اخبار داغ

مدیرکل حج و زیارت استان:

۹۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج امسال در لرستان تکمیل است

۹۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج امسال در لرستان تکمیل است
مصطفایی گفت: ۹۰ درصد از ظرفیت کاروان‌های حج امسال در استان لرستان تکمیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید مصطفایی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: برای زائرانی که در دو سال قبل ثبت‌نام کرده و تاکنون به دلیل کرونا مشرف‌به خانه خدا نشده‌اند و اسم آنها در کاروان‌ها موجود است برنامه داریم، درصورتی‌که حج امسال برگزار شود این افراد را به حج ۱۴۰۱ اعزام کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی بابیان اینکه تقریباً ۹۰ درصد ظرفیت حج امسال استان لرستان تکمیل است، افزود: معمولا میزان کل اعزامی کشور ۸۶ هزار زائر می‌باشد که سهم استان لرستان سالانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ زائر بوده و در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد این زائران یعنی نزدیک به یک هزار نفر تکمیل‌شده است.

,

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان بابیان اینکه این زائران برای حج تمتع اعزام می‌شوند، عنوان کرد: اعزام زائران معمولاً در ماه‌های ذی العقده و ذی‌الحجه صورت می‌گیرد، چون حج واجب در ماه ذی‌الحجه انجام می‌شود، معمولاً از یک ماه قبل، اعزام‌ها شروع می‌شود و زائران تا پایان ماه ذی‌الحجه به کشور برمی‌گردد.

,

وی تصریح کرد: زائران حتماً باید از نظر واکسیناسیون مشکلی نداشته باشند و همگی واکسینه شده باشند؛ در حال حاضر تمام کسانی که در لیست اعزام هستند، واکسینه شده اند، از طرفی از نظر نوع واکسن دریافتی هیچ‌گونه تفاوتی وجود ندارد.

,

مصطفایی بیان کرد: باید صبر کنیم تا ببینیم شرایط جدید امسال به چه صورت می‌باشد ما تمام برنامه‌ریزی‌ و کارهایمان را انجام داده‌ایم ولی همه اینها منوط به مجوزی است که از سمت کشور عربستان صادر می‌شود، مثلاً ممکن است عربستان اعلام کند که امسال زائران با ۵۰ درصد ظرفیت نسبت به سال‌های قبل اعزام شوند و یا زائرانی با شرایط سنی خاصی مشرف شوند پس ما فعلا منتظر شرایطی هستیم که کشور عربستان ممکن است اعلام کند و نمی‌توانیم صددرصد بگوییم که حج انجام می‌شود یا خیر، در واقع ما برنامه‌ریزی و کار خود را انجام می‌دهیم ولی همه این کارها منوط به مجوز از سمت کشور عربستان می‌باشد.

,

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان بابیان اینکه ما در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ هیچ‌گونه زائری نداشته‌ایم، تصریح کرد: میزان پرداخت هزینه حج منوط همان زمان و وابسته به میزان نرخ دلار در آن بازه زمانی می‌باشد؛ منتها نرخی که در دو سال پیش وجود داشته و زائران هزینه آن را پرداخت کردند، مبلغی نزدیک به ۳۵ میلیون تومان بوده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه