اخبار داغ

دو سال انتظار برای دریافت کارت ملی؛

وضعیت صدور کارت‌های ملی به کجا رسید؟/ موضوع تحریم‌ها و کارت خام؛ متهمان ردیف اول

وضعیت صدور کارت‌های ملی به کجا رسید؟/ موضوع تحریم‌ها و کارت خام؛ متهمان ردیف اول
در حالی برخی شهروندان سیستان و بلوچستان پس از دو سال همچنان چشم انتظار دریافت کارت ملی هستند که نبود کارت خام و تحریم‌ها از عمده مشکلات در صدور این کارت‌های شناسایی به شمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر هامون، گلایه مردم از طولانی شدن روند صدور کارت هوشمند ملی یکی از مواردی است که همچنان تداوم داشته و متقاضیان با گذشت دو سال هنوز هم منتظر دریافت کارت های ملی خود هستند.

اگر چه برای انجام امورات بانکی و اداری و یا استفاده از سایر خدمات هنگام ثبت نام به افراد رسیدی داده شده که در آن شماره سریالی وجود دارد که تا زمان دریافت کارت می‌توانند از آن استفاده کنند.

شماری از شهروندان با بیان اینکه دو سال از زمان ثبت‌نام کارت ملی هوشمند می گذرد اما تاکنون کارتی به دستمان نرسیده است، گفتند: تفاوت کارت هوشمند ملی با کارت گواهینامه یا پایان خدمت چیست که تاکنون تحویل داده نشده است؛ مسئولان امر همت خود را مضاعف کرده و با بهره گیری از توان نیروهای داخلی معضل به وجود آمده را برطرف کنند.

رضا راحت دهمرده، مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه پروژه کارت هوشمند ملی یک پروژه ملی و از سطح کشور شروع شد که برخی از اقدامات آن در استان ها و شهرستان ها و مابقی به صورت متمرکز در تهران صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه صدور کارت ملی هوشمند به واسطه اعمال تحریم و موضوعات اعتباری و کارت خام با تاخیر مواجه شده است، افزود: با توجه به تحریم‌های اعمال شده در سال گذشته و عدم وجود کارت خام در سازمان ثبت احوال، تاخیری در صدور کارت ملی در سطح کشور به وجود آمد که این استان نیز از این قضیه مستثنی نشد و همین امر زمان انتظار مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی را طولانی کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در تلاش هستیم تا به زودی مشکل موجود رفع و مردم استان بتوانند از مدرک هویتی خود بهره‌مند شوند، تصریح کرد: به محض اینکه کارت‌های خام در اختیار ثبت احوال استان‌ها قرار بگیرد، برای متقاضیان باقی مانده کارت ملی هوشمند صادر خواهد شد، تا آن زمان متقاضیان با استفاده از کد رهگیری‌ای که در زمان درخواست کارت ملی هوشمند در اختیار آن‌ها قرار داده شده می‌توانند اموراتی که نیاز به احراز هویت دارند را بدون هیچ مشکلی انجام دهند.

وی ادامه داد: در گذشته حتی برای ثبت نام باید نوبت گیری صورت می گرفت اما اکنون تمامی ایستگاه های هوشمند کارت ملی در استان بروز بوده و نیاز به نوبت دهی ندارد زیرا این ظرفیت خالی وجود دارد و متقاضیان می توانند مراجعه کنند؛ که پس از اسکن مدارک و بارگذاری آنها در پایگاه ثبت احوال کشور رسیدی به افراد داده می شود و با کدرهگیری موجود در آن مشکلی بریا دریافت خدمات نخواهند داشت.

دهمرده مهمترین مشکل در صدور کارت های ملی را "کارت خام" دانست و اذعان کرد: شرکت هایی که متعهد شدند که کالابرگ ها و کارت خام ها را تامین کنند پیگیر قضیه هستند که اگر چاپخانه ای که متعهد شده کارت ها را به موقع به ثبت احوال تحویل دهد سریعا صادر شده و مشکل متقاضیان برای دریافت کارت های هویتی برطرف می شود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر هامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه