حتی برخی از ادیان الهی نیز مورد اهانت قرار می گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ هالووین یکی از جشن‌های سنتی غرب است که مراسم آن در شب ۳۱ اکتبر(دهم آبان) هر سال برگزار می شود و افراد در این شب لباس های عجیب و غیر مرسوم می‌پوشند و بیشتر در کشورهای آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا مرسوم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
چند سالی است که برخی از جوانان کشورمان ۳۱ اکتبر (دهم آبان ماه) جشن هالووین غربی‌ها را جشن می گیرند.
,
 
,
محسن شیرمحمدی کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: هالووین جشنی برای پرستش شیطان است که در آن حتی برخی از ادیان الهی نیز مورد اهانت قرار می گیرند.
, تیتریک,
 
,
وی ادامه داد: آداب و رسوم جشن هالووین بسیار پوچ و بی ارزش است به گونه ای که در خود کشورهای غربی با مخالفت دین داران و اخلاق مدران روبرواست.
,
 
,
شیرمحمدی افزود: میراث تاریخی و فرهنگی ما سرشار از آیین هایی مثل یلدا، نوروز و... است که با زیبایی و شادی عجین شده و بسیاری از آنها نماد ملی دارند، بنابراین باید از این گنجینه با ارزش استفاده کنیم.
,
 
,
این کارشناس با بیان اینکه میراث تاریخی و فرهنگی هر ملت نشان دهنده هویت آن است، گفت: اگر این هویت تاریخی در کشور از بین برود، مدیریت کشور از کنترل خارج می شود زیرا ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی به دلیل بی توجهی به فرهنگ است.
,
 
,
شیرمحمدی بیان کرد: باید با برنامه ریزی و اجرای با شکوه جشن های مختص به فرهنگ اصیل خودمان، مانع از گرایش مردم به سمت جشن های غربی شویم.
,
 
,
وی ادامه داد: هجمه فرهنگی چندین سال است به فرهنگ غنی و اصیل ایرانی - اسلامی امان نمی‌دهد و بیشترین نفوذ این نوع فرهنگ ها از طریق اینستاگرام صورت گرفته است، امروز این پلتفرم آهسته و آرام سبک زندگی غربی را در جامعه گسترش داده است.
,
 
,
شیرمحمدی افزود: هدف دشمن همواره تهی کردن فرهنگ ایرانی- اسلامی و تبدیل آن به فرهنگ غربی بوده و به بهانه شاد کردن مردم به طور کاملا هوشمندانه و ناخودآگاه از طریق جشن هایی مانند هالووین در این بحث ورود کرده و اهداف خود را پیاده می‌کند.
,
 
,
این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر در هنگام نفوذ از خواب غفلت بیدار نشویم، در آینده سرباز جنگ فرهنگی دشمن می شویم و همین سوء مدیریت مسئولان فرهنگی باعث فرمان آتش به اختیار از سوی مقام معظم رهبری شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه