اخبار داغ

پیگیری حقوق رانندگان اتوبوس؛

بیمه رانندگان بصورت خویش‌فرمایی و مشمول دریافت کمک هزینه است/ رانندگان در انتظار اعمال افزایش حقوق

بیمه رانندگان بصورت خویش‌فرمایی و مشمول دریافت کمک هزینه است/ رانندگان در انتظار اعمال افزایش حقوق
باباخانی در خصوص طرح بیمه تامین اجتماعی رایگان رانندگان تصریح کرد: این طرح در ابتدای دهه ۹۰ و توسط دولت به اجرا گذاشته شد لیکن بدلیل عدم تامین منابع مالی مستمر در سال ۹۲ ثبت نام رانندگان جدید متوقف گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، اتوبوس یکی از ناوگان های مهم در حمل و نقل شهری است و بسیاری از شهروندان جهت امور جاری زندگی خودشان از اتوبوس استفاده می‌کنند، لذا اختلال در این زمینه موجب اختلال در زندگی بسیاری از شهروندان شهر راز می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,

در روز هایی از خرداد، مرداد و آبان ماه سال جاری نیز، بار ها شاهد اعتصاب و اعتراض رانندگان اتوبوس های درون شهری به خاطر بی مهری ها و بدقولی های مسولین حوزه حمل و نقل شهری بوده ایم که موجب اختلال در سیستم حمل نقل شهری و نارضایتی مردم در سطح شیراز گردید.

,

بررسی های میدانی خبرنگاران شیرازه نشان می دهد که اختلافی میان رانندگان و بهره برداران اتوبوس وجود ندارد و تجمعات و اعتراض ها به دلیل عدم پرداخت مطالبات از سازمان حمل و نقل مسافر است لذا پارادوکس در بین سخن مسئولین مربوطه با مشاهدات میدانی وجود دارد.

,
برای بررسی بیشتر با پیمان باباخانی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با موضوع مطالبات رانندگان اتوبوس و رسیدگی به آن ها گفتگو کردیم.
,

باباخانی در توضیح به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر دلیل میسر نشدن افزایش حقوق رانندگان پاسخ داد: حقوق رانندگان بخشی از هزینه های نگهداری ناوگان بخش خصوصی محسوب می گردد و بطور معمول به استناد مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز در موضوع آیین نامه توزیع یارانه در ابتدای هر سال با همکاری نمایندگان رسمی بهره برداران بخش خصوصی نسبت به برآورد و اعلام ان اقدام می گردد.

,

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز در ادامه این بحث بیان کرد: حقوق رانندگان بخش خصوصی در ابتدای سال جاری با افزایش ۵۴ درصدی نسبت به سال قبل برآورد و اعلان گردیده است.

,

این مقام مسئول اعمال این افزایش حقوق را پروسه ای زمانبر خواند و عنوان کرد: بطور معمول و طبق روال سنوات گذشته، دریافت اطلاعات عملکرد مفید ناوگان بخش خصوصی و محاسبه میزان مشمولیت هر دستگاه اتوبوس در هر خط مورد بهره برداری و در نهایت تامین منابع مالی لازم که از حوزه مدیریت مالی شهرداری شیراز انجام می شود زمانبر بوده و بطور معمول اقدام می گردد.

,

وی در خصوص طرح بیمه تامین اجتماعی رایگان رانندگان تصریح کرد: این طرح در ابتدای دهه ۹۰ و توسط دولت به اجرا گذاشته شد لیکن بدلیل عدم تامین منابع مالی مستمر در سال ۹۲ ثبت نام رانندگان جدید متوقف گردید.

,

باباخانی همچنین ادامه داد: بیمه رانندگانی که در این طرح ثبت نام کرده بودند ادامه یافت و به منظور حمایت از رانندگان ناوگان بخش حصوصی ، رانندگانی که بصورت خویش فرما خود را بیمه تامین اجتماعی نموده و حق بیمه تامین اجتماعی را واریز نمایند مشمول دریافت ۵۰% درصد کمک هزینه بیمه تامین اجتماعی از سازمان می گردند ودرحال حاضر در حال اجرا میباشد.

,

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز در پاسخ به این سوال شیرازه مبنی بر تمهیدات صورت گرفته برای پیشگیری از اینگونه اعتصابات رانندگان اعلام کرد: متاسفانه عوارض ناشی از تورم و افزایش هزینه های جاری بطور مستمر گریبانگیر سامانه حمل و نقل همگانی می باشد که در این باره از سوی مراجع ذیصلاح اقدامات مناسبی از جمله اصلاح قوانین و مقررات موضوعه در دست اقدام می باشد.

,

 

,

اینگونه تجمعات و اعتراضات رانندگان اتوبوس های درون شهری در ماه های اخیر سال جاری نه تنها از روی زیاده خواهی و بی مسئولیتی این قشر زحمت کش نیست بلکه به خاطر فشار های اقتصادی تحمیل شده به همه ی جامعه می‌باشد و اگر سریع تر به فریاد اعتراض آن ها رسیدگی نشود باعث اختلال و بی نظمی سیستم حمل نقل شهری می‎شود و امید است تا با تدابیر مسئولین این حوزه، دیگر شاهد اینگونه مشکلات حمل و نقلی نباشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه